Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe sporthoofddoeken voor moslima's



Pagina's : [1] 2

13-01-2010, 13:11
Het merk Capsters heeft drie nieuwe modellen sporthoofddoeken ontwikkeld: de Capsters Runner, Swim en Team.

De modellen zijn geinspireert op de vraag van moslima's over de hele wereld die graag willen sporten, maar de hoofddoek daarbij als een belemmering ervaren. Zij zijn op zoek naar een hoofddoek die zowel comfortabel als veilig is, aldus fashionunited.be.

Capsters maakt deel uit van de collectie van het Museum of Modern Art in New York en heeft in Japan de 'Good Design Award' ontvangen. Capsters designer Cindy van den Bremen: ''We ontwerpen hoofddoeken vanuit de overtuiging dat je vrij moet zijn in je keuze of je jezelf wilt bedekken of niet. We vinden het belangrijk dat vrouwen met een hoofddoek, net als ieder ander, de ruimte krijgen om te kunnen sporten. En dat de hoofddoek daarbij geen belemmering vormt''.

Team is bedoeld voor teamsporten en is voorzien van een klittenbandsluiting waardoor hij eenvoudig los te trekken is bij mogelijk gevaarlijke situaties. Voor intensieve sporten waarbij veel gezweet wordt, is er de Capsters Runner, gemaakt van ademende en lichtgewicht stof. Het model Swim is gemaakt van lycra. Naast bestellingen uit Nederland komen er in Eindhoven dagelijks bestellingen uit de hele wereld binnen uit landen als Groot-Brittannie, Duitsland maar ook uit de VS, Canada en Maleisie, Indonesie, Dubai en de Malediven. ''Dat bevestigt hoe universeel de behoefte is aan een sporthoofddoek'', aldus Van den Bremene

13-01-2010, 13:20


Ik vraag me af of moslima's dan wel welkom zijn bij Fit For Free

13-01-2010, 13:33
moslima's die mogen toch alleen trainen waar geen mannen zijn.

dus zie het probleem niet.

13-01-2010, 13:35
juist greeneyedbeuty ik begrijp er ook niks van je kunt als moslima ook MET hoofddoek niet staan springen tussen de mannen :s

13-01-2010, 13:39


Handig toch als je even gaat joggen in het park?

13-01-2010, 13:40

Citaat door Wizard:
Handig toch als je even gaat joggen in het park?





Daar heb ik mijn eigen creaties voor, hoef ik niet voor zo n duikpak te dragen..

13-01-2010, 13:44
enige nadeel vind ik de rand boven op het hoofd(niet mooi) en de mate waarin het de borst bedenkt (niet dus)

verder erg goed!

13-01-2010, 13:48

Citaat door greeneyedbeauty:
moslima's die mogen toch alleen trainen waar geen mannen zijn.

dus zie het probleem niet.



Krijgen we weer dezelfde discussie.


Wollah hillah, ik vat het ook niet meer. Echt gestoord.

13-01-2010, 15:37

Citaat door MaRoCcInA:
Krijgen we weer dezelfde discussie.


Wollah hillah, ik vat het ook niet meer. Echt gestoord.



Wie is er gestoord

13-01-2010, 16:05
Waar kan je die hoofddoeken krijgen dan?

13-01-2010, 16:18
Deze bestaan toch al langer.

13-01-2010, 16:48

Citaat door CasaForEver:
Wie is er gestoord




Degene die dit gehele idee heeft verzonnen voor moslima's.
Hoop niet dat meiden alsnog nu denken dat het halal is om tussen de mannen te gaan springen met een doekje op.

14-01-2010, 02:09


wnr komen de trainingspakken?Eerst een syrische lingerlie lijn die ze willen laten zien aan de wereld.Van kijk zo ziet er een moslima onder haar kleding eruit.Is promotie en dit is weer zo iets net als die burka waar je in kan zwemmen.Its all about the money...En tot zover ik weet is er geen sport-moslima voor gekomen bij de olympische spelen.

14-01-2010, 03:28
Ze zijn wel leuk maar voor die prijs hou ik het toch wel tot mijn eigen hoofddoek.

14-01-2010, 10:54
Lijkt net op zo'n waterpolo muts.

Pagina's : [1] 2