Bekijk volle/desktop versie : zusters, wat zouden jullie doen? SCHOOL of THUIS!!



Pagina's : [1] 2 3

20-06-2004, 16:03
a salam oealaikom warahmatahoe wabarakatahoe

tja hoe zal ik beginnen...!!
Ik ben een meisje van 18 jaar en ben sinds de ramadan mezelf gaan verdiepen in het prachige geloof Islam..en ik kwam erachter dan ik echt niks wist...terwijl ik al die jaren d8 dat ik zowat alles wist (staghfirouallah).
Alhamdoelilah ik ben Allah subhanna watala zo dankbaar dat hij mijn ogen heeft geopend. Elke dag vecht ik tegen mijn eigen nafs en tegen de sjaitan... ik probeer alhamdoelilah zoveel mogelijk te doen als ik kan,..ik hou echt zoveel van de Islam...alleen ik heb een groot probleem waarmee ik worstel .....namelijk SCHOOL!!!
IK vind persoonlijk als ik op school ben...dat mijn Iman heel laag is.....ik voel me sinds ik opschool ben gewoon niet meer op gemak..ik ga er nu echt met tegenzin naar toe...en het ergste is dat ik mijn gebed daaar niet kan bidden....ik heb echt alles geprobeerd maar ze weigeren gewoon.!!!!!!

wat ik nu uiteindelijk wil zeggen is dat ik inschallah ermee wil kappen en dan heerlijk thuis zitten en me nog meer gaan verdiepen in de islam en inschallah me moeder wil helpen!!!
Maar iedereen en dan bedoel ik ook echt iedereen is erop tegen.... ze zeggen allemaal dat ik spijt krijg, en dat ik nog jong ben etc....

nou wil ik jullie inschallah vragen.. wat jullie zouden doen????
en zitten er hier zusters bij die hun school niet hebben afgemaakt?????

inschallah kunnen jullie mij goede advies geven!!!!!

wa salaam oealaikom warahmatahoe wabarakatahoe.

20-06-2004, 16:15


Assalaamoe Alaikoem
Beste Zuster,

Waarom zou je niet kunnen praktizeren en studeren? Je gebeden kun je in een lege lokaal verrichten, of op de gang., onder aan de trap.. etc..

20-06-2004, 16:22

Citaat:
Origineel gepost door OemAbdoellah
Assalaamoe Alaikoem
Beste Zuster,

Waarom zou je niet kunnen praktizeren en studeren?
Je gebeden kun je in een lege lokaal verrichten, of op de gang., onder aan de trap.. etc..
dat deed ik eerst ook ...maar op een gegeven moment kwam de directeur persoonlijk naar mij toe...en vertelde dat het niet meer mocht...!!!!!!!!

20-06-2004, 16:24
Ik weet verder niet welke.. studie je volgt, waarom zou je imane moeten verzwakken op school? als jij er met een zuivere intentie heen gaat.. je diploma te halen.. insha ALLAAH wat te kunnen.. betekenen voor de MoslimUmmaah.?

20-06-2004, 16:24



Citaat:
Origineel gepost door moslimawomen
dat deed ik eerst ook ...maar op een gegeven moment kwam de directeur persoonlijk naar mij toe...en vertelde dat het niet meer mocht...!!!!!!!!
Jij kunt die directeur, met hikmaah.. uitleggen waarom jij je gebeden op tijd wil verrichten.. het gaat hier overigens. alleen om Salat Dohr,..

20-06-2004, 16:29

Citaat:
Origineel gepost door OemAbdoellah
Ik weet verder niet welke.. studie je volgt, waarom zou je imane moeten verzwakken op school? als jij er met een zuivere intentie heen gaat.. je diploma te halen.. insha ALLAAH wat te kunnen.. betekenen voor de MoslimUmmaah.?
Vind ik ook. Studeren en Praktiseren kan zeker.

20-06-2004, 16:29

Citaat:
Origineel gepost door OemAbdoellah
Jij kunt die directeur, met hikmaah.. uitleggen waarom jij je gebeden op tijd wil verrichten.. het gaat hier overigens. alleen om Salat Dohr,..
Salaam alaikoem

In de zomer wel inderdaad. In de winter gaat het om dohr, 'asr en in sommige gevallen ook magreb nog!

Wasalaam

20-06-2004, 16:32

Citaat:
Origineel gepost door Ismael21
Salaam alaikoem

In de zomer wel inderdaad. In de winter gaat het om dohr, 'asr en in sommige gevallen ook magreb nog!

Wasalaam
Je kunt makkelijk zonder dat iemand je ziet.. insha ALLAH salat verrichten op school
We moeten het niet moeilijker maken voor ons..

20-06-2004, 16:33

Citaat:
Origineel gepost door OemAbdoellah
Ik weet verder niet welke.. studie je volgt, waarom zou je imane moeten verzwakken op school? als jij er met een zuivere intentie heen gaat.. je diploma te halen.. insha ALLAAH wat te kunnen.. betekenen voor de MoslimUmmaah.?
weet je hoe dat komt dat mijn imaan daar verzwakt... omdat ik in een klas zit met ongveer 20 jongens en 6 meisjes....dus we zijn behoorlijk gemengd..en ik ga er alhamdoelilah ook met een zuivere intentie naar toe maar toch heb ik dat gevoel...dat ik me niet op me gemak voel....

en ik wil inschallah echt wat betekenen voor de moslimummah maar met de opleiding die ik nu doe..komt er zekr niks van ( economische richting)!!!!

ik vraag me gewoon af of er hier dames zijn met ervaring????


wa salaamoelaikom,

20-06-2004, 16:36

Citaat:
Origineel gepost door OemAbdoellah
Jij kunt die directeur, met hikmaah.. uitleggen waarom jij je gebeden op tijd wil verrichten.. het gaat hier overigens. alleen om Salat Dohr,..
nou ik heb heel erg lang met de directeur erover zitten praten..en heb alles heel geduldig uitgelegd...maar volgens hem kon het gewoon niet..hij was namelijk bang dat alle moslims op die school dan ook gelijk willen bidden en dat het dan opeens een islamitische school zou worden..en dat wou hij absoluut niet!!!!!!

20-06-2004, 16:36

Citaat:
Origineel gepost door OemAbdoellah
Je kunt makkelijk zonder dat iemand je ziet.. insha ALLAH salat verrichten op school
We moeten het niet moeilijker maken voor ons..
Ja dat kun je inderdaad, ik wilde alleen maar aangeven dat als je in de winter niet op school bidt je 3 gebeden kunt missen ... Allaahoe lmoesta3an!!

20-06-2004, 16:36
Hmm zuster, waarom kies je geen andere richting.. ugti?
Spw, medische kant.. etc.

20-06-2004, 16:43



Citaat:
Origineel gepost door moslimawomen
nou ik heb heel erg lang met de directeur erover zitten praten..en heb alles heel geduldig uitgelegd...maar volgens hem kon het gewoon niet..hij was namelijk bang dat alle moslims op die school dan ook gelijk willen bidden en dat het dan opeens een islamitische school zou worden..en dat wou hij absoluut niet!!!!!!
Je kan ook je salat verrichten zonder dat iemand het opmerkt
er is vast wel 1 lokaal vrij waar je rustig je gebed kan verrichten(het is niet een daad waar je uren mee bezig bent...
of wat sis net zei: onder de trap/of tijdens de pauze's moskee bezoeken?


en betreft iman verzwakken op school> neem naast je schoolboeken ook islam boeken meee( die kun je mooi kaften, niemand die de buitenkant van de boek ziet) terwijl je medeleerlingen in hun schoolboeken zitten te neuzen doe jij..........

en waarom thuis zitten oeghtie?
zolang jij je correct kunt kleden en gedragen blijf studeren

20-06-2004, 16:44

Citaat:
Origineel gepost door OemAbdoellah
Hmm zuster, waarom kies je geen andere richting.. ugti?
Spw, medische kant.. etc.
jah of


DA?
AA?
TA?

20-06-2004, 16:49
Baraka Allaahoe Fiek.. Oem Hadieya
Ik ben.. zo blij.. met mn arts.. die Moslima.. is!

Pagina's : [1] 2 3