Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : 10 jaar lang in diepe slaap DEEL 2

ikhebspijt
19-01-2010, 16:02

10 jaar lang in diepe slaap geweest! Deel 2 En absoluut niet iets op toekomst gerichte bedoeling. Het is een leuke tijd wat je door wil brengen en that is it. Wat betreft op toekomst gerichte relatie, daar maken we niet zo zorgen om. Daarvoor kom je toch met andere eisen aan, wat een gemiddelde Chat dame moeilijk aan kan voldoen. Het beeld dat je over je toekomstige vrouw hebt is toch net wat anders dan de dames waarmee je afspreekt en algauw een grote tip van de sluier wordt gedaan. Toch moet ik eerlijk bekennen dat er best dames bij hebben gezeten waar ik me best voor kon stellen dat ik daar mee zou kunnen trouwen. Maar zelfs in die gevallen, stap je algauw van het idee af. Als je de eerste keer al wat kan flikken, is serieus zijn niet aan de orde. En blijft het dus bij het tijdelijke: het bevredigen van actuele behoeftes en niets anders dan dat. Het hangt overigens van de dame af hoe lang “de relatie” gaat duren. Bij een dame die echt verliefd op je is (meestal ben jij dan niet verliefd op haar) kan het best lang duren. Bij het meisje waar je gek op bent, kan zij je werkelijke gek maken door je expres aan het lijntje te houden, of onbewust aan het lijntje te houden. Vaak vind het meisje niet zo leuk om te zeggen dat ze je niet leuk vind, en probeert je dat op een indirecte manier duidelijk te maken. Of het meisje geniet van de aandacht die ze krijgt en houd je daarom express aanhet lijntje. Maar het is frustrerend als ze het passief doet. En dat je daar pas weken later achterkomt. Hoe dan ook, het is allebei geen pretje. Of je wordt gek gebeld of je zit dagen lang hopend op een sms’je of telefoontje te wachten. En ondertussen heb je tig keer gebeld en gesmst. En nu weet ik beter. Wat voor signaal geef je af als je tig keer belt en om elk half uurtje een sms stuurt? Is dat een teken van hopeloosheid? Ben je zo hopeloos? Ben je zo zielig? Aan de ene kant schets je dus een negatief beeld over je zelf. Je bent zielig, eenzaam of hopeloos en daarom niet echt een interessante persoonlijkheid waar een meisje interesse voor zou tonen. Aan de andere kant, krik je het zelfvertrouwen en haar ego op. Je geeft haar het gevoel dat ze kennelijk zo mooi en bijzonder is dat ze makkelijk een beter iemand als jou kan krijgen. En besef je dat je degene bent die haar bijzonder maakt en dat ze je daarvoor in de plaats je laat stikken. Nee, het is erg zonde om zo een fout te maken, maar voor je het weet bega je het. Vooral als je iemand bent die gauw complimentjes geeft. Na het ene complimentje volgt het andere, en dat al op de eerste dag van de ontmoeting. Wil je dat ze interesse in je gaat tonen en dat ze zelf je gaat opzoeken moet je aan de 5 regels voldoen. Laat niet veel los over je zelf, ga niet de eerste dag al een hoop over jezelf vertellen, maar bouw het op. Laat niet blijken dat je smoor verliefd bent op haar, maar wel enige interesse is gewenst. Spreek niet vaak af. Overdrijf niet met smsen en bellen, laat zij de moeite doen. Maar wees niet totaal ongeïnteresseerd. Heb het niet over je intense bedoelingen, vooral niet in het begin. Een sprekend voorbeeld is het volgende. Je komt een meisje tegen op vakantie en wisselt telefoonnummers uit. Je had gemerkt dat ze best interesse in jou had. In Nederland aangekomen bel je haar de eerste keer, en geloof het of niet het gesprek duurt bijna 2 uur. Ongemerkt vertel je van alles en nog wat. Je vertelt zelfs dat je haar zou willen trouwen. Wat blijft er nog over om het de komende dag over te hebben? Een afspraak maken om met je ouders langs te gaan? En inderdaad er heeft nooit een ontmoeting plaats gevonden in Nederland! Sommige van jullie zullen de titel van dit verhaal niet helemaal gelijk begrijpen. Deze titel geeft aan de ernst van de situatie. Vanaf het moment (18jr) dat ik me bezig ging houden met meisjes is mijn leven stil gestaan. Ik ben nu wakker geworden en zie nu het volgende: mijn opleiding niet afgemaakt zwakke persoonlijkheid (geen tijd gehad om aan mezelf te werken) geen werk waar ik trots op ben geen persoon waar mn ouders / fam trots op zijn geen toekomstvisie (nooit over toekomst gedacht; was bezig met afspraakjes) geen spaargeld waar ik nu iets mee kan doen geen vrouw geen kinderen geen zelfvertrouwen en ik kan zo wel een tijdje doorgaan. Concluderend kunnen we stellen dat een relatie aangaan zonder toekomst perspectief geen enkele zin heeft. Sterker nog, zulke relaties zijn het middel om je toekomst in gevaar te brengen, en het heden compleet op haar kop te zetten. Hoe komt het dan toch dat je telkens de fout maakt wat betreft die relaties? Hoe komt het dat je telkens erin trapt? Hoe is het mogelijk dat je nog geloof hebt in een meisje die na het eerste afspraakje niet meer belt. Het is toch erg duidelijk dat je de signalen op moet pikken! Als ik daar nu inderdaad over nadenk, moet ik om mezelf lachen. Maar ik kan het wel verklaren. Het is de ‘[gast X’ die je in de maling neemt, en later je keihard uitlacht. Het is die ‘slechte raadgever’ die je telkens weer tot het slechte brengt. En hij doet het subtiel en op slinkse manier. Laten we in beeld brengen hoe dat aan toe gaat in de vorm van een dialoog. Je wilt niet meer naar de slechte tv-beelden kijken. (iedereen kan dit voor zich zelf invullen) Jij: ‘Dit is de laatste dag dat ik hier nog naar kijk’ gastX: ‘zou je het wel doen?’ Jij: ‘ja, ik wil het niet meer’ GastX: ‘okay, mee eens, nou geef je nu lekker de tijd en maak deze week dan maar gewoon af, de week is toch bijna om’ Jij: ‘hm ja, dat is waar, dit is de laatste week dat ik hier naar ga en mag kijken’. GastX is bezorgd dat je bedoelingen oprecht zijn, en lokt je in ieder geval uit de beslissing uit te stellen. Hij is het met je ‘eens’ dat je ermee gaat stoppen, maar door de beslissing uit te stellen (trucje) hoopt hij dat je het gaat vergeten en dat je lekker doorgaat met jezelf te vernietigen. Hoewel ik nooit gerookt heb en geen verslaafde roker ben, kan ik me erg goed voorstellen dat het trucje van de gastX ook hier werkt. Als ik mijn oom vraag wanneer hij nou eens een keer gaat stoppen met roken - hij wil overigens zelf erg graag van het roken af - zegt hij dat hij vorige week al van plan was om ermee te kappen, maar…..Zou deze maar iets te maken hebben met de Gast X? Terug naar onze gast waar we een afspraak mee hadden gemaakt. De week is om en voor je het weet bega je de fout, bewust of onbewust. De GastX heeft andere trucjes om je zolang mogelijk verkeerd en onnuttig bezig te houden. Laten we kijken hoe het gesprek gaat een week later. Jij: ‘ik ben mijn afspraak niet nagekomen, verdorie’ GastX: ‘Maak je niet zo zorgen, waar maak je eigenlijk druk om?’ ‘Het is toch vanzelfsprekend voor een man dat hij doet wat jij doet!’ Jij: ‘tja, ik weet het niet hoor’ GastX: ‘Iedereen doet het, waarom jij niet?’ Hier wil hij je laten twijfelen over het feit of het wel of niet mag/kan/hoort. Daarna geeft hij je het idee dat het de normaalste zaak van de wereld is dat je doet wat je doet. De anderen doen het ook! En ja hoor, die afspraak laat je voorlopig varen. En meneer X is dik tevreden. Het heeft een beetje moeite voor hem gekost, maar goed, dat is zijn werk. We hebben hier voorbeelden gezien waar je aangespoord wordt om slechte dingen te doen. Zelfs als je dus er tegen bent gebeurt het ook. Maar soms wil je het goede doen en dat is niet altijd makkelijk. Hoe komt dat? Waar komt onze vijand dan mee? Stel, je besluit om vanaf vandaag elke ochtend vroeg op te staan om het ochtendgebed te doen. Jij: ‘ik ga vanavond uitzoeken hoe laat ik op moet staan voor het ochtendgebed en zet dan mijn wekker’ GastX: ‘ga je zo vroeg opstaan?’ Jij: ‘ja, ik had het veel eerder moeten doen’ GastX: ‘ja dat is waar, maar je moet toch eerst erop voorbereiden?’ Jij: hm is dat zo?’ GastX: ‘is vrijdag geen goed begin hiervoor?’ Jij: ‘dat is ook zo, volgende week vrijdag ga ik beginnen’ We zien hetzelfde trucje terug komen. Hij probeert dat je het goede uitstelt. En hij doet het inderdaad op een slimme manier. Hij ‘adviseert’ je om eerst goed voor te bereiden, zodat je het goede goed doet. Maar niets is minder waar, zijn ware bedoeling is dat je niet profiteert van die dagen tot aan vrijdag. En over vrijdag gesproken, dat is voor hem een latere zorg. Daar vindt hij vast wel wat op. Hij heeft zijn doel weer bereikt: je gaat (in ieder geval dus de komende dagen) niet het goede doen, het ochtendgebed. En nu afwachten met welk smoes hij komt om je doel omver te halen. Misschien komt hij met het voorstel om in de nieuwe maand te beginnen. Voorzover je al zelf van het idee bent afgestapt: niet meer aan gedacht. Mocht je toegegeven hebben aan zijn voorstel, dan kan je wel gaan wachten op een nieuw voorstel. De Ramadan is binnenkort, dat is pas een goed moment om te beginnen, fluistert hij je in. Maar dan ga je extra je best doen ook, garandeert hij je. Nou en tot die tijd verleidt hij je voor de slechte daden. Sterker nog, nu pas ga je afspraken maken. Je hebt dus definitief (denk je) besloten om in de Ramadan uiterst je best doen. En nu? Wat a je nu doen? Tja, zoveel mogelijk ‘genieten’ zodat je in de Ramadan er goed tegenaan kan. Je goede bedoeling is op slinkse wijze omgetoverd tot slechte daden! Heb je het door? Weet je waar je mee bezig bent? Of volg je GastX blindelings? het is heel simpel inhet leven beste mensen; of je kiest het pad van Allah swt of je kiest het pad van chaitan er is echt geen derde weg! Na 10 jaar het pad van chaitan bewust en onbewust gevolgd te hebben heb ik alleen maar ellende ellende en nog eens ellende gezien. Hoe leuk ook de weg van die chaitan ons lijkt uiteindelijk krijg je de rekening, verspil geen tijd laat chaitan je niet in de ellende brengen en vervolgens je harde pijn bezorgen ga de weg van Allah swt op en je zult gelukkig mens worden.(lees verder deel 3)

_SpaanseVlieg_
19-01-2010, 16:15
cliffnotes?

Ladyy_N
19-01-2010, 16:25
Zowel deel 1 als deel 2 gelezen. Interessant. Maar kan je alinea's gebruiken. Prettiger om te lezen :)

ZigZags
19-01-2010, 16:35
gelijk heb je zeker waar is deel 3 dan?

mvr_banan
19-01-2010, 16:44

Super goed geschreven! echt wollah mijn complimenten.. Zodra ik begon met lezen, wilde ik alsmaar meer.. up naar deel 3

Y-schatje
19-01-2010, 16:55
Ik ben met deel 2 begonnen :hihi: Maar goed dat je je ogen hebt geopend, wel een beetje laat. Maar liever laat dan nooit.

Contrarie
19-01-2010, 17:09
je bent 1 uit duizenden, mooi stuk en mooie boodschap.

MocroGirl00
19-01-2010, 17:38
wat een mooi verhaal om te lezen (beide delen) ik ben erg benieuwd naar deel 3

l0velyMe
19-01-2010, 19:25
Erg lang.. Eigenlijk te lang om te lezen :hihi: