Bekijk volle/desktop versie : Nederlandse kinderen zijn gelukkigst



15-01-2010, 18:12
Kinderen in Nederland hebben het veel beter getroffen dan hun leeftijdgenoten in andere industrielanden. Zij voelen zich erg gelukkig en hebben veel betere relaties met hun ouders en broers en zussen dan kinderen in andere ontwikkelde landen.

Dat blijkt uit een onderzoek waartoe Unicef Duitsland opdracht heeft gegeven. Twee jaar geleden bleek uit een ander Unicef-onderzoek ook al dat Nederlandse kinderen het gelukkigst zijn van alle leeftijdgenoten in ontwikkelde landen.

De Duitse wetenschappers bepaalden het geluk van kinderen in 21 industrielanden aan de hand van zes criteria: de materiële situatie, gezondheid, opleiding, relaties met de ouders, broers, zussen en leeftijdgenoten, veiligheid en de subjectieve ervaring van geluk.

Bij twee van de zes criteria (relaties met ouders, broers, zussen en leeftijdgenoten en de subjectieve ervaring van geluk) scoorden Nederlandse beter dan de kinderen uit de andere twintig landen. Het slechtst scoorden de Nederlandse kinderen bij de materiële situatie: de zevende plaats.

Wat de kansen op een goede opleiding betreft, hoeven de Nederlandse kinderen alleen hun leeftijdgenoten uit Finland voor te laten gaan. Op dat criterium scoren landen als Noorwegen, de Verenigde Staten en Spanje aanzienlijk slechter.

Lijdt in Duitsland 12 procent van de kinderen aan overgewicht en gebrek aan beweging, in Nederland is dat ‘slechts’ 8 procent. Toch staat Nederland bij het criterium gezondheid slechts op de zesde plaats, achter onder meer Zweden (1e) en Tsjechië (3e).

Na de Nederlandse kinderen komen hun Zweedse en Finse leeftijdgenoten op de tweede en derde plaats. De Verenigde Staten sluiten de rij van 21 landen.

Wat de materiële situatie en de relatie met ouders, broers en zussen en leeftijdgenoten betreft scoren de Amerikaanse kinderen het slechtst van alle landen. Oostenrijkse kinderen hebben een goede relatie met hun gezinsleden, maar hun gezondheid is het slechtst van alle leeftijdgenoten in de 21 landen.

Bron: http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1338373.ece/Nederlandse_kinderen_zijn_gelukkigst

15-01-2010, 18:49


We hebben het zo goed hier

15-01-2010, 18:52
Weer een steek maar in je reet onderzoek.

15-01-2010, 18:58

Citaat door rasjiet:
Weer een steek maar in je reet onderzoek.



Jij bent ongelukkig?

15-01-2010, 18:59



Citaat door rasjiet:
Weer een steek maar in je reet onderzoek.


Jij was ongelukkig als kind?

15-01-2010, 19:01

Citaat door timioto:
Jij was ongelukkig als kind?



Of zou hij Amerikaan zijn?

15-01-2010, 19:05

Citaat door Mamalou:
Jij bent ongelukkig?

Hoe kom je erbij?

15-01-2010, 19:07

Citaat door rasjiet:
Hoe kom je erbij?


Waarom is het een 'steek maar in je reet' onderzoek. eigenlijk?

15-01-2010, 19:08

Citaat door kingmaroc2:
wat een lariekoek die nederlander doen ook alles maar om hun te groote ego te strellen


Welk deel dat het een duits onderzoek betreft, begrijp je niet?

15-01-2010, 19:15
Waarom deed Marokko niet mee

15-01-2010, 19:18

Citaat door timioto:
Waarom is het een 'steek maar in je reet' onderzoek. eigenlijk?

Kun je er iets mee?
Is het misschien net zoiets als dat onderzoek onder Nederlanders in het algemeen, waarvan de uitkomst was: ik ben heel gelukkig, maar de maatschappij is zo kut?

15-01-2010, 19:19
Als ik niet onmiddellijk ga kraaien van plezier, dan heb ik het zeker gedaan?
Man, man, man..

15-01-2010, 19:43



Citaat door rasjiet:
Als ik niet onmiddellijk ga kraaien van plezier, dan heb ik het zeker gedaan?
Man, man, man..


Je mag er ook niks van vinden. of niets zeggen, nog beter.

15-01-2010, 19:56

Citaat door achja200:
Het onderzoek ging over westerse landen geloof ik.

Ik denk het ook

15-01-2010, 21:17

Citaat door rasjiet:
Weer een steek maar in je reet onderzoek.



idd