Bekijk volle/desktop versie : Vriendschappen op hoger onderwijs



16-01-2010, 14:21
Hallo allemaal. Ik studeer dit jaar voor het eerst aan de universiteit, en ik merk dat ik hier minder vrienden kan maken. Sowieso zitten er nu andere mensen in mijn klas (wit) en ik ben gemengd gewend, dus niet helemaal zwart. Op het middelbaar was het zoo erg leuk met de mensen, ik had echt plezier om naar school te gaan. En nu vind ik de studie wel leuk, de info enzo (ik studeer btw Geneeskunde) maar ik kan maar niet wennen aan het student zijn. Ze zeggen welaltijd van als student heb je de mooiste tijd van je leven, maar voor mij is het meer ieder voor zich op de universiteit. Iedereen zijn leven gewoon. Hebben jullie dit ook of moet ik gewoon maar even wennen?

16-01-2010, 14:25


Had pas eind eerste jaar en begin tweede jaar, dat ik meer optrok met studiegenoten, maar echt vrienden zijn we niet. Dat vind ik wel prettig. We lachen en praten, maar alleen als we elkaar even op school zien. Ander contact is er nauwelijks en dat mag zo blijven.

16-01-2010, 14:30

Citaat door Fatiha_:
Had pas eind eerste jaar en begin tweede jaar, dat ik meer optrok met studiegenoten, maar echt vrienden zijn we niet. Dat vind ik wel prettig. We lachen en praten, maar alleen als we elkaar even op school zien. Ander contact is er nauwelijks en dat mag zo blijven.


Dat heb ik dus ook. Ze zijn superbeleefd en aardig, maar daar blijft het bij. Echte vriendschap heb ik alleen met vriendinnen van het middelbaar. Zij zitten ook nog bij mij op de uni (wel andere studie) maar daardoor kunnen we vaak afspreken. Maar nu zit de eerste helft er al op van mijn eerste jaar en conclusie: leuke stof, leuke rooster, goede cijfers behaald hmdl. Het belangrijkste heb ik dus binnen, maar toch soms mis ik de vriendschappen.

16-01-2010, 19:28