Bekijk volle/desktop versie : Neonazi (19) wilde Obama vermoorden



17-01-2010, 00:44
Bron:
Neonazi (19) wilde Obama vermoorden

x vrijdag 15 januari 2010
x Bron: ap
x Auteur: loa



JACKSON - Een neonazi uit Arkansas heeft donderdag voor een rechtbank in Tennessee toegegeven dat hij in 2008 Barack Obama wilde vermoorden. De Amerikaanse president was toen nog senator en kandidaat in de presidentsverkiezingen.

Door zijn bekentenis zal de straf van de 19-jarige skinhead Paul Schlesselman beperkt blijven tot maximaal tien jaar gevangenis. Die afspraak werd bekomen met de aanklager. In april wordt de strafmaat definitief bepaald.

Schlesselman werd in oktober 2008 samen met de 21-jarige Daniel Cowart uit Tennessee gearresteerd. Het tweetal was van plan tientallen zwarte Amerikanen te vermoorden, waarbij zij de moord op Obama als de ultieme bekroning van hun missie zagen. Obama werd in november tot president gekozen.

De twee kwamen via internet met elkaar in contact. Zij kwamen samen en beraamden hun moordplannen bij de grootouders van Cowart op het platteland van Tennessee. Hun arrestatie volgde na een tip van een buurman van de grootouders. Het duo reed rond in een auto met een swastika op de bumper, met de oproep: 'Toeter als je van Hitler houdt'.

17-01-2010, 00:50


Heb geprobeerd meer info te vinden over dit incident maar niets gevonden.

Ben blij dat het niet gelukt is maar heb wel mijn twijfels bij dit verhaal wat erg vaag is. Obama heeft het erg moeilijk in de VS en zijn populariteit is gezonken onder de 45%. Internationaal bakt die er ook niet echt iets van dus vraag ik me af of dit niet zo iets is als wat "Berlosconie" is overkomen. Na de aanval op hem werden ook al zijn fouten direct in de hoek gezet als propaganda ETC