Bekijk volle/desktop versie : Afghanen wenden zich tot de Taliban voor rechtvaardigheid



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

13-01-2010, 17:04
When Habiba’s elderly husband was badly beaten in a village brawl there was only one place, she said, that she could turn to for help and justice.

Barefoot and weeping, the farmer’s wife, 50, trekked for four hours through Afghanistan’s Hindu Kush mountains to meet the local Taleban commander.

“My feet were bleeding and I cried the whole way but I didn’t care about my safety,” she said. “We are poor people. We know the Government doesn’t help people like us.”

Corruption and incompetence in President Karzai’s Government — particularly at local level — have forced a growing number of people to seek the services of the Taleban.

The shadow government is not limited to justice. In Helmand, in August, Taleban commanders issued printed travel permits on headed notepaper from the “Islamic Emirate of Afghanistan” to let people through checkpoints on the roads in and out of Lashkar Gah, the provincial capital.

A senior Nato intelligence official admitted this week that the Taleban “has a government-in-waiting, with ministers chosen,” ready to take over the moment the current administration failed. He warned, in a bleak assessment of the insurgents’ strength: “Time is running out. Taleban influence is expanding.”

lees verder:
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/Afghanistan/article6970962.ece


14-01-2010, 12:23


over dit soort dingen lees je nooit wat in de nederlandse kranten.

14-01-2010, 12:30
Die arme mensen daar weten het inmiddels ook echt niet meer. Triest.

14-01-2010, 12:31
Van de regen in de drup...

14-01-2010, 12:32



Citaat door truthhurts:
over dit soort dingen lees je nooit wat in de nederlandse kranten.




Je leest juist heel veel over de corruptie binnen de Afghaanse regering/overheid.


Dat is nu net ook een van de punten waarom Afghanistan gaat mislukken. De leiders kijken enkel naar zichzelf, en hebben schijt aan hun volk.

14-01-2010, 12:35

Citaat door kent123:
Je leest juist heel veel over de corruptie binnen de Afghaanse regering/overheid.


Dat is nu net ook een van de punten waarom Afghanistan gaat mislukken. De leiders kijken enkel naar zichzelf, en hebben schijt aan hun volk.

corruptie ja. in minstens 3/4e van alle corruptie gevallen betreft het westerlingen.

In minder dan 1/4e van alle corruptie gevallen betreft het afghanen.

Lees je daar wat over in de nederlandse media?

14-01-2010, 12:36

Citaat door Eekhoorn:
Die arme mensen daar weten het inmiddels ook echt niet meer. Triest.

die arme mensen hebben toch het geweldige westen die daar aan een opbouwmissie bezig is..

14-01-2010, 12:39

Citaat door truthhurts:
corruptie ja. in minstens 3/4e van alle corruptie gevallen betreft het westerlingen.

In minder dan 1/4e van alle corruptie gevallen betreft het afghanen.

Lees je daar wat over in de nederlandse media?



Dat lees ik in jouw bron ook niet.

Een gemiddeld Afghaans huishouden is in ieder geval 30% van haar inkomen kwijt aan corruptie gelden, en ik kan je 1 ding vertellen;

in MIJN zakken verdwijnen ze niet.

14-01-2010, 12:39
toon, woordkeuze en ronkend gehalte van dit stukje in aanmerking genomen, geloof ik er geen flikker van.

de afghanen zijn zowel de klootzakken van de taliban als de klootzakken van het usa-leger meer dan beu. ze willen nu weleens eigen baas zijn en in veiligheid leven.

de westerse inmenging in irak en afghanistan bevrijdt die landen niet van de tyrannie, maar stort ze in een burgeroorlog die minstens even erg is.

14-01-2010, 12:41

Citaat door a_tropos:
toon, woordkeuze en ronkend gehalte van dit stukje in aanmerking genomen, geloof ik er geen flikker van.

de afghanen zijn zowel de klootzakken van de taliban als de klootzakken van het usa-leger meer dan beu. ze willen nu weleens eigen baas zijn en in veiligheid leven.

de westerse inmenging in irak en afghanistan bevrijdt die landen niet van de tyrannie, maar stort ze in een burgeroorlog die minstens even erg is.



Ben ik het mee eens.

Wat dat betreft moet het simpel zijn; trek alle troepen, alle hulpverleners terug, en laat die afghanen en irakezen hun onderlinge verschillen zelf maar uitvechten.

Dat is geen westers bloed, en geen westers geld waard.

14-01-2010, 12:42

Citaat door kent123:
Dat lees ik in jouw bron ook niet.

Een gemiddeld Afghaans huishouden is in ieder geval 30% van haar inkomen kwijt aan corruptie gelden, en ik kan je 1 ding vertellen;

in MIJN zakken verdwijnen ze niet.

wel in de zakken van jouw helden.

dit lees je niet in deze bron, maar wel hier:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3025680

14-01-2010, 12:44

Citaat door kent123:
Ben ik het mee eens.

Wat dat betreft moet het simpel zijn; trek alle troepen, alle hulpverleners terug, en laat die afghanen en irakezen hun onderlinge verschillen zelf maar uitvechten.

Dat is geen westers bloed, en geen westers geld waard.


lul niet zo stom, man. ik moet kotsen van je 'westerse bloed'.

mensen zijn mensen. als je mensen wilt helpen, moet je aan hun hulpvraag voldoen en niet de grote blanke paternalist gaan uithangen.

14-01-2010, 12:44



Citaat door kent123:
Ben ik het mee eens.

Wat dat betreft moet het simpel zijn; trek alle troepen, alle hulpverleners terug, en laat die afghanen en irakezen hun onderlinge verschillen zelf maar uitvechten.

Dat is geen westers bloed, en geen westers geld waard.


Daar zijn ze nu een beetje laat mee...

14-01-2010, 12:47

Citaat door truthhurts:
die arme mensen hebben toch het geweldige westen die daar aan een opbouwmissie bezig is..

De taliban houdt alles tegen en is enkel op geweld uit, vindt je het niet wat 1zijdig jouw zienswijze?
Ik veronderstel dat die gebaseerd is op westerlingenhaat en totaalniet uit bekommernis om de bevolking van Aghanistan zelf

14-01-2010, 12:53

Citaat door kent123:
Ben ik het mee eens.

Wat dat betreft moet het simpel zijn; trek alle troepen, alle hulpverleners terug, en laat die afghanen en irakezen hun onderlinge verschillen zelf maar uitvechten.

Dat is geen westers bloed, en geen westers geld waard.



Precies.

De vrome Moslims kunnen het daar vast zelf wel oplossen. Zonde van ons geld en onze energie om daar de boel overeind te houden. Laat de ondankbare honden maar lekker in hun sop gaar koken en het lekker met de hulp van Allah regelen. Dat de arme vrouwtjes dan weer met harde hand de keuken worden ingeslagen moeten we dan maar voor lief nemen.

Het is hun cultuur. Moeten we ons niet mee willen bemoeien.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10