Bekijk volle/desktop versie : Wie kan mijn adviseren?



16-01-2010, 14:38
Salam dames,

Ik krijg volgende week zaterdag bezoek van mijn schoonfamilie en weet me god niet wat ik moet maken voor ze. Wat maken jullie als jullie schoonfamilie komt? Dit is voor het eerst dat deze mensen naar mij toekomen dus wil wel iets speciaals maken. Hebben jullie ideeen of suggesties. Ik lees ze graag. Alvast heel erg bedankt wa3alaikoem assalam.

16-01-2010, 14:50


Jullie krijgen toch wel schoonfamilie over de vloer????

16-01-2010, 14:52
Je kan eigenlijk veel dingen maken: couscous, bastilla, vis en vlees. Hoeveel gangen wil je doen?

16-01-2010, 15:05
Ik had vorige week mijn ouders en broersop bezoek en heb gewoon salade en vlees gemaakt.Voor bij de koffie had ik 2cakesgemaakt croissantsen koffiebroodjes.En had nog msemen gekregen en kaasbroodjes.En als toetje had ik ijsstam met fruit en had nog mandarijnen voor diegene die geen ijs wou

16-01-2010, 15:07


marokaanse gerechten couscous, tagine vis bastilla.. en salat..rfissa enzzzz

16-01-2010, 15:07

Citaat door opgelucht:
Salam dames,

Ik krijg volgende week zaterdag bezoek van mijn schoonfamilie en weet me god niet wat ik moet maken voor ze. Wat maken jullie als jullie schoonfamilie komt? Dit is voor het eerst dat deze mensen naar mij toekomen dus wil wel iets speciaals maken. Hebben jullie ideeen of suggesties. Ik lees ze graag. Alvast heel erg bedankt wa3alaikoem assalam.


Wil je eten maken dat wordt opgegeten of wil je eten maken om mee te pronken?

Daarnaast: hoe moet men op m.nl weten waar jouw schoonfam. van houdt, wat ze graag eten wat ze niet lusten etc?

16-01-2010, 15:09
Je kan een salade maken en dan vlees met pruimen.

Of vis/kip pastilla met gestoofd vlees daarna.

Of een maaltijd salade met daarna vis uit de oven, of een vis chotel met verschillende soorten gebakken vis en charmilla van tomaat/paprika.

Je kan zo veel varieeren.

16-01-2010, 15:13
kijk bij cuisine voor inspiratie.

16-01-2010, 15:17
Ik zou gewoon 2 grote vissen in de oven doen met een sausje.
Hierbij nog een salade maken en als laatste fruit/ijs/pudding.
Niet te moeilijk voor jezelf maken, anders ga je nog meer stressen.
Vraag je man om je te helpen....je kan het goed gebruiken op dat moment!

Succes meid.
Ze komen je toch niet beoordelen.....mijn schoonouders zijn zo makkelijk elhamdoelilah....ze vinden alles goed!

16-01-2010, 15:20
ik zou gewoon een bord met verschillende soorten salades doen,
daarna vlees met pruimen en zitoen of amandelen
of kip met amendelen en zitoen
en als sausje paprika
verder gewoon fruit.

18-01-2010, 13:19

Citaat door Mnyrtarella:
Je kan eigenlijk veel dingen maken: couscous, bastilla, vis en vlees. Hoeveel gangen wil je doen?


3

18-01-2010, 13:23

Citaat door opgelucht:
3



middageten doe je couscous met vlees en groentes ( ui mengsel met zbieb er boven op valt altijd in de smaak )

avondeten kan je kiezen tussen vlees gerecht of vis


-dus of vlees met pruimen (denk aan stoofvlees gemarineerd, gewoon vlees met veel ui of vlees in de oven)..eventueel met kweeperen erbij.


-als je voor vis kiest zou ik visbestilla maken, met harira en gebakken vis (verschillende soorten) stokbrood gesneden erbij en voila (evetueel nog een hapje erbij ,zoals mini kip bestilla met mini vis bestilla ipv een grote)

nagerecht of een groot bord salade (rijst bla bla je kent het wel) of een fruitsalade.

voor bij de thee/koffie >>met oudjes zowiezo nootjes, zijn ze gek op, msemmen, begrir, broodjes, cake etc etc, genoeg keus dus, keffed gier 3la yeddek