Bekijk volle/desktop versie : Bonaire wil liever NIET bij Nederland horen!



Pagina's : [1] 2

23-01-2010, 17:19
'Bonaire tegen integratie met NL'

KRALENDIJK - Bij nadere telling van de stemmen voor de Statenverkiezingen op Bonaire, blijkt een meerderheid van de bevolking te hebben gestemd op de twee partijen die tegen integratie met Nederland zijn. Democratische partij ADB en coalitiegenoot in het Bestuurscollege van Bonaire LPK kregen samen 51 procent van de stemmen. Dit is overigens nog niet de officiële uitslag.


Als de verkiezingen een opiniepeiling zijn voor het te houden referendum over de staatkundige toekomst van Bonaire, zou de meerderheid van de Bonairianen geen bijzondere gemeente van Nederland willen worden, zoals voormalige regeringspartij UPB met Nederland heeft afgesproken.

De meest voorbereidingen voor de nieuwe staatkundige verhouding zijn inmiddels stilgelegd totdat het Bestuurscollege (BC) van ADB en LPK verdere afspraken wil maken met Nederland. Het BC wil dat pas als er een referendum is gehouden. Wanneer dat gaat gebeuren, moet komende week duidelijk worden.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/5864995/___Bonaire_tegen_integratie_met_NL___.html

23-01-2010, 17:21


lekker belangerijk!ik zelf schaam ook als ik zie hoeveel volgers greet wilders heeft. laat staan dat mooie zonnige land daar.

23-01-2010, 17:21
Goedzo, Nederland let op, meteen onafhankelijk laten worden.

23-01-2010, 17:22
Goed nieuws.
Zo spoedig mogelijk onafhankelijk maken!

23-01-2010, 17:27


Geweldig nieuws inderdaad.

Wie weet komen we eindelijk van die verre eilanden af. Onze aanwezigheid aldaar is volstrekt zinloos en overduidelijk ook niet gewenst door de lokale bevolking. Dat moeten we dus respecteren!

Laten we ons voorgoed en volledig terugtrekken en die mensen hun eigen eilanden teruggeven!

Een win-win situatie!!!!!!


P.S. Met volledig terugtrekken bedoel k ook echt VOLLEDIG terugtrekken. Dus ook geen Antilliaanse zuigsnuitjes meer in onze schatkist.

23-01-2010, 17:33

Citaat door Mamalou:
Geweldig nieuws inderdaad.

Wie weet komen we eindelijk van die verre eilanden af. Onze aanwezigheid aldaar is volstrekt zinloos en overduidelijk ook niet gewenst door de lokale bevolking. Dat moeten we dus respecteren!

Laten we ons voorgoed en volledig terugtrekken en die mensen hun eigen eilanden teruggeven!

Een win-win situatie!!!!!!


P.S. Met volledig terugtrekken bedoel k ook echt VOLLEDIG terugtrekken. Dus ook geen Antilliaanse zuigsnuitjes meer in onze schatkist.


hier voor je vuile hater!!!! stik in je haat!!!!!! smerig mens!

23-01-2010, 17:40

Citaat door MarocTelegraaf:
hier voor je vuile hater!!!! stik in je haat!!!!!! smerig mens!


Ben jij zo'n marokkaanse straatrat MarocTelegraaf?

23-01-2010, 17:47
goed, dat mag. Bonaire mag volkomen onafhankelijk worden van Nederland. Geen enkel probleem.

Echter hoeft Nederland dan ook NIET op te draaien voor de enorme schuld van Bonaire. Laat ze dát dan ook maar zelf oplossen, immers.. ze hebben die schuld zelf gemaakt.

23-01-2010, 17:52

Citaat door MarocTelegraaf:
hier voor je vuile hater!!!! stik in je haat!!!!!! smerig mens!



Doe niet zo gek a bezem.

Ik vind Antillianen echt hartstikke lief maar deze mensen verdienen het om eindelijk op eigen benen te staan.

VOLLEDIG op eigen benen!

23-01-2010, 17:53

Citaat door Mamalou:
Doe niet zo gek a bezem.

Ik vind Antillinanen hartstikke lief maar deze mensen verdienen het om eindelijk op eigen benen te staan.

VOLLEDIG op eigen benen!



dat zal de bedoeling uiteraard niet zijn. Men wil geen Nederlandse bemoeienis, maar het Nederlandse geld natuurlijk wel


Wel de rechten, niet de plichten.. maar ach.. is dat nieuws? Toch niet zeker.

23-01-2010, 18:01

Citaat door kent123:
dat zal de bedoeling uiteraard niet zijn. Men wil geen Nederlandse bemoeienis, maar het Nederlandse geld natuurlijk wel


Wel de rechten, niet de plichten.. maar ach.. is dat nieuws? Toch niet zeker.



Daar moeten we dan ook een einde aan maken.

23-01-2010, 18:45
Ze weten niet wat ze missen daar op Bonaire. Boerenkool, tulpen, wiet, kaas, hoeren.. wat wil je nog meer?

23-01-2010, 18:53


Ik begrijp de Antillen niet. Veel landen in de wereld zouden dolgraag bij de EU willen horen, maar ze krijgen de kans niet.

Als Bonaire een gemeente zou worden zouden ze miljarden subsidies krijgen van de EU de komende jaren. EU zal alles voor ze bouwen: Infrastructuur, landbouw, ziekenhuizen etc.. Ze zouden een van de rijkste eilanden worden.


De Antillen krijgen de kip met de gouden eieren aangeboden, maar ze weigeren hem aan te nemen. Hoe dom kan je zijn...

23-01-2010, 18:53
Ik denk, dat de Nederlandse regering dit gaat negeren.

Bonaire is te onbelangrijk, om de staatkundige hervorming tegen te houden.

Of zo'n klein eiland, zou volledig onafhankelijk willen worden, met 15000 duizend mensen

23-01-2010, 19:21
ik vraag me af hoe het de kaaskoppen gelukt is om dat land te bezetten.
zegt wat over het volk daar! moesten ze es met rif proberen te doen!

Pagina's : [1] 2