Bekijk volle/desktop versie : Real Madrid onderhandelt over Filipe Luis



15-01-2010, 21:46
Op 27 december 2009 berichtte wij iedereen op realmadridcf.nl over de interesse van Real Madrid in Filipe Luis. Vandaag publiceert AS dat ze bij Real Madrid de onderhandelingen zijn gestart om de speler volgend seizoen naar Bernabéu te halen.

Real Madrid wil zich voor het seizoen 2010-2011 versterken met Filipe Luis, geboren op 9 augustus 1985 in Brazilië. De linksback van Deportivo La Coruña is een van de spelers die bovenaan het lijstje staan om vanaf volgend seizoen de linkerkant bij Madrid te delen met Marcelo.

De gesprekken zijn al gestart, maar tot op heden met uiterste discretie zodat er zo min mogelijk invloeden zijn van buitenaf. Filipe Luis heeft een contract bij Deportivo tot 2013 met een clausule van 20 miljoen euro. Real Madrid is niet van plan dat bedrag te betalen. De Madrilenen willen ergens rond de 16 miljoen euro eindigen. Misschien zelfs minder als er een mogelijkheid bestaat een jeugdspeler te betrekken bij de deal.

Wat buiten kijf staat is dat Deportivo geld nodig heeft en dat Lendoiro genoodzaakt is te om spelers te verkopen. Filipe Luis is één van de voetballers bij de club waar ze het meeste geld voor kunnen krijgen. In de zomer van 2006 betaalde Deportivo 2,2 miljoen voor de Braziliaan en daarvoor kunnen ze nu na 3,5 jaar bijna 8 keer zoveel krijgen.

Manuel García Quilón werd afgelopen zomer spelersmakelaar van Filipe Luis en is degene die de onderhandelingen in goede banen moet leiden. Voorheen was José Carlos Lages zijn spelersmakelaar, maar hier is Filipe vanaf gestapt wegens de slechte wijze waarop hij vorige zomer de onderhandelingen voerde met FC Barcelona. De blaugranas boden 10 miljoen en Lendoiro vroeg 14 miljoen. Volgens Lages zou Luis het er toen goed aan doen om zich rebels op te stellen ten opzichte van Deportivo, wat er in resulteerde dat Filipe Luis er zelfs niet bij was toen de officiele foto's werden gemaakt voor het nieuwe seizoen. Filipe Luis hield zijn spelersmakelaar verantwoordelijk voor alle onrust en voor het stuk lopen van de onderhandelingen en besloot over te stappen.

Gisteren sprak Filipe (zonder Madrid te noemen) over zijn toekomst: "Als we zo blijven voetballen tot aan het einde van het seizoen, dan zal iedereen van het team duurder zijn. Ik ben op dit moment gelukkig bij Depor en alles ligt in handen van de voorzitter. Ik heb nog een lopend contract. Afgelopen zomer liet Lendoiro mij de andere kant van de munt zien. Alles is goed gekomen en ik heb nergens spijt van".


Geplaatst door: Rafael Arenas
Bron: AS.com


http://www.realmadridcf.nl/article.php?id=1305

15-01-2010, 21:58


Alweer overtreft Real Madrid die Catalanen.

15-01-2010, 22:09

Citaat door samirmocro:
Alweer overtreft Real Madrid die Catalanen.


met wat?

15-01-2010, 22:15
Barca wou 'm halen. Ze hadden niet genoeg money.

15-01-2010, 22:48


bron?

btw. barca doet dat expres zodat real madrid failliet gaat

15-01-2010, 23:00

Citaat door Anti-Turk:
bron?

btw. barca doet dat expres zodat real madrid failliet gaat



Staat in de tekst

15-01-2010, 23:02

Citaat door samirmocro:
Barca wou 'm halen. Ze hadden niet genoeg money.


Klopt, en Anti-Turk als je dat ECHT ECHT denkt ben je een naïeve sukkel

Barca dacht serieus Depor onder druk te kunnen zetten voor arguably hun beste speler samen met Guardado.

Hij speelde volgens mij als 2e speler de meeste wedstrijden vorig seizoen in la liga, en heeft zo een grote meerwaarde voor een team dat het onmogelijk is om hem te laten gaan voor minder dan 20mil.




15-01-2010, 23:16
Half Pool,half Braziliaan

15-01-2010, 23:31
Dat heeft Real nodig.