Bekijk volle/desktop versie : Buitenlands Diploma



06-01-2010, 22:25
Salaam moaleikom Dames,

Wiens man is hier in Nederland aan de slag gegaan met zijn marokkaans diploma? Wat is de procedure?Iik weet wel dat je het moet laten waarderen die van mijn man is gelijk aan hbo. Maar voordat we die traject ingaan willen we wel weten of het wel waard is al die moeite of valt het wel mee?
Graag serieuze reacties alsjeblieft.
shokran

06-01-2010, 22:27


Zonder de taal kom je nergens, dus eerst de taal onder de knie krijgen lijkt mij

06-01-2010, 22:27
Hoe moet je trouwens een diploma laten waarderen?

dus up voor jou!

06-01-2010, 22:29

Citaat door oumdounia:
Hoe moet je trouwens een diploma laten waarderen?

dus up voor jou!

Bij ib groep die sturen het weer naar nuficc ? en dan wordt het weer teruggestuurd.

06-01-2010, 22:31


Hij heeft 4 talen onder de knie inclusief nederlands nt2 toets heeft hij behaald en hij werkt nu ook alleen wil hij wat met zijn behaalde diploma's doen hier

07-01-2010, 20:02
Het is op zich goed om zijn diploma's te laten waarderen maar mijn ervaring met mijn eigen man en andere is dat ook al heb je een buitenlands diploma dan zal je altijd aanvullende cursussen of opleidingen moeten doen (naast het nederlands) om daadwerkelijk aan de slag te kunnen in NL.

07-01-2010, 20:52
dat heeft mijn man ook gedaan diploma s laten waarderen bij het cwi. en het heeft hem wel geholpen hij werkt nu als elektro monteur

07-01-2010, 20:58
mijn man heeft ook zijn diploma's laten vertalen/waarderen bij cwi.want hij is kok van beroep.en heeft een paar jaar terug hier in mnl zijn diploma begaald.als banketbakker.en werk nu in een 5 sterren hotel als een kok.