Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Wie werkt er bij de woningbouw

mamma2005
18-01-2010, 21:48

Mijn ouders hebben momenteel een sociale huurwoning, mijn ouders gaan binnenkort verhuizen naar het buitenland. (mijn zusje van 24 woont nog thuis). Hoe kan ik (met mijn gezin) ervoor zorgen dat wij die woning mogen overnemen? en dat het ook op onze naam komt te staan? Moeten wij ons inschrijven bij mijn ouders? graag tips? want wij willen die woning graag hebben. je mag ook pm reageren. (ps wij hebben momenteel een koop woning, maar die gaan wij te koop zetten)...

anoniem_utr
18-01-2010, 22:24
Volgens mij moet je daar minimaal 3 jaar ingeschreven staan in het huis. of je ouders moeten jou als medebewoner inschrijven. dan krijg jij automatisch recht daarop. ik weet het niet 100% zeker hoor het beste is om de Woningcorperatie te bellen van het huis waar je ouders in momenteel in wonen. Elke Corperatie heeft andere regels denk ik.

Kenza
18-01-2010, 22:58
het hangt af van de woningbedrijf,\ ik was ooit jaren lang bij mijn tante ingeschreven en zij kreeg een koopwoning, ikdacht dat ik daarna het huis mo cht overnemen van haar, maar ik moest er gewoon uit ...dat was flink balen, ze had toen ymere..

Opzoek-meid
18-01-2010, 23:30
je moet meestal een aantal jaar als medehuurder staan ingeschreven, neit als inwonende. is per woningbouw verschillend. maar je hebt weinig kans denk ik dat je het kunt overnemen.

mamma2005
19-01-2010, 10:11

Bedankt voor jullie reactie.. Maar wie heeft voor mij een goed plan? hoe moet ik het aanpakken om toch die woning te krijgen?

Amoura
19-01-2010, 12:47
je kan anders via woningruil.nl van woningen ruilen en zodoende kunnen je ouders jouw woning betrekken en die opzeggen.

mamma2005
19-01-2010, 13:05
Ja maar ik zit momenteel in een koopwoning, wij kunnen niet met mijn ouders ruilen, omdat wij ook met ons salaris boven gemiddeld verdienen.. wij kunnen alleen reageren op vrije sector woningen zeg maar...

mamma2005
19-01-2010, 13:40
Ik heb de woningbouw vanmorgen gebeld, ze geven aan dat een inwonende (meerderjarige) kind de woning niet mag overnemen, hij mag daar niet blijven wonen (volgens de regeltjes dan)..