Bekijk volle/desktop versie : Verricht Jij Het Gebed Op De Juiste Manier???



12-01-2010, 23:39
Jullie weten allemaal dat het onderhouden van het gebed zeer belangrijk is! Maar wat ook belangrijk is dat je op de juiste manier de woedoe verricht en weet wat je daarbij moet zeggen voor aanvang en aan het eind. Ook moet je weten hoe je het gebed moet verrichten. Bijvoorbeeld wanneer je hardop moet reciteren en waarneer niet.

Ik hoop dat jullie van deze video's kunnen leren![/SIZE]




[SIZE="4"]Deel 1 De Woedoe


12-01-2010, 23:41


Deel 2 Reminders


12-01-2010, 23:42
Deel 3 Fajr {1/5}




12-01-2010, 23:43
Deel 4 Duhr {2/5}



12-01-2010, 23:45


Deel 5 Asr {3/5}


12-01-2010, 23:46
Deel 6 Maghreb {4/5}



12-01-2010, 23:48
[SIZE="3"]Deel 7 Isha {5/5}[/SIZE]




13-01-2010, 00:46
Twaalf vrijwillige rakat bidden [/SIZE]

[SIZE="2"]“Er is geen moslimdienaar die iedere dag twaalf (vrijwillige) rakat omwille van Allah bidt, of Allah zal een huis voor hem bouwen in het Paradijs (of: er wordt een huis voor hem in het Paradijs gebouwd).”

Deze overlevering werd overgeleverd door Umm Habiba (moge Allah tevreden met haar zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De overlevering staat vermeld in Muslim.

Deze twaalf rakat (gebedseenheden) worden als volgt over de dag verdeeld:

x Twee rakat voor salaat fajr
x Vier rakat voor salaat dohr
x Twee rakat na salaat dohr
x Twee rakat na salaat maghreb
x Twee rakat na salaat isha

13-01-2010, 11:04
Die eerste video, daarin wordt niet de woedoe uitgelegd, maar de manier van bidden.
Djazaka Allah hoe gairan voor het plaatsen!

13-01-2010, 11:21
DjazaakiAllah ou gairin oughti!
( k )

Fi amanillah

19-01-2010, 22:14

Citaat door Samira222:
Die eerste video, daarin wordt niet de woedoe uitgelegd, maar de manier van bidden.
Djazaka Allah hoe gairan voor het plaatsen!


Bedankt dat je het ff zegt!! Ik heb het nu aangepast

20-01-2010, 00:30
De Boodschapper van Allah (Salallahoe 3alaihi wasalaam) heeft gezegd:

"Als de dienaar zijn gebed verricht bij het begin van de voorgeschreven tijdspanne, dan stijgt het gebed op naar de hemel en geeft het licht totdat het bij de Troon komt, waar het niet zal ophouden vergiffenis te vragen voor de verrichter van het gebed tot op de Dag des Oordeels, met de woorden: 'Moge Allah je beschermen zoals jij mij hebt beschermd!' En als de dienaar zijn gebed verricht buiten de wettelijke tijdspanne ervan, stijgt het gebed op naar de hemel, maar het is omgeven door een duisternis en als het de hemel bereikt wordt het opgerold, zoals een versleten kledingstuk oprolt. Het zal in het gezicht van de verichter ervan gegooid worden en het gebed zal tegen hem zeggen: 'Moge Allah je verliezen zoals je mij verwaarloosd hebt!"

Overgeleverd door At-Tabarani, At-Tayaloesi en Al Bayhaqi.

20-01-2010, 09:59


Aanrader; Boek ''Salaah van de Profeet van takbier tot tasliem, alsof je het ziet''

Door: Sheikh Nasr-eddine Albaani (Rahimoe Allah)

Dit boek is online te bestellen.. ik weet even niet uit me hoofd welke site
Vanavond zal ik link plaatsen voor de mensen die dit boek willen bestellen inshaaAllah

Wassalaam
Umm Sayff