Bekijk volle/desktop versie : Kip maken



08-01-2010, 20:15
Hoi iedereen,

wie heeft tips voor me hoe ik kip het beste kan maken zonder dat de bodem van de pan steeds aanbrandt (ook al doe ik het op een zacht vuurtje) heb een keer met boter geprobeerd, een keer met olie, een keer met beide maar de kip blijft plakken aan de bodem..

Hoop dat iemand me kan helpen

Groetjes, Imane

08-01-2010, 20:19


misschien een andere pan of toch meer water erbij doen wees niet bang dat het te waterig word want wanneer jij de kip in de oven doet laat je de m3ak op een zachte vuurtje soddelen en dan zie je er niks meer van

08-01-2010, 20:22

Citaat door plasatoro:
misschien een andere pan of toch meer water erbij doen wees niet bang dat het te waterig word want wanneer jij de kip in de oven doet laat je de m3ak op een zachte vuurtje soddelen en dan zie je er niks meer van

Ik doe het in een beetje een "marmita"pan dus dat zit goed.
Maar water heb ik nog nooit geprobeerd..maar doe je dan water en olie samen?
In de oven kan ook helaas niet..heb geen grill namelijk..

08-01-2010, 20:33
je hoeft het ook niet in de grill te doen doe je oven op 175 graden en dan krijg je het zelfde effect over water gesproken je laat eerst de kip met groente enz kali dus aanbakken dan water erbij doen op je eigen gevoel zie je weer dat het weer bijna aanplakt weer wat water erbij doen

08-01-2010, 20:42


Dankje ik ga het van de week even proberen in de oven.
Hoelang moet die per zijde van de kip?

(sorry dat ik blijf vragen)

08-01-2010, 20:52
je legt de kip gewoon in een schaal mijn oven hoef ik de kip niet om te draaien ik leg hem in de midden van de oven zodat het van boven en onder wordt gebraden hoelang is voor iedereen anders de ene houd van een harde korst en de andere juist niet ik zelf hou er van om de vlees nog mals te houden dus niet al te lang kip wordt snel droog dus ik doe hem niet langer dan 10 min geen probleem he vraagt maar wat je wil

08-01-2010, 21:11
Dankje wel voor je tips.

08-01-2010, 21:12
you welcome