Bekijk volle/desktop versie : Fernandez bijna rond met voetbalbond Marokko



Pagina's : [1] 2

12-01-2010, 11:17
'Fernandez bijna rond met voetbalbond Marokko'
12 januari 2010

Luis Fernandez wordt de nieuwe bondscoach van Marokko. De 50-jarige Fransman staat op het punt om een contract te tekenen bij de Marokkaanse bond, meldt het toonaangevende Franse blad l'Equipe. Hij wordt de opvolger van Roger Lemerre, die in de zomer ontslagen werd. Sindsdien was Hassan Moumen interim-coach.

Fernandez zat eerder op de bank bij onder meer Athletic de Bilbao, Paris Saint Germain, Espanyol en Real Betis. Zijn belangrijkste taak wordt om de Marokkaanse ploeg weer op de rails te krijgen. Het elftal presteerde dramatisch in de kwalificatiereeks naar het WK van 2010. Het eindigde als laatste in een groep met Kameroen, Gabon en Togo en liep zodoende zelfs plaatsing voor de Afrika Cup mis.




De Marokkaanse krant meldt ook dat Luis Fernandez trainer is van Marokko.www.almountakhab.com

12-01-2010, 11:33


Van waar heb je dit?

12-01-2010, 11:46

Citaat door Yunus23:
Van waar heb je dit?


http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/136622/fernandez-bijna-rond-met-voetbalbond-marokko/

12-01-2010, 12:02
Ja ik had net gezocht en had het gevonden


Thanxx bro

12-01-2010, 12:08


Luis Fernandez bientôt sélectionneur?

Selon les informations de L'Equipe, mardi, Luis Fernandez est près de conclure un accord avec la fédération royale marocaine de football pour devenir le nouveau sélectionneur des Lions de l'Atlas. Il est sa priorité pour succéder à Hassan Moumen, sélectionneur intérimaire depuis le limogeage de Roger Lemerre l'été dernier.

Une telle perspective séduirait l'ancien entraîneur du Paris-SG et de Reims, qui pourrait continuer son activité médiatique (RMC Info, Orange Sport) en parallèle. Non qualifié pour la CAN et la Coupe du monde, le Maroc espère retrouver un statut en se qualifiant pour la CAN 2012, qui aura lieu au Gabon et en Guinée Equatoriale.

http://www.lequipe.fr/Football/breves2010/20100112_080218_luis-fernandez-bientot-selectionneur.html

12-01-2010, 14:23
Ja en zijn laatste team is ie uit de tweede divisie gedegradeerd naar de derde. Doe even normaal man. Dan ga je toch niet beweren dat je een coach haalt van wereldklasse.

12-01-2010, 14:26

Citaat door MounEB:
Ja en zijn laatste team is ie uit de tweede divisie gedegradeerd naar de derde. Doe even normaal man. Dan ga je toch niet beweren dat je een coach haalt van wereldklasse.


is marokko dan een team van wereldklasse.
je moet wel weten dat Ivoorkust een team van wereldklasse is maar het gewoon doet met een trainer Vahid Halilhodžić die ook gewoon trainer van Raja-Casablanca was.

12-01-2010, 14:27
Marokko heeft een spaanse coach nodig of een engelsman

12-01-2010, 14:28

Citaat door Les-far-rabat:
is marokko dan een team van wereldklasse.
je moet wel weten dat Ivoorkust een team van wereldklasse is maar het gewoon doet met een trainer Vahid Halilhodžić die ook gewoon trainer van Raja-Casablanca was.


Heb je mij dit horen zeggen? Volgens mij zei Fihri dat ze een coach zouden halen van wereldklasse, ja of nee?

Aangezien Ivoorkust al een wereldteam heeft met wereldspelers is het nog begrijpelijk.

Maar als je een slechte coach voor een slechte team gaat zetten, wat denk je, dat we wereldkampioen worden?

12-01-2010, 14:29

Citaat door Maroc98:
Marokko heeft een spaanse coach nodig of een engelsman


Ja trouwens, zelfs die connectie met Frankrijk moet gewoon gemaakt worden, ik weet niet waarom. Marokkaanse bond houdt van Franse mannen. Zelfs nu konden ze niet gewoon een Spanjaard halen die voor Spanje heeft gespeeld, hij moet gewoon voor Frankrijk hebben gespeeld, zoals deze.

12-01-2010, 14:38
Ik heb nooit van hem gehoord. .ze3ma topcoach.

12-01-2010, 14:39

Citaat door MounEB:
Heb je mij dit horen zeggen? Volgens mij zei Fihri dat ze een coach zouden halen van wereldklasse, ja of nee?

Aangezien Ivoorkust al een wereldteam heeft met wereldspelers is het nog begrijpelijk.

Maar als je een slechte coach voor een slechte team gaat zetten, wat denk je, dat we wereldkampioen worden?


Fihri heeft nooit gezegd dat ze een trainer van wereldklasse gaan halen dat heeft onze media ervan gemaakt.
Hij heeft gezegd dat ze opzoek zijn naar een trainer die zal passen bij dit team en dat de trainer niet de belangrijkste factor is er moet eerst hard gewerkt worden aan het professionelen van de botola ,en teams als onder 18 etc.

12-01-2010, 14:43


Fernandez is een prima coach die zich goed heeft bewezen in de Franse en Spaanse competitie,en niet onbelangrijk deze man gelooft in aanvallend voetbal.

12-01-2010, 14:46
Tjonge jonge alweer een fransman

12-01-2010, 16:24
Ivoorkust een team van wereldklasse? Dit is tot nu toe de beste grap van 2010 !

Pagina's : [1] 2