Bekijk volle/desktop versie : hè hè... eindelijk.



Pagina's : [1] 2

08-01-2010, 10:33
Amsterdam weert nieuwe taxi's op CS

ANP op 08 januari '10, 10:24, bijgewerkt 8 januari 2010 10:28

AMSTERDAM - Amsterdam verstrekt voorlopig geen vergunningen aan nieuwe chauffeurs voor de taxistandplaats op het Centraal Station. Alle 996 bestuurders die al een speciale licentie voor deze plek hebben, moeten die bovendien opnieuw aanvragen.

Op die manier wil de gemeente de misstanden op de standplaats de kop indrukken, liet een woordvoerster van wethouder Hans Gerson (taxizaken) vrijdag weten naar aanleiding van een bericht op de lokale tv-zender AT5.

De gemeente ziet verder ook strenger toe op de voorwaarden voor het verstrekken van de vergunningen. Gerson treft de maatregelen in afwachting van de nieuwe Taxiwet, die vermoedelijk dit voorjaar ingaat. Op de taxistandplaats bij CS vinden al sinds jaar en dag wantoestanden plaats. Chauffeurs weigeren korte ritjes en vragen veel te hoge ritprijzen. Sinds maart 2008 is de standplaats daarom alleen toegankelijk voor kwaliteitstaxi's. Maar dat hielp uiteindelijk niet de problemen op te lossen.


bron

08-01-2010, 10:34


De zoveelste maatregel. Zou dit helpen?

08-01-2010, 10:35

Citaat door Eekhoorn:
De zoveelste maatregel. Zou dit helpen?


denk het wel, ja.


Citaat:
Alle 996 bestuurders die al een speciale licentie voor deze plek hebben, moeten die bovendien opnieuw aanvragen.

08-01-2010, 10:41

Citaat door Eekhoorn:
De zoveelste maatregel. Zou dit helpen?

Ik hoop van wel.

Ik heb gehoord van toeristen die een ritje CS-Victoriahotel vroegen. (Dus 150 meter)

Ritprijs 15 euro

08-01-2010, 10:46



Citaat door aplat:
Ik hoop van wel.

Ik heb gehoord van toeristen die een ritje CS-Victoriahotel vroegen. (Dus 150 meter)

Ritprijs 15 euro


ook wel een beetje rare toeristen, om een taxi naar het victoria hotel te nemen. vanaf de hoofdingang ben je lopend sneller bij dat hotel dan bij de taxistandplaats.

08-01-2010, 10:46

Citaat door a_tropos:
denk het wel, ja.


Nu maar hopen dat die aanvragen streng en zeer zorgvuldiig behandeld worden.

08-01-2010, 10:47

Citaat door Eekhoorn:
Nu maar hopen dat die aanvragen streng en zeer zorgvuldiig behandeld worden.


ik ga er van uit dat ze heel bewust hebben gekozen voor die maatregel.

08-01-2010, 10:48

Citaat door a_tropos:
ook wel een beetje rare toeristen, om een taxi naar het victoria hotel te nemen. vanaf de hoofdingang ben je lopend sneller bij dat hotel dan bij de taxistandplaats.

Nou met dit weer niet hoor

08-01-2010, 10:51
De Amsterdamse chauffeurs, daar is toch ook een overkoepelende organisatie voor? Wordt er vanuit eigen gelederen nergens op gecontroleerd?

Hier in Rotterdam zette een aantal taxibedrijven mystery guests in en wie betrapt werd op zulk wangedrag kreeg problemen met zijn centrale.

Werkte best aardig.

08-01-2010, 10:54

Citaat door a_tropos:
ook wel een beetje rare toeristen, om een taxi naar het victoria hotel te nemen. vanaf de hoofdingang ben je lopend sneller bij dat hotel dan bij de taxistandplaats.


Nog niet zo maf..om een taxi te nemen van de tapwigwam..naar de 20meter verderop gelegen tapwigwam.Ik ken zo'n koekwaus.

08-01-2010, 10:58

Citaat door Einherjer:
Nog niet zo maf..om een taxi te nemen van de tapwigwam..naar de 20meter verderop gelegen tapwigwam.Ik ken zo'n koekwaus.


dat mag je van mij weigeren als taxichauffeur, hoor.

08-01-2010, 10:59

Citaat door Raven:
De Amsterdamse chauffeurs, daar is toch ook een overkoepelende organisatie voor? Wordt er vanuit eigen gelederen nergens op gecontroleerd?

Hier in Rotterdam zette een aantal taxibedrijven mystery guests in en wie betrapt werd op zulk wangedrag kreeg problemen met zijn centrale.

Werkte best aardig.


dat is hier ook al gebeurd, in 2006.

08-01-2010, 10:59



Citaat door a_tropos:
dat mag je van mij weigeren als taxichauffeur, hoor.


Idd..dat stukkie ken ie zelf ook wel waggelen.

08-01-2010, 10:59

Citaat door Einherjer:
Idd..dat stukkie ken ie zelf ook wel waggelen.


of kruipen of rollen.

08-01-2010, 11:01

Citaat door a_tropos:
of kruipen of rollen.
Gast is nogal tonnetje rond..dus zal wel rollen worden.

Pagina's : [1] 2