Bekijk volle/desktop versie : Bismilaahi rahmaani rahiem



Pagina's : [1] 2

22-06-2004, 18:25
hoe vaak staat `Bismilaahi rahmaani rahiem` in de koran, incl. het begin van de soewar??

22-06-2004, 18:28


Zou ik niet weten,soerats beginen allemaal met bismillah behalve
1 of 2 soeras niet

22-06-2004, 18:55
Alle surahs behalve surah Tawba beginnen met de Bismillah. Verder staat in surat naml, in het verhaal van Suleymaan (aleihi salam) ook nog de Bismillah. In totaal dus 114 keer, indien ik geen vergissing maak.

22-06-2004, 21:38

Citaat:
Origineel gepost door saifalislaam
Alle surahs behalve surah Tawba beginnen met de Bismillah. Verder staat in surat naml, in het verhaal van Suleymaan (aleihi salam) ook nog de Bismillah. In totaal dus 114 keer, indien ik geen vergissing maak.
A7SANT.

22-06-2004, 21:51



Citaat:
Origineel gepost door geenbeltegoed
A7SANT.
mashállah dis is fun heb je nog een vraag? kunnen we onze hersen kraken inshállah.

baarka allahu fiek.

22-06-2004, 23:10
oke, t antwoord was goed

uhm.. effe vraag verzinnen

22-06-2004, 23:12
welke drie vragen werden gesteld aan de profeet (salla Allahou alayhie wa sallam) door de qoerajsh om te kijken of hij een echte profeet was. Zij hadden deze vragen aan de joden ontleend.

22-06-2004, 23:13

Citaat:
Origineel gepost door oum_amr
mashállah dis is fun heb je nog een vraag? kunnen we onze hersen kraken inshállah.

baarka allahu fiek.
Welke Surahs werden tijdens de ziekte van de Profeet Sallahou 'Aleyhie Wasallam geopenbaard?

22-06-2004, 23:15

Citaat:
Origineel gepost door Khaled2000
welke drie vragen werden gesteld aan de profeet (salla Allahou alayhie wa sallam) door de qoerajsh om te kijken of hij een echte profeet was. Zij hadden deze vragen aan de joden ontleend.
Oef... Moeilijke...

22-06-2004, 23:16

Citaat:
Origineel gepost door Fillastiene
Welke Surahs werden tijdens de ziekte van de Profeet Sallahou 'Aleyhie Wasallam geopenbaard?
addohaa??

22-06-2004, 23:33
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar...

Surah An Nas en Al Falaq. Ik ga het opzoeken!

22-06-2004, 23:44
ik dacht dat je t wel wist als je t vraagt

23-06-2004, 02:52


De drie vragen die de Qoraish aan Rasoel ALLAH (sallalahu alaihi wa salam) vroegen om te testen of hij een echte profeet was, en die ze hadden gekregen waren van de joden waren:

- Wie waren de "bewoners van de grot"?
- Wat is het ware verhaal van Khidr?
- Wat weet je over Dhull Qarnain?

Daarna stuurde Allah Subhaanahoe wa ta'aala soera al-Kahf, waarin het antwoord op deze 3 vragen stond.

23-06-2004, 08:27

Citaat:
Origineel gepost door Khaled2000
ik dacht dat je t wel wist als je t vraagt
Mijn excuses. Schrap de vraag.

23-06-2004, 08:51

Citaat:
Origineel gepost door saifalislaam
De drie vragen die de Qoraish aan Rasoel ALLAH (sallalahu alaihi wa salam) vroegen om te testen of hij een echte profeet was, en die ze hadden gekregen waren van de joden waren:

- Wie waren de "bewoners van de grot"?
- Wat is het ware verhaal van Khidr?
- Wat weet je over Dhull Qarnain?

Daarna stuurde Allah Subhaanahoe wa ta'aala soera al-Kahf, waarin het antwoord op deze 3 vragen stond.
jazaka allaho gairan.

klein toevoeging.

toen de joden die 3 vragen aan de profeet hebben gesteld, zei hij tegen hun: morgen krijgen jullie van mij de antwoorden (zonder inchallah te zeggen).

terwijl HIJ (vzmh), de volgende dag, op Jibreel zat te wachten , kwam Jibreel niet naar HEM(vzmh). en HIJ (vzmh) stelde de antwoorden weer uit naar de volgende dag, en dat gebeurde 10 dagen achter elkaar, tot de joden dachten dat hij geen profeet was. en pas na op de 10de dag kwam Jibreel naar HEM (vzmh) en openbaarde heel sourat elkahf, met daarin de antwoorden op de 3 vragen van de joden, en daarin ook het volgende:

23. En zeg niet over iets: "Ik zal het morgen doen,"
24. Zonder (er bij te zeggen): "Indien het Allah behaagt." En wanneer gij het vergeet, gedenk dan uw Heer en zeg: "Ik hoop, dat mijn Heer mij nog dichter dan thans naar de rechte weg zal leiden."

Pagina's : [1] 2