Bekijk volle/desktop versie : vanillebloem



08-01-2010, 12:56
Wat is dit? En is dit ook gewoon te koop in NL's supermarkten of is dit echt iets Belgisch?

08-01-2010, 14:51


Is zelfde als vanille suiker.

08-01-2010, 15:27

Citaat door piila:
Wat is dit? En is dit ook gewoon te koop in NL's supermarkten of is dit echt iets Belgisch?


Maïzena, is dat.


08-01-2010, 15:34

Citaat door _Nouhaila_:

Maïzena, is dat.




Neen is zeker geen maizena, het wordt verkregen door een stokje vanille in de bloem te laten voor enkele uren zodat de bloem de smaak van de vanille opneemt, daarom dat ik zei, vanille suiker geeft zelfde effect.

08-01-2010, 15:39



Citaat door -kiki-:
Neen is zeker geen maizena, het wordt verkregen door een stokje vanille in de bloem te laten voor enkele uren zodat de bloem de smaak van de vanille opneemt, daarom dat ik zei, vanille suiker geeft zelfde effect.


Ah zo, wist niet dat het bestond. Nu heb ik wat bijgeleerd!


08-01-2010, 16:11

Citaat door -kiki-:
Is zelfde als vanille suiker.


Thanks.

Maar als er in een recept zowel 1 zakje vanille suiker en 1 zakje vanillebloem in voor komt, moet ik dan gewoon 2 zakjes vanille suiker gebruiken? Het moet dan de zelfde effect hebben, toch?

08-01-2010, 16:14

Citaat door piila:
Thanks.

Maar als er in een recept zowel 1 zakje vanille suiker en 1 zakje vanillebloem in voor komt, moet ik dan gewoon 2 zakjes vanille suiker gebruiken? Het moet dan de zelfde effect hebben, toch?



Je kan gewoon vervangen door de vanillesuiker meid, ja dus 2 zakjes.

Amerikaans recept zeker die gebruiken het nogal veel.

08-01-2010, 16:22

Citaat door -kiki-:
Je kan gewoon vervangen door de vanillesuiker meid, ja dus 2 zakjes.

Amerikaans recept zeker die gebruiken het nogal veel.


Dank je

Ik weet niet of het Amerikaans is, ik had het van iemand een recept gekregen voor broodpudding en daar stond het in.