Bekijk volle/desktop versie : Onderhuren



11-01-2010, 15:07
Wat zijn hier de risico's van?

11-01-2010, 15:14


Mits er genoeg bewijs is van de woningbouw coorporatie wordt je het huis uitgezet, indien je er een rechtzaak spant tegen ze, maar bewijs kunnen ze niet 1,2,3 naar voren toveren

11-01-2010, 15:18

Citaat door rochdi1985:
Mits er genoeg bewijs is van de woningbouw coorporatie wordt je het huis uitgezet, indien je er een rechtzaak spant tegen ze, maar bewijs kunnen ze niet 1,2,3 naar voren toveren


Zou jij bij een persoon gaan onderhuren (illigaal) als jezelf geen huis kunt vinden?

11-01-2010, 16:07
jij als onderhuurder bent nergens aansprakelijk voor
diegene die jou illegaalt onderverhuurt zal problemen ondervinden indien die wordt betrapt

11-01-2010, 16:14


dat is niet waar beiden krijgen een boete en je kunt ook nog al je spullen van inboedel verliezen als de verhuurder je eruit zet en jou inboedel wil houden dan heb jij hier niets over te zeggen je kan aangiften etc doen maar hij staat in zn gelijk het is zijn huis..ik zou het alleen doen als ik geen woning had en kinderen ofzo zou hebben of als het uis van fam is anders niet.

11-01-2010, 20:06

Citaat door senseo22:
dat is niet waar beiden krijgen een boete en je kunt ook nog al je spullen van inboedel verliezen als de verhuurder je eruit zet en jou inboedel wil houden dan heb jij hier niets over te zeggen je kan aangiften etc doen maar hij staat in zn gelijk het is zijn huis..ik zou het alleen doen als ik geen woning had en kinderen ofzo zou hebben of als het uis van fam is anders niet.


Hoe kom jij aan deze info?? Is volgens mij niet helemaal juist (eigenlijk weet ik het wel zeker)

12-01-2010, 20:00
Als je het doet, doe het wel bij iemand die je kan vertrouwen....

12-01-2010, 22:55
Wij zijn ook opgelicht.
Rotwijf dat het is!! Mijn man heeft haar onderdak gegeven, ze werd naar Marokko door haar man teruggestuurd,haar broer heeft haar na 5 jaar terug naar Nederland gehaald. Mijn man leerde haar broer kennen via die broer heeft mijn man zijn huis aan haar verhuurd. Ze smeekte om onderdak ze had letterlijk niks. Dus uiteindelijk heeft mijn man haar de woning verhuurd. Doordat hij het vertrouwde heeft hij haar ook ingeschreven bij de gemeente. Ze betaalde altijd netjes.

Tot dat wij op vakantie gingen om onze bruiloft daar te vieren.
Ze beloofde geld naar zijn rekening over te maken, dit heeft ze dus nooit gedaan. Daardoor ontstond er een huurachterstand van 3 maanden.

Achter onze rug heeft zij de woningbouw op de hoogte gesteld. Want haar maatschappelijke werkster die vertelde haar dat als zij ons zou opgeven als onderverhuurders, dat het contract ontbonden zal worden en dat zei het dan kan overnemen. Zo gezegd zo gedaan.

Nou staan wij op straat.

Maar goed Allah zal haar straffen..

Dus PAS OP!!!

12-01-2010, 23:25
Er is niks mis met onderhuur?

De broer van mijn man staat als onderhuurder ingeschreven in onze huis bij de woonvereniging. Als hij alles netjes betaald is er geen probleem.