Bekijk volle/desktop versie : ~~Gezocht: lekkerste recept voor Chineze LOEMPIA`s ~~



Pagina's : [1] 2

11-01-2010, 15:55
Salam dames,

Heeft er iemand voor mij een duidelijk recept voor heerlijke Chineze loempia`s zoals bij de kraampjes in de stad of op de markt te verkrijgen.

Met:
-Vis
- vegetarisch (groente)
- kip


Kom maar op!

En waar zijn die kruiden te koop?

11-01-2010, 18:14


ja lekker up up up

11-01-2010, 19:02
uppppp

ik zelf doe de volgende dingen erin: tauge, wortel, prei,beetje bahmi kruiden, kipfilet...

en dat was het als ik niet iets ben vergeten...

12-01-2010, 12:45

Citaat door Miss.Halima:
uppppp

ik zelf doe de volgende dingen erin: tauge, wortel, prei,beetje bahmi kruiden, kipfilet...

en dat was het als ik niet iets ben vergeten...


Dank je. Maar zou je het uitgebereider kunnen typen?
Ik ben namelijk pas getrouwd en weet nog lang niet alles.

Waar koop je die bamikruiden en welk merk raad je me aan?

12-01-2010, 13:03


http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=12430171&postcount=12

12-01-2010, 17:23

Citaat door Morena_de_nador:
Salam dames,

Heeft er iemand voor mij een duidelijk recept voor heerlijke Chineze loempia`s zoals bij de kraampjes in de stad of op de markt te verkrijgen.

Met:
-Vis
- vegetarisch (groente)
- kip


Kom maar op!

En waar zijn die kruiden te koop?


Je hebt nodig:
- loempiavellen
- tauge
- wortel
- prei
- kipfilet
- vermicelli
kruiden:
-zout / peper
-ajinomoto (dat is het geheime kruid van die kraamloempia's) dat is een wit poeder lijkt op kristalsuiker die koop je gewoon in de supermarkt bij de aziatische producten
- paprikapoeder
- gemberpoeder
- sambal
- bouillon blokje
- en een zakje Mama Sita speciaal voor loempia's

Je kan dit kopen bij de Toko, je hebt er ook voor bijvoorbeeld van KFC kip echt heerlijk...

dan heb je echt de loempia die je normaal koopt bij de kraam, dit is hoe ik em altijd maak

12-01-2010, 17:51

Citaat door widad200:
Je hebt nodig:
- loempiavellen
- tauge
- wortel
- prei
- kipfilet
- vermicelli
kruiden:
-zout / peper
-ajinomoto (dat is het geheime kruid van die kraamloempia's) dat is een wit poeder lijkt op kristalsuiker die koop je gewoon in de supermarkt bij de aziatische producten
- paprikapoeder
- gemberpoeder
- sambal
- bouillon blokje
- en een zakje Mama Sita speciaal voor loempia's

Je kan dit kopen bij de Toko, je hebt er ook voor bijvoorbeeld van KFC kip echt heerlijk...

dan heb je echt de loempia die je normaal koopt bij de kraam, dit is hoe ik em altijd maak


ik denk lekkerder zonder Ajinomoto kan het niet zijn. want Loempia's met groenten die jij opnoemt. is al lekker, en je kan er altijd een beetje Olijfolie in doen bij de kip. en ook mie erbij, dat saus van de kip en groente doe je bij de mie. zodat je een mooie kleurtje krijgt

13-01-2010, 14:39
Super bedankt dames!

Ik laat jullie weten welke ik heb uitgeprobeerd inchallah.

22-01-2010, 10:51
Zo maak ik mijn loempia's. Ze zijn lekker en heel snel klaar.

Je hebt nodig:

x loempiavellen
x 2 nasi-bamipakket ( albertheijn)
x 1 ui
x 2 nasikruiden van knor ( albertheijn)
x mihoen van conimix


Zonnebloemolie in de wok.
Ui raspen en in de wok. Bak de ui totdat ie een beetje glazig word.

Maak de verpakking open van de nasi-bamipakketten en knip de ingredienten klein ( met een schaar doe ik het altijd is makkelijker)

Gooi de nasi bami pakket in de wok. Even roeren Doe dan een deksel op de wok, en laat alles een beetje gaar worden. Zodra de groenten zacht zijn. Doe je 200ml koud water in een pannetje en gooi je de 2 nasi kruiden zakjes erin. Goed roeren. En dan gooi je dat weer in de wok. Alles goed roeren en laat op zacht vuur sudderen.

Doe heet water in een pannetje en gooi de mihoen erin. Even laten zitten totdat de mihoen zacht is. Afgieten en dan weer klein knippen met de schaar.
Gooi de mihoen ook in de wok. Goed roeren en even op zacht vuur meekoken.

Alles afgieten, in een groot bord verspreiden, alles goed koud laten worden.. En dan vouwen maar!!

22-01-2010, 23:07
Ik ga het ook uitproberen....

22-01-2010, 23:25
Zijn er dames die loempia's met soepgroenten doen??

27-03-2010, 23:26
salaam o3aleikom widad200,
ik neem aan dat je allles wel even roerbakt.
en hoeveel ajinomoto gebruik je moet ik aan een theelepel denken of eetlepel. choukran

08-08-2010, 08:24


Loempia vind ik het lekkerst met zo en zak chinese roerbakmix.
Verder doe ik mihoen,kerrie,peper,sambal erbij en tuinkruiden bouillon echt om je vingers bij af te likken.

08-08-2010, 09:18

loempia's



Ingrediënten voor 10 personen:

250 gram kipfilet
4 sjalotjes
2 teentjes knoflook
50 gram kouseband (of sperziebonen in stukjes)
1 rode peper
1/2 kleine witte kool (fijngesneden)
75 gram wortel (fijngesneden of grofgeraspt)
125 gram taugé
Een paar eetlepels fijngesneden selderij
1 pak (20 stuks) loempiavellen (toko/diepvries)
100 gram So-Oen of mihoen
1 theelepel Aji-No-Moto (ve-tsin)
peper en zout
1 1/2 theelepel suiker
2 theelepels Knorr Aromat met tuinkruiden (strooibus)
1 theelepel spice powder (Chinese 5 kruidenpoeder)

Voorbereiding:

So-Oen (of mihoen) volgens gebruiksaanwijzing laten weken, uitlekken en daarna in kleine stukjes (vingerlengte) snijden.
Trek de loempiavellen van elkaar los en bewaar ze onder een doek tot aan gebruik.

Bereidingswijze:

De kip wassen, in kleine blokjes snijden en in de olie gaar bakken samen met de knoflook, sjalotjes(gesnipperd) en wat fijngemalen peper en zout (naar smaak); hierna de witte kool, kouseband (of sperziebonen), wortel, witte peper, Knorr Aromat, spice powder, ajinomoto en suiker toevoegen en 5 minuten roerbakken. Daarna de So-Oen (of mihoen), taugé en selderij erbij en nog enkele minuten bakken op matig vuur. Indien nodig: voeg eventueel nog wat zout toe.
Neem de vulling van het vuur en laat het afkoelen.

Leg op het midden van ieder loempiavel 1,5 eetlepel van de vulling; vouw het loempiavel met de vulling volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Voor het dichtlijmen van de loempia's kun je geklutst ei gebruiken, maar met een beetje water lukt het meestal ook wel.

Serveren met loempiasaus.

10-08-2010, 17:54
salaam, een theelepel is voldoende.

Pagina's : [1] 2