Bekijk volle/desktop versie : geld lenen



Pagina's : [1] 2

25-01-2010, 21:49
Geld lenen bij de bank voor de inrichting van je nwe huisje, dus dure banken/meubels etc. Ben je dan gek of gek, mensen kijken echt niet verder dan hun neus lang is

25-01-2010, 21:51


zou ik never nooit doen...

toen ik en mijn man pas gingen samen wonen, hij was student en ik had ook weinig geld.. we hebben toen bijna alles 2e hands gehaalt..

liever dat dan lening afsluiten

25-01-2010, 21:54
Jij kan jouw huis ook heel leuk inrichten met tweedehandse spullen.

25-01-2010, 21:54

Citaat door -Bubbels-:
zou ik never nooit doen...

toen ik en mijn man pas gingen samen wonen, hij was student en ik had ook weinig geld.. we hebben toen bijna alles 2e hands gehaalt..

liever dat dan lening afsluiten



ja toch? je kan op marktplaats mooie dingen vinden voor weinig geld. Ken dus een stelletje die dus duizenden euro's hebben geleend om dure meubelen te kopen naar wens ik bedoel wie wilt nou geen mooie dure meubelen, maar als het geld er niet is dan helaas

25-01-2010, 21:56


ik zou dat dus ook nooit doen, leningen zijn echt hoofodpijn

25-01-2010, 21:57
Mijn ouders hebben mij opgevoed met: "De beste lening is GEEN lening!"
Alleen een hypotheek is onvermijdelijk.

Het is wel erg verleidelijk, zo'n lening, maar als je het nieuwe interieur/de auto/ de nieuwe keuken een tijdje hebt en het nieuwe/leuke is er van af, dan zit je nog wel maanden met aflossingen.

Maar voor moslims geldt natuurlijk sowieso dat leningen haram zijn. Riba toch?

25-01-2010, 21:58
Nooit geld uitgeven dat je niet hebt. Altijd alleen uitgeven wat je daadwerkelijk bezit/hebt

25-01-2010, 22:05

Citaat door maaltje:
Nooit geld uitgeven dat je niet hebt. Altijd alleen uitgeven wat je daadwerkelijk bezit/hebt

Dat is ook een mooie regel.

25-01-2010, 22:07
Doen ook heel veel mensen om een mooie bruiloft met alles erop en eraan te kunnen bekostigen.

25-01-2010, 22:08

Citaat door Doortje:
Mijn ouders hebben mij opgevoed met: "De beste lening is GEEN lening!"
Alleen een hypotheek is onvermijdelijk.

Het is wel erg verleidelijk, zo'n lening, maar als je het nieuwe interieur/de auto/ de nieuwe keuken een tijdje hebt en het nieuwe/leuke is er van af, dan zit je nog wel maanden met aflossingen.

Maar voor moslims geldt natuurlijk sowieso dat leningen haram zijn. Riba toch?

Dat klopt Alles wat je aflost met rente is riba. Dus haram

26-01-2010, 07:47

Citaat door Experience:
Doen ook heel veel mensen om een mooie bruiloft met alles erop en eraan te kunnen bekostigen.



Om 3 maanden later een scheiding in gang te zetten omdat meneer en mevrouw toch niet bij elkaar blijken te passen c.q: nooit verder hebben gekeken dan de bruiloft en dachten dat trouwen alleen de bruiloft was en klaar, zich niet realiserend dat er veel meer bij komt kijken

26-01-2010, 07:48

Citaat door Doortje:
Dat is ook een mooie regel.



i know

26-01-2010, 07:57


, die reclames van google die er dan bijkomen onder op pagina zijn ook best toepasselijk. http://www.makkelijklenen.nl .

Geld lenen = Big NO!

26-01-2010, 08:51

Citaat door gelukkigeleven:
Geld lenen bij de bank voor de inrichting van je nwe huisje, dus dure banken/meubels etc. Ben je dan gek of gek, mensen kijken echt niet verder dan hun neus lang is


Ieder weet wat het beste is voor zichzelf meid!

26-01-2010, 08:56
Ik heb gister ook online een lening afgesloten van 5,000 euro voor iemand die bkr geregistreerd staat! Ik krijg het dan wel gewoon netjes in termijnen terug inshallah!

Pagina's : [1] 2