Bekijk volle/desktop versie : Luxe naar de inburgeringscursus .

Pagina's : [1] 2 3

08-01-2010, 10:35
Valt mij nog mee dat men niet betaald krijgt om te komen.

08-01-2010, 10:38

De hele inburgering is een farce

in dit geval is het helemaal belachelijk
als je niet wil
dan betalen we

lekker signaal

08-01-2010, 11:18
Luxe naar inburgeringscursus

GOUDA - De gemeente Gouda zet sinds juni 2008 taxi's in om inburgeraars naar de inburgeringcursus en bijbehorende fietslessen te brengen.

Het gepamper kost de belastingbetaler ongeveer vijfhonderd euro per dag. De nota wordt meteen doorgestuurd naar de afdeling Dienst Arbeid en Integratie van de gemeente Gouda. De taxi's en taxibusjes rijden dagelijks heen en weer tussen de multiculturele wijk Oosterwei en het cursuslokaal op bedrijventerrein De Goudse Poort aan de rand van de stad. Een locatie die overigens prima bereikbaar is met de bus.

Volgens een gemeentewoordvoerster maken veertig inburgeraars gebruik van de luxe pendeldienst. De gemeente zet de taxi's in omdat 'inburgeren belangrijk is' en zij zoveel mogelijk mensen wil bereiken. "De drempel moet zo laag mogelijk zijn", legt een woordvoerder uit. "Het is niet wenselijk dat mensen geen cursus kunnen volgen door hoge vervoerskosten of bijvoorbeeld gebrek aan kinderopvang."
SP Tweede Kamerlid Sadet Karabulut spreekt van geldverspilling: "Daarbij staat dit haaks op de gedachte van zelfredzaamheid. Het is flauwekul om deze mensen zo in de watten te leggen. Ze kunnen makkelijk met de bus of de benenwagen."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5738198/__Luxe_naar_inburgeringscursus__.html?p=1,1

08-01-2010, 11:19
500 euro PER DAG?

Is dat niet een typfoutje?

Moet dat niet zijn 5 euro per dag?

Gouda?
Daar was alles toch koek en ei?

Volgens mij is het beter om dat typische Hollandse vervoermiddel te nemen:

De STEP

08-01-2010, 18:54

------------------

PVV in alle staten om inburgering per taxi

DEN HAAG - PVV-Kamerlid Sietse Fritsma wil van minister Eberhard van der Laan (Integratie) opheldering over berichten dat in Gouda inburgeraars met taxi's worden opgehaald voor de cursus. Als het waar is, wil hij dat 'deze waanzin' onmiddellijk wordt gestopt.
,,Het is ongelooflijk dat integratie in de ogen van de politieke elite betekent dat je allochtonen zoveel mogelijk in de watten moet leggen. Aan de gewone burger, die met hard werken de touwtjes nauwelijks aan elkaar kan knopen, is dit niet meer uit te leggen!'', zegt Fritsma, de PVV-lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag.

De gemeente liet in een reactie weten dat het het Kamerlid vrij staat om vragen te stellen. Wethouder Marion Suijker heeft de gemeenteraad vrijdag gewezen op details over het taxivervoer in het kader van de inburgeringscursussen. Op dit moment maken tien mensen met een lichamelijke beperking en dertig mensen die langer dan een uur moeten reizen gebruik van de regeling, aldus de wethouder. ,,Bij die dertig gaat het vaak om moeders met kleine kinderen die zelf nog niet kunnen fietsen, laat staan fietsen met kinderen voor- en achterop.''

Om hen zo snel mogelijk zelfstandiger te maken, heeft de gemeente besloten om met name aan deze groep fietslessen te geven als onderdeel van hun inburgeringstraject. ,,Zodat deze moeders zo snel mogelijk zelfstandig naar de inburgeringscursus kunnen. In totaal zijn er op dit moment ongeveer 550 mensen die een traject volgen. Het percentage met taxivervoer betreft dus rond de 7 procent.'' (ANP/DHE)

BRON

-----------------

Citaat:
,,Bij die dertig gaat het vaak om moeders met kleine kinderen die zelf nog niet kunnen fietsen, laat staan fietsen met kinderen voor- en achterop.''
Nou en..??? Dan ga je toch met je kindertjes met de bus! Krijg je gewoon je buskaartje vergoed. Een gratis taxirit is wel heel erg van de pot gerukt terwijl onze eigen oude-van-dagen mogen wegrotten in bezuinigend bejaardentehuis.

Dit gepamper van lieden die nog nooit iets hebben bijgedragen aan deze maatschappij kent geen grenzen meer. Krankzinnigheid.

08-01-2010, 18:58
beter hadden ze ze niet moeten ophalen.
en kwamen ze al schaatsend Nedeerlands sprekend naar de de cursus.
of verwachtte men dat ze fietsend zouden komen??

08-01-2010, 19:00
En mijn vraag aan de pvv is! wat willen jullie dat er helemaal geen inburgering plaats vind???
zo ja wat doen we dan met de mensen die hier al leven?
het land uitzetten?
zo ja ? per trein of per vliegtuig.
en wie gaat dat betalen?

08-01-2010, 19:00
Ben het niet vaak eens met PVV maar nu. Uhm, waarom met de taxi? Openbaar vervoer zat.

08-01-2010, 19:05

Citaat door MarocTelegraaf:
En mijn vraag aan de pvv is! wat willen jullie dat er helemaal geen inburgering plaats vind???

Nee okay,

Taxiritten betaald door de gemeenschap zijn wel erg inhumaan ja... Weet je wat.. Om die arme zielen toch zover te krijgen dat ze inburgeren krijgt iedere inburgeraar voortaan een privéleraar voor de man en een privélerares voor de vrouw thuis. En die worden ook nog eens gebracht en gehaald door een taxi. Anders zouden die leraren wel eens nat van het regenen bij hen binnen kunnen vallen.

08-01-2010, 19:10

Citaat door Harbi:
------------------

Nou en..??? Dan ga je toch met je kindertjes met de bus! Krijg je gewoon je buskaartje vergoed. Een gratis taxirit is wel heel erg van de pot gerukt terwijl onze eigen oude-van-dagen mogen wegrotten in bezuinigend bejaardentehuis.

Dit gepamper van lieden die nog nooit iets hebben bijgedragen aan deze maatschappij kent geen grenzen meer. Krankzinnigheid.

Als een bijstandsmoeder huilend van ellende een aanvraag doet voor een lening voor een nieuwe wasmachine moet je eens kijken hoe moeilijk ze doen!
Gewoon ongelooflijk! Nederland is geen land meer met 'gelijke monikken gelijke kappen'.
Tijd voor een revolutie!

Ik mag Wilders helemaal niet, maar toch ga ik op hem stemmen!

08-01-2010, 19:13

Citaat door MarocTelegraaf:
zo ja wat doen we dan met de mensen die hier al leven?
het land uitzetten?
zo ja ? per trein of per vliegtuig.
en wie gaat dat betalen?
Dan beginnen we met het 'uitsterfbeleid'.

08-01-2010, 19:18

Citaat door Spinazo:
Als een bijstandsmoeder huilend van ellende een aanvraag doet voor een lening voor een nieuwe wasmachine moet je eens kijken hoe moeilijk ze doen!
Gewoon ongelooflijk! Nederland is geen land meer met 'gelijke monikken gelijke kappen'.
Tijd voor een revolutie!

Ik mag Wilders helemaal niet, maar toch ga ik op hem stemmen!

Ik heb wel een machine voor je hoor! maar ja misschien heeft wilders een betere voor je.
weet je wat? waarom ga jij es niet even in de wasmachine wurmen ( hoop dat je niet te dik bent) dan op een van die knopjes drukken.
misschien heeel misschien wordt je wakker! en ga je hier minder onzin lullen!

08-01-2010, 19:21

Mensen met een lichamelijke beperking hebben toch zeker recht op een taxi of in ieder geval vervoer. Wat is dit voor onzin? En als het te ver is zorg je dat je een cursus in de buurt regelt.

08-01-2010, 19:25
Waar ze zich druk om maken. En 'toevallig' heeft het weer met buitenlanders te maken.

08-01-2010, 19:25
.......en aan het einde van elke cursus......krijg je een zakje snoep mee naar huis. We moeten het wel leuk maken natuurlijk.

Pagina's : [1] 2 3