Bekijk volle/desktop versie : ik ook



12-01-2010, 20:41
Ik Ga Ook Een Verhaal Schrijven

12-01-2010, 20:42


ik zou zeggen begin maar,,..
upp

12-01-2010, 20:43
begin

12-01-2010, 20:45
Oke, ik ga beginnen maar eerst moet ik inspiratie op doen... Wat vinden jullie waar deze keer de verhaal om moet gaan want er zijn hier zoveel verschillende verhalen!! Wat jullie het leukste vinden kunnen jullie kiezen

12-01-2010, 20:50


begin gwn schrijf gwn wat jij wilt

12-01-2010, 21:20
Hoofdstuk 1 (deel 1)

Madiha keek naar de raam, naar de zon die langzaam onderging. Er werd hard op de deur geklop waar Madiha van opschrok. Haar vader stond bij de deuropening lijkbleek en Madiha kon duidelijk zien dat er angst zat in haar vaders ogen... Papa wat is er? Je moeder moet naar de ziekenhuis er is iets mis met haar. Madiha's hart begon langzaam te kloppen totdat het als een razende tekeer ging. Ik kreeg buikpijn en ik voelde dat me maag een sprong maakte keer op keer. Langzamerhand kwam de ambulance maar voor mij duurde het een eeuwig heid. Ze namen Madiha's moeder mee en daar ging ze weg. Ze hoorde de sirene nog na. Wat is er allemaal gebeurd en waarom zo snel? Vader kwam langzamerhand bij Madiha en de zusje van Madiha (Hawwa). En dan Hamza de oudste. Ze zaten allemaal op de bank. ze konden niks en ik was helemaal verstijfd. Hawwa nog zo klein vroeg aan vader papa waar is mama naar toe gegaan.. Wat had ze?? Iedereen had dat al aan vader gezegt maar papa kon geen woord uitbrengen.. Zo wachtten ze een half uurtje totdat ze vaders stem eindelijk te horen kregen. Mama had een hartverzakking. Iedereen keek even geschokt, dit was niet de eerste keer het is zoveel malen gebeurd maar de dokter zei als het nog 1 keer gebeurd dat mama niet meer te redden is. Ik kon dit niet meer aan en ik ging naar mijn kamer totdat mijn tranen rolden 1 voor 1. Hoe kon dit allemaal gebeuren? Ze bidde 5 keer per dag en mama ook maar toch gebeurde er dit? Maar toch... Iets in haar zei vertrouw op Allah, Vertrouw op Allah en dat zou ze ook doen.. haar hele leven lang want mama heeft gezegd blij altijd trouw. Hamza kwam in de kamer van Madiha. Hij droogde de tranen van Madiha.. Alles komt goed madiha zei haar broer zelfverzekerd. Toch kwamen de tranen 1 voor 1. Er klopte hier iets niet. Vader roepte iedereen. Madiha loopte langzaam de trap beneden met Hamza. We gaan naar de ziekenhuis want hier zitten kan ik niet meer en jullie ook niet. Ik kreeg een brok in mijn keel. Ze had vader nog nooit zo gezien. Het was iets verschrikkelijks. Ze had haar vader nooit zien huilen en dat wilde ze ook niet. Vader was altijd vrolijk vol met humor, maar nu was dat helemaal weg gesmolten. Ik trok snel mijn hijab aan en Hawwa pakte snel haar jas. Hamza pakte zijn sleutels van zijn auto en reed. Na een poosje kwamen ze bij de ziekenhuis. Hawwa half snikkend en Madiha helemaal geschokt en ze voelde haar zichzelf trillen. Zit hier zei vader bevelend en hij liep naar de balie met Hamza. Na wat praten kwam vadr terug. We mogen hier zitten zei Hamza. Maar dan op de derde verdieping. Daar verblijft mama. Ze liepen samen naar de derde verdieping. Madiha kon het niet meer aan en barsten in huilen uit en Hamza troosde haar de hele tijd. 1 uurtje later (ookal leek het 10 jaar) kwam de dokter en keek ernstig. Meneer... Ik dacht het ernstige... We hebben heel wat gedaan om u vrouw te redden..Mijn hart bonkte steeds meer en meer en ik dacht dat de einde er aan kwam... Iedereen dacht dat.. Maar ze is overleden maar ze zei een zin op het laatst was volgens mij in het arabisch?? Iedereens wereld stortte in elkaar.. Ze was dood en ze had de Shahada uitgesproken omdat ze wist dat ze dood zou gaan.. Ik keek naar de dokter en Hawwa, hamza en.. papa die helemaal lijkbleek was. Ze keek naar de dokter en alles werd zwart voor haar.. Ze dacht dat ze bij mama zou gaan en dat dit haar einde was. Op het laatst hoorde ze alleen geschreeuw en gehuil....

12-01-2010, 21:21
Wat vinden jullie van de eerste stuk.. (wel eerlijk zijn hea?)

25-02-2010, 19:45
goed ga verderrr