Bekijk volle/desktop versie : ''Ik draag de boerka voor Allah. Voor onze God''



23-01-2010, 18:01
Moslima Samira Hayat — 'Ik wil zelf graag een boerka dragen en niet omdat iemand me zegt dat het moet.

Een wet om dat te verbieden zal me echt niet tegenhouden, hoor! De vrouw van de profeet Mohammed was ook geheel bedekt, zelfs haar ogen. Dat voorbeeld wil ik volgen.'
Samira Hayat (23) loopt te winkelen in een straat in het noordoosten van Parijs. In de etalages liggen Korans, bidkalenders en lange vrouwengewaden. Gevels en uithangborden zijn in het Arabisch beschreven.

Samira is gekleed in een soort chador — een lange zwarte jurk die haar hele lichaam bedekt behalve haar handen en gezicht. 'Ik heb net een doek gekocht hier in de winkel om ook mijn gezicht te bedekken. Wil je 'm zien?'

Ze pakt de zwarte stof uit de plastic tas, wikkelt de doek geheel om haar hoofd en verbergt nu ook haar handen onder haar jurk. 'Ik heb pas recent beslist om dit te gaan dragen, een soort boerka dus.'

Waarom wil je dat doen?

'Ik draag de boerka voor Allah. Voor onze God. Het is binnen de islam geen verplichting om zo'n gewaad te dragen, maar het wordt wel aanbevolen. Je laat ermee zien dat je extra goed je best doet. Ik heb de islam nu een tijd bestudeerd, ik heb veel geleerd en ik begin steeds meer te begrijpen. Nu vind ik het tijd om de aanbevelingen ook op te volgen. Ik wil een goede moslima zijn. Vroeger als meisje liep ik gewoon in de kleren die je overal ziet. Nu draag ik nog deze jurk waarbij je mijn gezicht en handen ziet. Straks met mijn nieuwe doek zie je niks meer, dat is nog beter.'

U doet het vrijwillig?

'Ja, het is uit vrije wil. Ik ben net als alle andere vrouwen in Frankrijk, ik beslis zelf. Mijn ouders kwamen uit Marokko naar Frankrijk, maar ik ben hier geboren, ik ben hier naar school gegaan. Ik ben gewoon een Française. Waarom denken mensen meteen dat je een Taliban bent als je een boerka draagt? Mensen halen alles door elkaar, Arabieren, moslims, alles wordt op een hoop gegooid. Wij zijn geen Taliban, we zijn mensen net als jullie, mensen met gevoelens en een hart. Het is zo jammer hoe er de hele tijd over ons wordt gesproken. Ik ga een boerka dragen ja, maar ik ben nog steeds dezelfde vrouw. Die jurk maakt me toch niet anders?'

Lees hier verder

23-01-2010, 18:18


Eey schele_Krelis de enige aandachtshoer hier dat ben jij !!!

Je hebt wel stoere praatjes daar achter je pc, zeg dat maar is recht in zo een aandachtshoertje..
tfoee ik walg van mensen zoals jij!

23-01-2010, 18:20
Liberales: Was je in Somalië verplicht een hoofddoek te dragen?

Hirsi Ali: In Somalië was men daar tot de jaren tachtig heel soepel in. Maar nadien kreeg de Saoedische variant van de islam zowat overal in de wereld meer invloed. In de jaren negentig moesten Somalische vrouwen niet alleen hun hoofd bedekken maar zelfs een ganse burka dragen. Geen enkele vrouw kan er zich nu nog zonder hoofddoek in het openbaar vertonen. Vrouwen die dat toch durven te doen worden op straat onmiddellijk aangepakt. Ze worden bespuwd en bekogeld met stenen. Of ze denken dat ze krankzinnig is en binden haar een hoofddoek om.

Liberales: Hoe zit het in Nederland? Vaak hoor je zeggen dat meisjes vrijwillig en met volle overtuiging een hoofddoek dragen. Doen ze dat wel vrijwillig of staan ze ook hier onder druk?

Hirsi Ali: Dat is juist de paradox van de onderdrukking. Ik denk dat die vrouwen heel vaak worden blootgesteld aan druk vanwege imams en hun religieuze ideeën. Er wordt hen ingeprent dat wie zich niet aan de religieuze regels houdt, hel en verdoemenis wacht in het hiernamaals. Van zodra iemand dat ook echt gaat geloven, en dit wil vermijden door een hoofddoek te dragen, dan zegt ze inderdaad dat ze het vrijwillig doet. Maar meestal zit achter die vrijwilligheid een hele psychische onderdrukking en angst. Kijk, de plicht voor vrouwen om een hoofddoek te dragen komt voort uit het volgende: wanneer je je als vrouw niet bedekt dan kijken de mannen naar je en verlangen ze naar je. Als je dan verkracht wordt dan is het je eigen schuld. Je moet er als vrouw dus voor zorgen dat mannen niet zondigen en daarom moet je je bedekken.

Liberales: Het is dus steeds de schuld van de vrouw?

Hirsi Ali: Ja. En in de seksuele moraal wordt veel moslimjongens geleerd dat ze nooit schuldig zijn. Iedere vrouw die niet bedekt is, is een potentieel lustobject die je zomaar kan grijpen. Als je in die moslimlanden onbedekt rondloopt dan krijg je onmiddellijk mannen achter je aan die je betasten. Jongens wordt in die landen geen zelfbeheersing aangeleerd of hoe ze met hun eigen seksualiteit moeten omgaan. Waardoor ze zich voortdurend als geitebok gedragen.

Liberales: Maar is de situatie van de moslima’s er in Nederland dan op achteruit gegaan?

Hirsi Ali: Door de toenemende zendingsdrang van de imams uit het Midden Oosten is een radicalisering van de moslims ook hier merkbaar. Neem bijvoorbeeld de vraag van meisjes om de nikaab op school te dragen waarbij hun gehele gezicht wordt omhuld. Ze worden van school gestuurd. Los van de vraag welke werkgever die meisjes ooit in dienst zou willen nemen heeft dit ook een impact op de toekomst van die vrouwen. Ze kunnen hun onderwijs niet afmaken, komen niet aan een baan en het gaat direct in tegen het emancipatieproces in de Nederlandse samenleving. Deze vrouwen snijden zichzelf in de vingers. Maar toch zeggen ze dat het hun eigen wil is.


http://www.liberales.be/interviews/hirsialionderdrukkingvrouwen

23-01-2010, 18:22

Citaat door Redactie:
Moslima Samira Hayat — 'Ik wil zelf graag een boerka dragen en niet omdat iemand me zegt dat het moet.

Een wet om dat te verbieden zal me echt niet tegenhouden, hoor! De vrouw van de profeet Mohammed was ook geheel bedekt, zelfs haar ogen. Dat voorbeeld wil ik volgen.'
Samira Hayat (23) loopt te winkelen in een straat in het noordoosten van Parijs. In de etalages liggen Korans, bidkalenders en lange vrouwengewaden. Gevels en uithangborden zijn in het Arabisch beschreven.

Samira is gekleed in een soort chador — een lange zwarte jurk die haar hele lichaam bedekt behalve haar handen en gezicht. 'Ik heb net een doek gekocht hier in de winkel om ook mijn gezicht te bedekken. Wil je 'm zien?'

Ze pakt de zwarte stof uit de plastic tas, wikkelt de doek geheel om haar hoofd en verbergt nu ook haar handen onder haar jurk. 'Ik heb pas recent beslist om dit te gaan dragen, een soort boerka dus.'

Waarom wil je dat doen?

'Ik draag de boerka voor Allah. Voor onze God. Het is binnen de islam geen verplichting om zo'n gewaad te dragen, maar het wordt wel aanbevolen. Je laat ermee zien dat je extra goed je best doet. Ik heb de islam nu een tijd bestudeerd, ik heb veel geleerd en ik begin steeds meer te begrijpen. Nu vind ik het tijd om de aanbevelingen ook op te volgen. Ik wil een goede moslima zijn. Vroeger als meisje liep ik gewoon in de kleren die je overal ziet. Nu draag ik nog deze jurk waarbij je mijn gezicht en handen ziet. Straks met mijn nieuwe doek zie je niks meer, dat is nog beter.'

U doet het vrijwillig?

'Ja, het is uit vrije wil. Ik ben net als alle andere vrouwen in Frankrijk, ik beslis zelf. Mijn ouders kwamen uit Marokko naar Frankrijk, maar ik ben hier geboren, ik ben hier naar school gegaan. Ik ben gewoon een Française. Waarom denken mensen meteen dat je een Taliban bent als je een boerka draagt? Mensen halen alles door elkaar, Arabieren, moslims, alles wordt op een hoop gegooid. Wij zijn geen Taliban, we zijn mensen net als jullie, mensen met gevoelens en een hart. Het is zo jammer hoe er de hele tijd over ons wordt gesproken. Ik ga een boerka dragen ja, maar ik ben nog steeds dezelfde vrouw. Die jurk maakt me toch niet anders?'

Lees hier verder

Beter draag je geen burqa, want zo te zien heb je de Qu'ran niet goed begrepen..

23-01-2010, 18:28



Citaat door Redactie:
Het is binnen de islam geen verplichting om zo'n gewaad te dragen, maar het wordt wel aanbevolen. Je laat ermee zien dat je extra goed je best doet.


Streber

23-01-2010, 18:33
eigen keuze toch.. Waarom moeilijk doen. Zij wil dat. Dus dat is een keuze en daar hoeft verder niemand zich mee te bemoeien. Alsof Albert Heijn deze mensen niet binnenlaat. Enige wat ze denken is koop koop koop. Dus waarom moeilijk doen.

23-01-2010, 18:38
"onmogelijk! zeker onderdrukt door haar vriendje!"







23-01-2010, 18:47

Citaat door JuztMe1:
"onmogelijk! zeker onderdrukt door haar vriendje!"





Ook familie en omgeving laten zich niet onbetuigd.

Een onbedekte vrouw is immers een snol. Die is geen knip voor de neus waard.


En een vriendje zal ze niet hebben. Dat is streng verboden.

23-01-2010, 18:47
Goed van haar.

23-01-2010, 18:48

Citaat door Mamalou:
Ook familie en omgeving laten zich niet onbetuigd.

Een onbedekte vrouw is immers een snol. Die is geen knip voor de neus waard.

En een vriendje zal ze niet hebben. Dat is streng verboden.

Wat zeg jij allemaal.

23-01-2010, 18:52

Citaat door Assiatjuh:
Wat zeg jij allemaal.



Je kunt toch lezen?

23-01-2010, 18:53

Citaat door Mamalou:
Ook familie en omgeving laten zich niet onbetuigd.

Een onbedekte vrouw is immers een snol. Die is geen knip voor de neus waard.


En een vriendje zal ze niet hebben. Dat is streng verboden.



een vriendin zal jij ook wel niet hebben, dat is streng verboden voor de meisjes.....niet het vreindje hebben....maar het iets met jouw aangaan....

23-01-2010, 18:55


"Overdrijf de religie niet" is iets wat burka draagsters niet echt begrepen hebben ..

23-01-2010, 18:57

Citaat door pseu:
"Overdrijf de religie niet" is iets wat burka draagsters niet echt begrepen hebben ..

Overdrijf alcohol drinken niet is iets wat de meeste Nederlanders niet begrepen hebben.

23-01-2010, 18:58

Citaat door ReleasePeace2th:
Overdrijf alcohol drinken niet is iets wat de meeste Nederlanders niet begrepen hebben.



Overdrijven is nooit goed. Daarom drink ik helemaal niet en draag mijn burka alleen op zondag morgen ..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53