Bekijk volle/desktop versie : Verlening beslistermijn opgave verzekerde tijdvakken AOW



21-01-2010, 15:52
Kan iemand mij aub helpen. Mijn schoonmoeder heeft deze brief vandaag gekregen, maar ze weet niet wat het inhoudt:


Citaat:
Geachte mevrouw....,

In een eerdere brief hebben wij aangegeven binnen welke termijn u onxe beslissing op uw verzoek om een vaststelling van uw verzekerde tijdvakken voor de AOW tegemoet kon zien. Inmiddels blijkt echter dat afhandeling binnen die termijn niet mogelijk is.

In ieder geval ontvangt u vóór 21 juli 2010 van ons een beslissing verzekerde tijdvakken AOW.
Waar hebben ze het over?????

21-01-2010, 16:36


Ze kunnen nog geen besluit/beslissing nemen. Ze geven wel aan voor juli een beslissing te hebben genomen. Een verdagingstermijn houdt de brief in.

21-01-2010, 17:06

Citaat door Mnyrtarella:
Ze kunnen nog geen besluit/beslissing nemen. Ze geven wel aan voor juli een beslissing te hebben genomen. Een verdagingstermijn houdt de brief in.


Ik snap dat wel, alleen het onderwerp waar het over gaat is onduidelijk.

21-01-2010, 17:41
ieder jaar dat je na je 15e jaar in nederland hebt gewoond of gewerkt bouw je 2% verzekering op voor de AOW. Dus als je altijd vanaf je 15e to 65 jaar in nederland hebt gewoond dan heb je recht op 100% AOW. Maar stel dat je op latere leeftijd naar Nederland bent gekomen of in andere landen hebt gewerkt dan moeten ze precies uitzoeken hoeveel jaar iemand verzekerd is geweest. Dat zijn ze nu aan het uitzoeken en omdat het kennelijk iets langer duurt hebben ze per brief laten weten dat het termijn waarbinnen zij een beslissing moeten nemen hebben verlengd.

21-01-2010, 17:47



Citaat door ikwilafstuderen:
ieder jaar dat je na je 15e jaar in nederland hebt gewoond of gewerkt bouw je 2% verzekering op voor de AOW. Dus als je altijd vanaf je 15e to 65 jaar in nederland hebt gewoond dan heb je recht op 100% AOW. Maar stel dat je op latere leeftijd naar Nederland bent gekomen of in andere landen hebt gewerkt dan moeten ze precies uitzoeken hoeveel jaar iemand verzekerd is geweest. Dat zijn ze nu aan het uitzoeken en omdat het kennelijk iets langer duurt hebben ze per brief laten weten dat het termijn waarbinnen zij een beslissing moeten nemen hebben verlengd.


Bedankt! En bedoel je dat ze gaan uitzoeken hoelang zij voor de AOW is verzekerd?

21-01-2010, 20:08

Citaat door Sabiraah:
Bedankt! En bedoel je dat ze gaan uitzoeken hoelang zij voor de AOW is verzekerd?


Dat denk ik wel, wanneer wordt jouw schoonmoeder 65