Bekijk volle/desktop versie : Kunstmatige inseminatie (IUI, IVF, ICSI)



22-04-2010, 22:23

Citaat door Samirah1984:
Nee beauty, nu moet je echt doorzetten, je bent al heel ver nu.
Meid als het even niet mee zit, vraag Allah SWT je te helpen en sbar te geven.
Het is inderdaad heel erg moeilijk maar hmdl.
Wij doen alleen sebeb, want ALLAH SWT heeft ons al voorgeschreven of wel wel of geen kinderen krijgen en zo ja hoeveel toen wij nog in de buik van onze mamske zaten.




ik krijg nu de ene tegenslag na de andere. Soms denk ik waarom gebeurd er op het gebied van kinderwens niets positiefs?
Eerste icsi poging ging niet goed, omdat ik te lage dosering kreeg. Nu ik wel de juiste krijg wilt mijn maandelijkse stonden niet komen, ik voel erge buikpijn, maar het blijft uit.
Nu moet ik volgende week weer naar het ziekenhuis en dan moet ik ongi zijn dan pas kan ik beginnen met de 2e injectie en daarna is het weer kijken hoe snel mijn eitjes groeien en hoeveel

23-04-2010, 00:13



Citaat door GAMMA2006:
Hey lieve schat,

Dank je wel voor jouw lieve woorden......

Het is zo ontzettend moeilijk deze situatie met mijn pa, ik ben zo ontzettend boos op hem en ben zo gekwetst! Ik vertrouwde hem en had echt verwacht dat hij ons be3hda op de hoogte zou houden en het ons zou vertellen, maar walou! Hij heeft ons 2 jaar voor de gek gehouden en dat vind ik onacceptabel. Elke keer als ik hem vroeg, waarom ga je niet opnieuw trouwen? Dan zei hij tegen mij, ik heb er geen behoefte aan om weer opnieuw te beginnen met een ander. Domme ik geloofde hem blindelings op zijn woord, terwijl hij al iemand had gevonden en alle papierzaken aan het regelen was en alles al in kannen en kruiken was. Wallah, ik vind het echt niet erg dat hij opnieuw is getrouwd, ik gun het hem van harte, maar dat hij alles heeft achtergehouden voor ons, zijn eigen vlees en bloed, zegt al genoeg. Hij heeft ons gewoon uit zijn leven getrapt, voor hem doen we er niet meer toe............... .




Of je nou getrouwd bent of niet, het zijn en blijven onze ouders. Alles wat er gebeurd of wat zij doen of laten heeft op emotioneel gebied heel veel impact op ons. Ik hoordde heel vaak verhalen van anderen waarbij ze vertelden dat hun pa niet meer naar hun omkeek zodra hij opnieuw getrouwd was, ik dacht altijd bij mezelf, dat zou mijn pa nooit doen! Niet wetende dat het slechts een kwestie van tijd was.....! Ik ga hier kapot aan en denk er elke minuut van de dag aan. Ik vind het hartverscheurende om mijn moeder zo te zien. Ze is zo verbitterd geworden....



Meid toch, je hebt me de tranen in mijn ogen laten lopen, het doet me zoveel aan mezelf denken en mijn situatie..
Het doet inderdaad heel pijn, en vooral dat gelieg is zo verrot.
Ik zelf heb het een plek gegeven alhamdoullilah, nog altijd zit ik er wel mee, want ja het zijn je ouders, ik heb nu zoiets ik heb een eigen leven, heb een man een dochter die mij ontzettend gelukkig maken(aangezien ik ze soms ook wel achter de behang wil plakken) , maar goed het komt goed meid.
Geef het tijd, en desnoods bel je vader spreek met hem af en praat met hem, en vertel wat je dwars zit dat heeft bij mij wel wat geholpen....
Mocht je willen Praten(typen) , je kan me altijd pmen.


liefs mij

23-04-2010, 00:16
Beauty 00 Ik kan nu wel zeggen , niet teveel mee bezig zijn, maare dat is toch een onzin als je graag iets wilt en de wens zo groot is en het dan ook nog niet wil, ja dat is gewoon echt verrot.
Maar blijf alhamdoullilah zeggen meid, het komt wanneer je het niet verwacht, probeer wat afleiding te zoeken..
En Inshallah zal je snel verblijd worden.

23-04-2010, 10:07

Citaat door chahidaatje:
Beauty 00 Ik kan nu wel zeggen , niet teveel mee bezig zijn, maare dat is toch een onzin als je graag iets wilt en de wens zo groot is en het dan ook nog niet wil, ja dat is gewoon echt verrot.
Maar blijf alhamdoullilah zeggen meid, het komt wanneer je het niet verwacht, probeer wat afleiding te zoeken..
En Inshallah zal je snel verblijd worden.



Soms lijkt het leven zo oneerlijk te zijn, dan ook nog eens van andere horen waarom heb je nog geen kinderen? Dat doet het meeste pijn.
Laatst was ik op een verjaardag waar een vrouw mij vroeg waarom ik nog geen kinderen had, ik heb inmiddels een mooie huis, leuke man, alles wat een vrouw zich wenst waarom dan geen kinderen nemen? Dan ook nog als klap op de vuurpijl erbij vermelden dat haar dochter die na mij getrouwd is al gezegend is met dochtertje. ( dit terwijl zij in een hell huwelijk zit). Onderweg naar huis kreeg ik weer een huilbui, mijn man verklaarde mij voor gek.
Hij zei je had die vrouw direct op haar plekje moeten zetten, wie is zij? Ik zie dat hij het ook erg moeilijk mee heeft en zichzelf de schuld geeft. Soms zegt hij tegen mij dat ik misschien beter met een ander moet gaan trouwen, aangezien het aan hem ligt

Sorry voor de laptext maar soms word het mij echt allemaal teveel, nu ook weer eens de maandelijkse periode die op zich laat wachten. De eerste ivf poging die niet gelukt is, vanwege lage dossering. Soms denk ik, waarom ik?
Zoveel baby's worden geboren terwijl hun ouders niet getrouwd zijn, vrouw ligt in scheiding met haar man en raakt zwanger, tieners gaan 1x met hun vriend naar bed en gelijk is het raak en wij kunnen onze baby alles aanbieden maar niets gebeurd................

23-04-2010, 10:23


Dames,wees niet bedroefd en Allah heeft ons gekozen om deze beproeving mee te maken...en ik zeg alhamdoelilah dat HIJ mij ook gekozen heeft..ik zou heel graag met jullie verder kletsen maar niet hier wel op mijn site insha-Allah..heb je behoefte om te praten,zie mijn OT
Ik ben zelf kinderloos(22jaar) en hoop dat ik jullie kan helpen/steun kan geven en advies..insha-Allah.

23-04-2010, 10:27

Citaat door Beauty_00:
Soms lijkt het leven zo oneerlijk te zijn, dan ook nog eens van andere horen waarom heb je nog geen kinderen? Dat doet het meeste pijn.
Laatst was ik op een verjaardag waar een vrouw mij vroeg waarom ik nog geen kinderen had, ik heb inmiddels een mooie huis, leuke man, alles wat een vrouw zich wenst waarom dan geen kinderen nemen? Dan ook nog als klap op de vuurpijl erbij vermelden dat haar dochter die na mij getrouwd is al gezegend is met dochtertje. ( dit terwijl zij in een hell huwelijk zit). Onderweg naar huis kreeg ik weer een huilbui, mijn man verklaarde mij voor gek.
Hij zei je had die vrouw direct op haar plekje moeten zetten, wie is zij? Ik zie dat hij het ook erg moeilijk mee heeft en zichzelf de schuld geeft. Soms zegt hij tegen mij dat ik misschien beter met een ander moet gaan trouwen, aangezien het aan hem ligt

Sorry voor de laptext maar soms word het mij echt allemaal teveel, nu ook weer eens de maandelijkse periode die op zich laat wachten. De eerste ivf poging die niet gelukt is, vanwege lage dossering. Soms denk ik, waarom ik?
Zoveel baby's worden geboren terwijl hun ouders niet getrouwd zijn, vrouw ligt in scheiding met haar man en raakt zwanger, tieners gaan 1x met hun vriend naar bed en gelijk is het raak en wij kunnen onze baby alles aanbieden maar niets gebeurd................

lahwla wala qawata ila bilah,heel veel mensen zijn onwetend en maken het nog alleen maar moeilijker voor je en ik weet hoe je voelt..
Je man zal ook pijn hebben en natuurlijk zal hij het verbergen meskin..
Moge Allah je verblijden met een gezond kindje,ameen..

23-04-2010, 10:32

Citaat door NOUR-el-HOUDA:
lahwla wala qawata ila bilah,heel veel mensen zijn onwetend en maken het nog alleen maar moeilijker voor je en ik weet hoe je voelt..
Je man zal ook pijn hebben en natuurlijk zal hij het verbergen meskin..
Moge Allah je verblijden met een gezond kindje,ameen..



Ja mijn man heeft heel erg veel pijn, al zijn vrienden hebben kinderen zelfs diegene die pas getrouwd zijn.
Ik zag hem nadat ik telefoontje kreeg van de kliniek dat mijn 1e ivf niet gelukt was, huilen in de slaapkamer en voor mij houd hij zich groot en probeert mij moed in te praten.
Hij is iemand die nooit huild of over zijn verdriet praat, meestal zegt hij het komt goed, gewoon wat geduld hebben, onze tijd komt nog wel.
Maar ondertussen zit hij er ook behoorlijk mee.
En ja amine op je dua, moge allah ons en de rest van de dames met babywens snel verblijden.

23-04-2010, 10:39

Citaat door Beauty_00:
Ja mijn man heeft heel erg veel pijn, al zijn vrienden hebben kinderen zelfs diegene die pas getrouwd zijn.
Ik zag hem nadat ik telefoontje kreeg van de kliniek dat mijn 1e ivf niet gelukt was, huilen in de slaapkamer en voor mij houd hij zich groot en probeert mij moed in te praten.
Hij is iemand die nooit huild of over zijn verdriet praat, meestal zegt hij het komt goed, gewoon wat geduld hebben, onze tijd komt nog wel.
Maar ondertussen zit hij er ook behoorlijk mee.
En ja amine op je dua, moge allah ons en de rest van de dames met babywens snel verblijden.

Ik weet heel goed waar je het over hebt,omdat ik ook dezelfde had meegemaakt,,iedereen krijgt kids en sommigen waren nog kinderen toen ik trouwde..maar wat kan je doen schat..
Jouw man zal het ook moeilijk hebben,maar wat ik je wil adviseren is heel goed met elkaar praten en de pijn samen delen..samen komen jullie wel uit insha-Allah..Hij zal ook schuldgevoelens hebben tegen over jou,maar schat,praat dit maar uit zijn hoofd,alleen Allah Geeft en HIJ neemt..

23-04-2010, 11:26

Citaat door Beauty_00:
Soms lijkt het leven zo oneerlijk te zijn, dan ook nog eens van andere horen waarom heb je nog geen kinderen? Dat doet het meeste pijn.
Laatst was ik op een verjaardag waar een vrouw mij vroeg waarom ik nog geen kinderen had, ik heb inmiddels een mooie huis, leuke man, alles wat een vrouw zich wenst waarom dan geen kinderen nemen? Dan ook nog als klap op de vuurpijl erbij vermelden dat haar dochter die na mij getrouwd is al gezegend is met dochtertje. ( dit terwijl zij in een hell huwelijk zit). Onderweg naar huis kreeg ik weer een huilbui, mijn man verklaarde mij voor gek.
Hij zei je had die vrouw direct op haar plekje moeten zetten, wie is zij? Ik zie dat hij het ook erg moeilijk mee heeft en zichzelf de schuld geeft. Soms zegt hij tegen mij dat ik misschien beter met een ander moet gaan trouwen, aangezien het aan hem ligt

Sorry voor de laptext maar soms word het mij echt allemaal teveel, nu ook weer eens de maandelijkse periode die op zich laat wachten. De eerste ivf poging die niet gelukt is, vanwege lage dossering. Soms denk ik, waarom ik?
Zoveel baby's worden geboren terwijl hun ouders niet getrouwd zijn, vrouw ligt in scheiding met haar man en raakt zwanger, tieners gaan 1x met hun vriend naar bed en gelijk is het raak en wij kunnen onze baby alles aanbieden maar niets gebeurd................


he meid,
dit zijn de dingen die ik precies ook mee maak. die mensen zijn zo onwetend, zij beseffen niet hoe zwaar wij het hebben. heb echt met tranen gelezen hoe je je gevoel beschrijft. het blijft zo moeilijk. ik kan op elk moment van de dag in huilen uitbarsten.

meid het is niet erg omverdriet te hebben, want het is niet niks wat wij mee maken, maar probeer in Allah SWT te vertrouwen en wees sterk al is dat moeilijk. ieder mens krijgt tegenslagen in zijn leven, en bij ons is het op het gebied van kinderen krijgen helaas. ik zal aan je denken in mijn gebed.

zelf heb ik gisteren de punctie gehad. inschallah zal zondag de terugplaatsing plaats vinden. ik ben zooooo bang voor de teleurstelling.

23-04-2010, 11:38

Citaat door 25maart2006:
he meid,
dit zijn de dingen die ik precies ook mee maak. die mensen zijn zo onwetend, zij beseffen niet hoe zwaar wij het hebben. heb echt met tranen gelezen hoe je je gevoel beschrijft. het blijft zo moeilijk. ik kan op elk moment van de dag in huilen uitbarsten.

meid het is niet erg omverdriet te hebben, want het is niet niks wat wij mee maken, maar probeer in Allah SWT te vertrouwen en wees sterk al is dat moeilijk. ieder mens krijgt tegenslagen in zijn leven, en bij ons is het op het gebied van kinderen krijgen helaas. ik zal aan je denken in mijn gebed.

zelf heb ik gisteren de punctie gehad. inschallah zal zondag de terugplaatsing plaats vinden. ik ben zooooo bang voor de teleurstelling.



Ja het is echt pijnlijk en ik weet dat ik dit absoluut niet mag zeggen of denken, maar soms denk ik van alle mannen op de wereld kies ik net diegene uit met slechte zaad. Maar hamdoelilah, hij is een echte weld a ness die je vaak niet tegenkomt. Ik heb dan soms zo een schuldgevoel dat ik dit denk, van stel ik was met een ander getrouwd dan was ik nu mama. Ik weet dat ik dit niet mag denken, maar het gaat automatisch.

Hoe verliep je punctie, was het pijnlijk? Hoeveel eitjes had je? Hoeveel cryo's gaan ze terugplaatsen? Hoeveelste poging is dit?

Inshallah zal het dit keer raak zijn

23-04-2010, 11:49

Citaat door Beauty_00:
Ja het is echt pijnlijk en ik weet dat ik dit absoluut niet mag zeggen of denken, maar soms denk ik van alle mannen op de wereld kies ik net diegene uit met slechte zaad. Maar hamdoelilah, hij is een echte weld a ness die je vaak niet tegenkomt. Ik heb dan soms zo een schuldgevoel dat ik dit denk, van stel ik was met een ander getrouwd dan was ik nu mama. Ik weet dat ik dit niet mag denken, maar het gaat automatisch.

Hoe verliep je punctie, was het pijnlijk? Hoeveel eitjes had je? Hoeveel cryo's gaan ze terugplaatsen? Hoeveelste poging is dit?

Inshallah zal het dit keer raak zijn

Meisje dat kies jij niet..alles is almakteb..

23-04-2010, 11:56
Dikke knuffel voor alle dames die het momenteel moeilijk hebben.......

Wees dankbaar met hetgeen je allemaal wel hebt en je zult tot de rijkste op deze wereld behoren.....

23-04-2010, 11:58



Citaat door GAMMA2006:
Dikke knuffel voor alle dames die het momenteel moeilijk hebben.......

Wees dankbaar met hetgeen je allemaal wel hebt en je zult tot de rijkste op deze wereld behoren.....

Waar was je,heb niet terug gelezen(doe ik bijna nooit)

23-04-2010, 11:58

Citaat door NOUR-el-HOUDA:
Meisje dat kies jij niet..alles is almakteb..



Ik weet dat het makteb is, maar die gedachte blijven door mijn hoofd spoken. Stel ik was met die getrouwd die heeft nu 2 kinderen, of stel ik was met die getrouwd die heeft nu 3 kinderen.
Het zijn allemaal huwelijkskandidaten die ik afgewezen heb, omdat ik dolgraag wilde trouwen met de jongen waar ik ontzettend veel van hou.
Hij weet dat ik hier enorm mee zit en kwam een keer zelfs mee dat hij het wel zou begrijpen als ik bij hem weg zou gaan vanwege mijn kinderwens, dat het hem heel veel pijn zou doen maar dat hij het wel zou proberen het te accepteren.
Ik voel me op zo een moment heel slecht. We hebben een heel goed huwelijk, alleen dit maakt een soort deuk in ons huwelijk. Maar hamdoelilah

23-04-2010, 12:00

Citaat door GAMMA2006:
Dikke knuffel voor alle dames die het momenteel moeilijk hebben.......

Wees dankbaar met hetgeen je allemaal wel hebt en je zult tot de rijkste op deze wereld behoren.....





hoe gaat het met jou lieverd? Ik heb het momenteel ontzettend moeilijk en kan dit met niemand bespreken. Niemand weet van mijn icsi circus af, zelfs vriendinnen niet. Ik zie deze topic ook als een soort uitlaatklep waar ik alles kan zeggen hoe ik mij voel.


Misschien moeten we een clubje oprichten, desperate housewives without kids

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241