Bekijk volle/desktop versie : Mag je aanwezig zijn bij een doping van iemand?



22-06-2004, 12:32
of is dit streng tegen de islamitische wetgeving ben benieuwd???

22-06-2004, 12:42


nee, je mag er niet aanwezig zijn
wat niet door de islam erkend wordt, mag geen plaats vinden
wat geen plaats mag vinden, mag jij ook niet bij wonen
wa allah aaalam (allah weet beter)
dit is overigens mijn MENING, niets meer en niets minder.

22-06-2004, 12:46
ok, maar kerst wordt en werd toch vroeger toen je op de basisschool zat toch ook gevierd kerstdiner/sinterklaas enzz toch waren we erbij...als pietje langs kwam haha maar thnx 4 je mening , maar ik moet het wel zeker wten 100%. In principe doe je toch niets verkeerd je ziet en kijkt toe hoe het er bij hen aan toe gaat of mag dat niet......nogmals thnx 4 je reactie

22-06-2004, 12:49
ik heb geen kerst op school gevierd en geen sint gezien, ik ben als volwassene naar nederland gekomen.
en al zou dat het geval zijn, toen was ik een kind en een kind heeft geen benul van wat hem overkomt en kan niet de beslissen.
maar wij praten nu als volwassenen
jij zegt: in principe doe je niets verkeerd, je kijkt alleen maar
maar iemand met principes kijkt niet naar dingen die tegen zijn geloof zijn.
als je een kerkdienst bijwoont doe je ook niets, je kijkt en je luistert.., als we jou pricipe erop los laten, zou dit ook moeten kunnen

22-06-2004, 12:51


ok je bent hier niet geboren.... de meeste die dat wel zijn weten wat ik bedoel maar je bent duidelijk...... het mag dus gewoon niet???

22-06-2004, 12:57

Citaat:
Origineel gepost door Azzzizzz
nee, je mag er niet aanwezig zijn
wat niet door de islam erkend wordt, mag geen plaats vinden
wat geen plaats mag vinden, mag jij ook niet bij wonen
wa allah aaalam (allah weet beter)
dit is overigens mijn MENING, niets meer en niets minder.
Jouw beredenering klopt voor geen kant. Je zegt eerst dat je niet aanwezig mag zijn omdat het niet door de islam erkent wordt dus je mag het ook niet bijwonen. Mijns inziens heb je dus gelezen dat het niet mag. Daarna zeg je dat het jouw mening is, dat klopt niet echt vind je niet?




p.s.: er worden heel veel dingen niet erkent door de islam, maar toch gebeuren die dingen!

23-06-2004, 09:21
ik weet het nog steeds niet Najib misschien??

23-06-2004, 10:42
Is er iemand die het wel zeker weet, en graag vermelden waar je het hebt gelezen

23-06-2004, 10:52
Nou ik heb ooit eens gehoord dat t dus wel mag, Allahoe A3lem, ik zie er ook niets verkeerd in!! Je hoeft niet mee te bidden, en je neemt de hosti niet!!

23-06-2004, 10:55
Aangezien ik ooit ergens heb gelezen dat (of was dat in Rissalla?) dat Allah verschillende stammen en volkeren heeft geschapen zodat men elkander leert kennen, denk ik dat je best bij een doping mag zijn. Waar je de grens moet trekken is daar waar je je eigen verplichtingen verzaakt of andere gewoonten en gebruiken gaat overnemen.

Daarnaast is één van de belangrijkste verplichtingen van een moslim (en elke gelovige) het opdoen van kennis. Leer de wereld om je heen kennen en niet met oogkleppen op door het leven. Wat ik jammer vindt is dat veel mensen uit onwetendheid andere geloven, nationaliteiten, etc. bekritiseren en compleet vergeten dat Allah de HELE WERELD heeft geschapen. Het ene volk staat niet boven het andere, Allah staat werkelijk boven alles en iedereen.

Ik ben ook naar feesten geweest van joodse/christelijke aard en vind het interessant hoe ZIJ hun geloof en cultuur beleven.

Als we een niet-moslim of niet-Marokkaan (voor sommige is dit exact hetzelfde, wat ik ook niet begrijp maar goed...andere discussie) uitnodigen voor een Marokkaanse/islamitische bruiloft dan vinden dat wel normaal en voelen we ons trots dat er interesse getoond wordt door andersgelovigen of andere nationaliteiten maar ons openstellen voor anderen, ho maar.

Angst is een slechte drijfveer en werkt racisme en dogmatisch denken in de hand. Als je vertrouwt op Allah, diegene die je geschapen heeft en je je verplichtingen met hart en ziel nakomt en WEET dat je NOOIT ALLES ZULT WETEN, de wereld om je heen respecteert, van een zandkorrel tot aan de grootste berg, van de liefste persoon tot aan de grootste massamoordenaar, dan zul je pas echt weten wat echte dien is.

Hoop dat ik mijn punt een beetje duidelijk heb gemaakt.

23-06-2004, 11:01
Sorry hoor... maar ik heb als kind altijd Sinterklaas gevierd.. na de de kerk geweest met begrafenissen enz enz,.. Wil dat nu zeggen dat ik niet goed ben.. Sorry hoor maar ben op me 19 helemaal uit mezelf de Islam gaan praktiseren zonder dat iemand het tegen me zei.

23-06-2004, 21:22
kusje u make sence je gooit hier een aantal belangrijke dingen op tafel vind ik.... want ik wil zelf kijken hoe het er aan toe gaat daarzo puur uit nieuwsgierigheid en omdat het een goede vriendin van me is..... maar ik ben bang om een fout te begaan snap je... heb al genoeg dnoeb! hoef er niet nog meer bij haha anyway thnxx

18-10-2004, 13:49


ik bennog steeds benieuwd wie het nou wel 100 % weet?? Ik ben maar niet gegaan , omdat ik het niet zeker wist