Bekijk volle/desktop versie : En dan dacht jij dat FRMF corrupt was..



09-01-2010, 12:07

Citaat:
'Slachtoffer' Ajilore: 'In Nigeria is voetbal helaas ook politiek'

Oluwafemi Ajilore leek een grote kans te maken om met het nationale elftal van Nigeria op de aanstaande Afrika Cup uit te komen. Niet in het minst tot zijn eigen verbazing viel de middenvelder van FC Groningen echter af voor de definitieve selectie. "Een flinke tegenvaller", verzucht Ajilore op de clubsite. "Net als voor velen was het ook voor mij een onaangename verrassing."

"Maar in Nigeria is voetbal helaas ook politiek", vervolgt Ajilore zijn relaas. "Ik kan er niet te veel over zeggen, dat zou niet goed zijn, maar het heeft te maken met de vertegenwoordiging van stammen binnen de Nigeriaanse selectie. Ik ben hiervan één van de slachtoffers geworden. Voor nog een andere speler gold precies hetzelfde. Ook hij was in de laatste wedstrijd nog basisspeler."

In Nigeria werd nog gesuggereerd dat het met zijn rugproblemen te maken zou kunnen hebben, die Ajilore voor de winterstop in Groningen had. "Dat zou meegespeeld kunnen hebben, maar dat is niet de reden. Ik ben fit. Ik weet nog niet wat dit nu wil zeggen voor mijn eventuele selectie voor het WK. Ik moet afwachten, maar dit is een domper. Ik had me verheugd op een groot toernooi als de Africa Cup. Ik hoop er bij het WK alsnog bij te zijn."
Die andere speler is Ayodele Adeleye van Sparta. Hij speelde alle kwalificatie wedstrijden in de basis.. En ook hij mag niet mee met Nigeria.

09-01-2010, 14:00


Omdat ie te slecht is.

09-01-2010, 18:33
misschien dat .. maar hij zegt dat het met stammen te maken heeft.. Wij hebben dat probleem toch ook.. kijk maar naar de relatie tussen riffies en arabieren. Voor wie denk je dat de machthebbers kiezen?

09-01-2010, 18:44

Citaat door MarocinoRifino:
misschien dat .. maar hij zegt dat het met stammen te maken heeft.. Wij hebben dat probleem toch ook.. kijk maar naar de relatie tussen riffies en arabieren. Voor wie denk je dat de machthebbers kiezen?



Welke riffie kan dan goed voetballen en wordt niet opgeroepen?

Enige politieke situatie die mij bekend is, en waarbij dus de bond de selectie kon beinvloeden was in 1998 met het voorkomen dat Ahmed Bahja mee zou gaan naar het WK.

Misschien ook Yassine Abdellouie die de hand van de koning (toen nog kroonprins) niet had gekust.

Ik ken geen andere situatie.

Misschien dat ze Boulahrouz eerder hadden moeten benaderen, maar dat is eerder een scoutingsfout denk ik.