Bekijk volle/desktop versie : wie geeft mij een oplossing!



29-11-2002, 00:30
Ik hoop via dit forum een aantal tips,oplossingen te mogen ontvangen voor mijn probleem.Waarschijnlijk zullen er meerderen zijn met hetzelfde probleem,ben er eigenlijk zeker van.Ik ben dus een moslima en zou heel graag een hoofddoek dragen.Alleen werk ik en is het niet toegelaten om een hoofddoek te dragen op het werk.Ik heb een para-medisch beroep. Hoe doen jullie dat?Ik heb overwogen om een hoofddoek te dragen en op het werk niet,maar dat is het volgens mij toch ook niet.Als ik uitrekenen spendeer ik op een dag meer tijd op het werk als daarbuiten.suggesties??

29-11-2002, 00:42


Hai stadsgenote

Van de meeste meiden die ik persoonlijk ken... doen ze het ook zo...gewoon op het werk afdoen, zodra ze buiten gaan, hoofdoekje op..niets mis mee..

29-11-2002, 01:34
waarom verboden? Omdat ikin een ziekenhuis werk dat geen geloofsovertuigingen accepteerd.Het is een neutraal ziekenhuis De christenen mogen ook geen halsketting dragen met een kruis bevoorbeeld.

29-11-2002, 03:26
Antwerpse ik zou bij allah niet weten wat para medisch inhoudt maar ik kan wel zeggen dat ze je niet kunnen verplichten om je hoofddoek af te doen.
maar mocht het zo zijn dan raad ik je zo'n dokters/chirurgen muts op te zetten (desnoods 3 tegelijk) en dan ben ik benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben want het maakt niet uit wat voor kledij je aan hebt ze zullen er moeilijk om gaan doen als ze zien dat je er moeite voor doet om iets van een hoofddoek op te hebben

ik hoop dat het lukt en wens je veel succes met je werk
groetjes SEBTAOUI

29-11-2002, 03:47


dank allemaal voor jullie tips.

29-11-2002, 07:16
Salaam

Ik zou zeggen draag een hoofdoek als je naar je werk gaat .
Op het werk vraag je maar een doos hoofdkappen dat ze op het operatiekwartier dragen zo is je haar ook bedekt en ben je ook beschermd voor die ziekenhuis-bacteriën, neem je ze niet mee naar huis.

veel succes zou ik zeggen en is het proberen waard.

29-11-2002, 12:52
Ik vindt het een beetje makkelijk gezegd: hoofddoek af op het werk, want wat heb je er dan aan, maar goed ieder zijn eigen mening

29-11-2002, 22:15
asalaam aleikoem warahamatoe alah wabarakatoeh,
lieve zuster draag je hoofddoek gewoon praat met het hoofd van de afdeling waar je werkt erover, hij zal het inscha-alah toelaten.
dat het een neutrale (openbare) ziekenhuis is kan je niet ervan weerhouden om geen hoofddoek te dragen, ik bedoel moeten de patienten ook hun hoofddoek weghalen als ze naar de ziekenhuis komen? ik heb vorig jaar ook stage gelopen op eeen katohlieke school en ik draag alhamdoelilah een hijaab en nog wel een grote over mn boezem en schouder en ze hebben er niks over gezegd soms werd ik wel raar aangekeken maar dat interresseerde me niet echt, je moet gewoon voor je geloof gaan en allah soebhanahoe watahala zal je leiden en helpen inscha-alah

ik hoop dat je sterk zult zijn voor deze beproeving gair inscha-alah
en vergeef me als ik iets verkeerds heb gezegd sorry
oegitiek fie dien
wasalaam aleikoem warahamtoe alah wabarakatoeh

29-11-2002, 22:29
salaam oe aleikoem,

Ja ja antwerpse, een zware beproeving voor jou.

Vrees jij je baan of vrees jij Allah? Die vraag moet je je zelf stellen.

Ik zat in dezelfde kwestie, ik was adviseur en mocht ook niet mijn saudische baardje laten staan. Allerlei leugens en manipulatietechnieken die ze gingen toepassen om ervoor te zorgen dat ik me ging scheren. Ze hebben van alles en nog wat geprobeerd om me over te halen, tot het kwetsende aan toe. Maar umair, bleef gewoon rustig en vertrouwde op Allah, ik zal het je nog sterker vertellen, deze acties van hen zorgde ervoor dat ik beter mijn best ging doen voor mijn Heer. En wat moest ik uiteindelijk doen een keuze maken tussen de baan(waar ik goed in was) of de islam. Ik koos voor de islam en wat gebeurde er, Allah gaf mij een baan die beter is dan waar ik zat, ik heb echt een droombaan gekregen, ik kan al mijn kwaliteiten in kwijt(niet dat het er zoveel zijn hoor, maar alhamdoelilah).

Ik heb het zelfs zover gedaan, dat ik een rechtzaak tegen mijn ex-werkgever aangespannen i.v.m. schending van de vrijheid van religie(of zoiets).
Zo zie je maar, aljahoed bedenken wat, en het word gewoon tegen ze gebruikt. Dat is het leuke in dit land.

Dus meiske, mijn advies is doe het niet af, want je zit in een beproeving. Doe je het af, dan zak je voor je beproeving en dan kan je weer opnieuw beginnen met het opbouwen van je imaan. Ga je door, dan ga je zien dat je er profijt van gaat hebben en er zal dan insha ALlah een mooie beloning voor je klaarliggen.

Die gekke belgen zeggen nu tegen je, dat je je hoofddoek moet afdoen, straks zeggen ze tegen je dat je ander soort kleding moet dragen, dan moet je rokjes gaan dragen en dan word je samen met een man in een kamer gestopt(zogenaamd voor werk) en ga zo maar door.

Het vlaams blok, non, niets voor mij.

Ik weet niet of jullie ook zoiets hebben van vrijheid van godsdienst. Zo ja laat ze aantonen waar staat dat je geen hoofddoek mag dragen. De wet van belgie gaat boven de wetten van het ziekenhuis.

Dit was mijn mening

29-11-2002, 23:51
uiteindelijk ben je een moslima,en als moslima hoor je je te bedekken volgens de koraan......Ik zeg niet dat als je het niet doet dat je geen moslima bent.astaghfierollah daar oordeel ik niet over.....
Maar wat ik bedoel is eigenlijk moet je een keus maken....wordt het edounja(de wereld)of el aghira(het hiernamaals).....en aan jou de keus...En vergeet niet dat we hierna allemaal gevraagd zullen worden...

liefs elhabiba

Allah je3awnek...