Bekijk volle/desktop versie : Lening in Marokko? tips!



11-01-2010, 10:30
Hoe groot is jullie lening, bij welke bank en wat betalen jullie maandelijks terug.

Wij willen daar graag een lening nemen om een appartementje te kopen maar we hebben nog geen flauw idee hoe het zit met leningen enzo.

Daarom wil ik graag een aantal ervaringen met jullie delen en wat tips.

11-01-2010, 10:34


Mij tip is: NIET DOEN tenzij het halal is meid.

Van familie ofzo lenen, niet van de bank met ribaa.

Vergeet niet dat dit leven tijdelijk is, en dat je er voor moet boeten in het hiernamaals. Dat is het echt niet waard. Uiteindelijk kun je beter investeren in een lijvens huisje in het hiernamaals!


Als ik jou was zou ik met die vastgoed-mensen eens om tafel zitten en de mogelijkheid bespreken om maandelijks geld over te maken (zonder rente)

Ik hoor dat steeds meer (godsvrezende) mensen het zo afspreken.

11-01-2010, 10:40
Zoals oumshaheed zegt. Spaar eerst een bedrag van rond de 8000 euro. ga opzoek naar een appartement en spreek af dat je iedere jaar aflost. Als het huis op een plan komt heb je vaak 3 jaar om af te betalen.

Zowiezo liever een lening nemen in nl dan in marokko. Je lening moet zo doorzichtelijk mogelijk zijn. In marokko betaal je veel rente!

11-01-2010, 10:43
Er bestaan in Marokko geen Islamitische banken Dus ook GEEN halal lening !

We hebben in de zomer gevraagd en toen moesten we 6 % rente betalen
We hebben toch niets gekocht , we gaan eerste sparen een deel betalen bij reservering , als het appartement klaar is betalen we de rest Inscha allah

11-01-2010, 10:56


Niet doen meid .. je gaat spijt krijgen en de rente in marokko.,. kan opeens ophoog gaan .

gair incha allah