Bekijk volle/desktop versie : 'Farmaceuten cashten door H1N1'



11-01-2010, 09:13
De Mexicaanse griep was helemaal geen pandemie. Maar de grote farmaceutische bedrijven hebben erop aangedrongen bij de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) om het virus toch zo te classificeren. Hiermee hoopten ze miljarden euro's winst te maken met de verkoop van medicijnen. Dit betoogt Wolfgang Wodarg, hoofd van de Europese gezondheidsraad.

Het Europese hof heet ingestemd met een onderzoek naar de rol van farmaceutische bedrijven tijdens de Mexicaanse griepperiode. De Duitser Wodarg benadrukt dat veel landen hebben moeten sleutelen aan hun begroting voor gezondheidszorg, terwijl het virus helemaal niet zo hardnekkig was als gezegd werd.

Tamiflu

Sommige landen sloegen voor miljoenen aan Tamiflupillen in. "De maker van dit medicijn heeft dus enorme winsten gemaakt de afgelopen periode. De WHO zou zich minder moeten laten beïnvloeden en minder snel het woord pandemie moeten gebruiken", zegt Wodarg tegen Daily Mail.

Voorzorgsmaatregelen

In Groot-Brittannië werd gewaarschuwd voor 65.000 doden. De lokale autoriteiten bereidden zich voor op een grote pandemie. Er kwam een speciale advieslijn en website en burgers konden tegen de regels in medicatie krijgen zonder voorschrift.

Er lag zelfs al een plan klaar om lijkenhuizen in het leven te roepen. Ook zou het leger ingezet kunnen worden als de run op medicijnen tot rellen zou leiden.

Minder schade

Uiteindelijk stierven 251 mensen aan de varkensgriep, in Nederland waren dat er 54. Volgens Wodarg is de enorme hype rond de H1N1-uitbraak het grootste medische schandaal van de eeuw.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2010/01/farmaceuten_hebben_gecasht_doo.html

11-01-2010, 09:28


ik wist het, gewoon 1 grote complot..heb ook niet laten inenten..

11-01-2010, 10:45
Dat was voornamelijk een media-hype, ze moeten toch over iets hysterisch de kranten vullen. Bij ons heeft niemand zich laten inenten.

11-01-2010, 11:40
Apart, dat de WHO zich zou hebben laten beinvloeden door farmaceutische bedrijven...
Dat lijkt me toch wel sterk.

11-01-2010, 13:57



Citaat door Replica:
Apart, dat de WHO zich zou hebben laten beinvloeden door farmaceutische bedrijven...
Dat lijkt me toch wel sterk.

Eerder ook gebeurt hoor, ook een van de redenen dat men zo twijfelde om zich te laten inenten.

11-01-2010, 14:02
Bodyscan anyone?

11-01-2010, 14:03

Citaat door lotfi1:
Bodyscan anyone?

no thanks

11-01-2010, 14:07

Citaat door Replica:
Apart, dat de WHO zich zou hebben laten beinvloeden door farmaceutische bedrijven...
Dat lijkt me toch wel sterk.



Was er laatst niet een corruptieschandaal bij de WHO? Iets met ene dr. Osterhaus?

11-01-2010, 14:13
hebben wij het weer gedaann

11-01-2010, 14:15

Citaat door Apotheker:
hebben wij het weer gedaann

jullie vieze oplichters!
zeg je baas dat tie niet deugt!

11-01-2010, 14:23

Citaat door JuztMe:
jullie vieze oplichters!
zeg je baas dat tie niet deugt!


ik ben de baas

11-01-2010, 14:25

Citaat door Apotheker:
ik ben de baas


11-01-2010, 14:26



Citaat door fries1984:
Op zich niets mis mee met cashen van farmaceuten. Met winst kunnen ze weer nieuwe medicijnen ontwikkelen.

Erger is het als politici afgaan op alarmerende berichten van mensen die op welke manier dan ook gelieerd zijn aan die industrie.



Nieuwe medicijnen voor welke kwalen..? Het is bekend dat de farma industrie bijna voor bijna alle grote (ongeneeslijke) ziekten een remedie heeft...Maar dat openbaar maken zou het einde betekenen voor de farma - industrie...
Het zou me niets verbazen als de mexi - griep een verzonnen hersenspinsel was en dat met de vaccins mensen vage ziekten geprikt krijgen...

11-01-2010, 14:27

Citaat door Replica:
Apart, dat de WHO zich zou hebben laten beinvloeden door farmaceutische bedrijven...
Dat lijkt me toch wel sterk.


De mens is zwak en de WHO barst van de zwakkelingen..