Bekijk volle/desktop versie : Plaats hier al je ovenschotels - recepten met foto's!



16-01-2010, 14:57
Ik ben gek op ovenschotels, plaats hier recepten met foto's!

17-01-2010, 16:40


heb er gister eentje gemaakt
laagje brocollistronkjes (geblancheerd), dan goed gekruid gehakt rul gebakken met blokjes paprika en prei als 2e laag en daarboven op laagje aardappelpuree met beetje peper,zout en kurkuma...was heerlijk...hele schaal was zo op

17-01-2010, 20:35
aardappelschotel met witloof,filetvis,brocolli en heerlijke champginonnensaus!!! HEERLIJK EN LEKKER GEZOND

17-01-2010, 20:49
Ohhh klinkt zo lekker allemaal, plaats ook foto's en mag ik beide recepten?

17-01-2010, 22:07



Citaat door Tawayaresh:
Ohhh klinkt zo lekker allemaal, plaats ook foto's en mag ik beide recepten?



lieverd heb geen foto's

benodigdheden:
-brocolli
-gehakt
-2 prei
-1 1/2 paprika
-champions
-aardappels om puree van de maken
-2 teentjes knoflook
-kruiden:zout,peper/sambal,safraan,paprikapoeder, chili con carnepoeder,kurkuma


-zet water met een beetje zout aan de kook, gooi daar kleine bosjes/stronkjes van de brocolli voor 2 min erin, daarna afgieten en even opzij zetten (het moet niet gaar zijn, kookt namelijk nog verder in de oven)
-ondertussen kook je de aardappels gaar
-snij de prei, champions en paprika in blokjes
-gehakt kruiden met 2 teentjes knoflook,chili con carnepoeder (als je van pittig gekruid houd),wat peper,zout,paprikapoeder,evt wat safraan voor de kleur
-bak de gehakt rul in een wok/koekenpan
-voeg bij de gehakt de groente en even paar minuutjes laten bakken op middenhoog vuurtje (hou wel in de gaten dat er een klein laagje vocht in zit en evt wat kruiden erbij als het nodig is)
-als de aardappels gaar zijn, maak je daar puree van en op smaak brengen met peper,zout en evt wat kurkuma

als de gehakt en groenten ook halfgaar zijn, van t vuur af



doe in een overschaal eerst de brocolli, daarna de gehakt met groente en als laatst doe je daar de aardappelpuree netjes erop uitsmeren...

een kwartiertje in de oven, totdat je krokant laagje hebt (je kan als je ervan houd,geraspte kaas door de puree mengen voordat je in de schaal doet)

hoop dat het zo duidelijk is, ben geen kei in recepten tikken en ik werk niet met maten sorry, alles op gevoel

succes

18-01-2010, 13:50
Aah dankjewel schat! Het is echt duidelijk hoor, haha Je hebt je best gedaan en dat wardeer ik echt! Ik doe 'm meteen in me mapje met recpeten, ik print m meteen uit.

Lekker schat, dankjewel

18-01-2010, 16:29
upp
die nieuwe provencaalse aardappelgratin is ook suuuuuuuuper lekker
had m laatst gemaakt
t zakje met kruiden koop je in de winkel en daarop staat precies de benodigdheden en bereiding......

18-01-2010, 18:13
hier heb je een ovenschotel recept met foto's uit mn topic...

Ovenschotel


18-01-2010, 18:15
Pasta ovenschotel

hier heb je nog eentje..