Bekijk volle/desktop versie : Bin Laden 'claimt' aanslag Nigeriaan



Pagina's : [1] 2

24-01-2010, 10:56
De leider van het terroristische netwerk al-Qaeda, de Saudiër Osama bin Laden, heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor een mislukte aanslag op een Amerikaans verkeersvliegtuig boven Detroit.

De nieuwszender al-Jazeera uit Qatar heeft zondag een opgedoken bandopname uitgezonden die van de gezochte terrorist Bin Laden afkomstig zou zijn.



De Nigeriaan Umar Farouk Abdulmutallab poogde eerste kerstdag kort voor landing op een vlucht van Amsterdam naar Detroit in zijn onderbroek verborgen explosieven tot ontploffing te brengen, maar deze opzet mislukte door ingrijpen van passagiers en bemanningsleden.



Umar Farouk Abdulmutallab probeerde verborgen explosieven tot ontploffing te brengen.





BRON

24-01-2010, 11:03


Goh, ik dacht dat de CIA het had gedaan samen met de joden en de BVD.

24-01-2010, 11:05
Bin Laden claims plane bombing bid

Osama Bin Laden has claimed responsibility for the failed attack on a US airliner on December 25 in a new audio tape.

In the tape obtained by Al Jazeera, the world's most wanted man warns Barack Obama, the US president, that there will be more attacks unless he finds a solution to the Palestinian crisis.

The audio tape is believed to have been recorded last month.

"The message I want to convey to you through the plane of the hero Omar Farouk [Abdulmutallab], reaffirms a previous message that the heroes of 9/11 conveyed to you.

"America will never dream of living in peace unless we live it in Palestine. It is unfair that you enjoy a safe life while our brothers in Gaza suffer greatly.

"Therefore, with God's will, our attacks on you will continue as long as you continue to support Israel," bin Laden said.

Al-Qaeda's leader concluded: "If it was possible to carry our messages to you by words we wouldn't have carried them to you by planes."

Attempted attack

Abdulmutallab, who is now in US police custody, allegedly attempted to ignite explosives sewn into his underwear as Northwest Airlines Flight 253 made its final descent to Detroit on Christmas Day.

He had boarded the flight in Amsterdam, but purchased his tickets in Ghana on December 16.

Passengers on the flight were able to overpower the would-be bomber as he attempted to ignite the explosive's fuse.

After being taken into custody, Abdulmuttalab told police he had been directed by al-Qaeda and had obtained his explosive device in Yemen.

Al-Qaeda in the Arabian Peninsula, the organisation's affiliate in Yemen, has also claimed responsibility for the attack, describing it as a revenge for the US role in a Yemeni military offensive against al-Qaeda.

Obama has criticised his own intelligence agencies for failing to piece together information about the suspect which should have stopped him boarding the flight.

Palestinian cause

Speaking to Al Jazeera, Imtiaz Gul, the chairman of the Centre for Research and Security Studies in Islamabad, said that the al-Qaeda leader in his new message was possibly emphasising his commitment to the cause of the Palestinians.

"Probably this was to remind the Palestinians of al-Qaeda's commitment to the cause and perhaps coinciding it with the first year of Obama's presidential office," he said.

"One thing is very clear, Osama still has followers spread all over the world and such messages do reinvigorate the spirit in these people about their mission.

"These kind of public relations exercise do help on the one hand in propagating the organisation's ideology and on the other hand in stemming a new confidence, new vigour into the ranks of the followers."

http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2010/01/2010124971892982.html

24-01-2010, 11:07
is Osama zijn webcam al jaren stuk of zo? geluidsbanden zijn zo nineties

24-01-2010, 11:41


Ja,Ja geloof heel die shit niet meer.
Ossama bin laden gebruiken ze alleen nog maar om in afganistan te zitten en ons een beetje angst in laten zaaien.Zodat wij hun gelijk gaan geven om daar te zitten.

24-01-2010, 12:19

Citaat door Petrus:
Stel je deze eens voor, we sdoen allemaal alsof het nep is en blijven rustig thuis zitten.... en achteraf blijkt het allemaal waar te zijn,... wat zeg jij dan als je bus word opgeblazen en jij verder moet leven zonder armen?

Het probleem is dat wij zo gebrainwashed worden voor de mediaa.
Dat zelfs ik als moslim soms bang ben als ik in de bus zit met mensen die baarden dragen,en gekleed zijn als mensen uit het midden oosten .Dan denk ik effe na denk ik wtf is dit is doe normaal het zijn gewoon mensen zoals mij en jou.

Als me bus wordt opgeblazen door 1 of andere gek dan is het maar zo.Ik geloof heel die shit niet meer.Sadam hussein paken ze zo op.
Maar ossama bin laden niet.Nee tuurlijk doen ze dat niet ze laten hem eerder lopen zo hebben ze een reden om in dat land te blijven.

24-01-2010, 12:34
Ik zou me kapot schamen als ik Bin Laden was...

24-01-2010, 12:41

Citaat door Petrus:
Saddam Hoesein was nogal aan zijn land gebonden, Bin Laden kan overal zitten. Je excuus theorie klopt dus niet. Zelfs al zouden ze hem pakken betekend dat niet dat men morgen uit Afghanistan weg kan.

Waarom zitten ze anders in afganistan?
Ze zitten toch achter osama bin laden aan ofniet
of zitten ze daar voor de lol rond te schieten.

Ik heb mijn kijk er op jij heb de joune.
Je moet het van verschillende kanten zien niet alleen wat wij hier voorgeschotel krijgen op tv

24-01-2010, 12:44

Citaat door Anne33:
Goh, ik dacht dat de CIA het had gedaan samen met de joden en de BVD.


24-01-2010, 12:52

Citaat door ottomocro:
Het probleem is dat wij zo gebrainwashed worden voor de mediaa.
Dat zelfs ik als moslim soms bang ben als ik in de bus zit met mensen die baarden dragen,en gekleed zijn als mensen uit het midden oosten .Dan denk ik effe na denk ik wtf is dit is doe normaal het zijn gewoon mensen zoals mij en jou.

Als me bus wordt opgeblazen door 1 of andere gek dan is het maar zo.Ik geloof heel die shit niet meer.Sadam hussein paken ze zo op.
Maar ossama bin laden niet.Nee tuurlijk doen ze dat niet ze laten hem eerder lopen zo hebben ze een reden om in dat land te blijven.


That's right. en die 191 dooien in Madrid waren special props uit de Spielbergfabriek?

24-01-2010, 12:56
binladin is niet meer in vorm! van alle mensen vind ie een neger die niet eens fatsoenlijk een bom kon laten ontploffen! (gelukkig maar)

24-01-2010, 12:58

Citaat door jakko:
That's right. en die 191 dooien in Madrid waren special props uit de Spielbergfabriek?

Die mensen die zichzelf hebben opgeblazen hebben cker een koppie koffie gedronken met osame persoonlijk.

24-01-2010, 13:03



Citaat door Petrus:
Was de wereld maar zo simpel.

Ik zie het ook van meerdere kanten, je mag je vooroordeel over tv dus inslikken.
Daarbij, tv is zo een breedt iets, dat bekijkt het ook al van meerdere kanten... wel blijven opletten hé.

Osama Bin Laden en zijn organisatie, daarbij heeft de Taliban duidelijk de kant van Bin Laden gekozen en geschien die het Afghaanse volk slecht behandelen moeten die dus ook bestreden worden.
Het lange termijn effect moet dan zijn een eerlijker land zonder enge mensen als Osama. Als ze hem daarbij ook pakken is dat alleen mooi meegenomen, maar geen reden om weg te gaan.

eerlijker land zonder enge mensen als Osama

Hoe kan je dit krijgen? als de land meer kapot gaat van wat er nu gebeurd.Zelfde geld voor irak.
In plaats van vooruit te gaan gaan die mensen achteruit.Het wordt alleen maar slechter daar.
Wat hebben wij te zoeken in afganistan niks.Wat boeit ons nauw hou die land wordt geregelt moeten wij opeens moeder theresa gaan spelen en zeggen het land moet verbeterd worden, we moeten de mensen helpen.Wat dan met die mensen in afrika

Geloof je het zelf dat osama organistatie heeft.Als die bestaat dan heeft een paar mensen onder zich.Maar niet zoals wat gesegt wordt paar honderd.Die mensen blazen zich op zonder ooit gesproken te hebben met osame of 1 van ze manne.

24-01-2010, 13:33

Citaat door ottomocro:
Die mensen die zichzelf hebben opgeblazen hebben cker een koppie koffie gedronken met osame persoonlijk.


ah, ze zijn alleen geinspireerd door een CIA fantoom?

mooi scenario. misschien wil Spielberg het kopen.

24-01-2010, 13:37
Kunnen ze die man nou niet gewoon opblazen......

Wordt echt moe van die gast!

Pagina's : [1] 2