Bekijk volle/desktop versie : Zien we elkaar nog in de jenna?



06-01-2010, 21:39
Salam boreoders en zuster...

Ik zit met een vraag...
Ik was vandaag met mijn vriendinnen en een en het anders discuseren over de islam, tot we op deze vraag kwamen?

Gaan we onze naasten hier op deze wereld, in de volgende wereld kennen of herkennen?
Of ieder voor zich?


Shoekran....

07-01-2010, 01:04


wilieeee al die kmamer van m.nl nog s in ejjennah zien ??? lijkt me erg !!

07-01-2010, 01:05

Citaat door slechter-kan-ni:
wilieeee al die kmamer van m.nl nog s in ejjennah zien ??? lijkt me erg !!




07-01-2010, 01:13

Citaat door MatroeshGirl:




owkee die soorten als jouw bedoelde ik

07-01-2010, 01:26



Citaat door slechter-kan-ni:
owkee die soorten als jouw bedoelde ik


ja joh

07-01-2010, 01:29

Citaat door MatroeshGirl:
ja joh



bol af meid !!

07-01-2010, 19:44

Citaat door slechter-kan-ni:
wilieeee al die kmamer van m.nl nog s in ejjennah zien ??? lijkt me erg !!




Als u goed leest, ziet u duidelijk staan dat ik het over [FONT="Lucida Console"]MIJN[/FONT] naasten heb.

08-01-2010, 12:19
Kan iemand mij dit nader uilt leggen met een bron....?

08-01-2010, 13:55
Er is overgeleverd van de Profeet [SallAllahu 'alayhi wa selam] in Sahih Bukhari,

المرء مع من احب[/SIZE]



De vereniging, de samenkomst, in het hiernamaals zal met degene zijn van wie je hield. Hield je dus van de Profeten, Sahaba, rechtgeleiden, vromen, geleerden etc. Dan zal je verzameling met hen zijn in Al-Jenna, en ook je naasten die je lief hebt. Hield je van verdorven zangers, artiesten, corrupte onrechtvaardige leiders, ongelovigen, noem maar op, dan is je verzameling met hen.

En in een andere hadeeth van Abu Dawud, is overgeleverd,

[SIZE="3"]المرء على دين خليله، فلينظر أحدكم من يخالل


Het samenzijn van een persoon in het hiernamaals zal zijn met zijn hechte vrienden. Dus je zou goed op moeten passen wie je bevriend en hechte banden mee aangaat.

08-01-2010, 14:19

Citaat door Abu_Khuzaymah:
Er is overgeleverd van de Profeet [SallAllahu 'alayhi wa selam] in Sahih Bukhari,

المرء مع من احب[/SIZE]



De vereniging, de samenkomst, in het hiernamaals zal met degene zijn van wie je hield. Hield je dus van de Profeten, Sahaba, rechtgeleiden, vromen, geleerden etc. Dan zal je verzameling met hen zijn in Al-Jenna, en ook je naasten die je lief hebt. Hield je van verdorven zangers, artiesten, corrupte onrechtvaardige leiders, ongelovigen, noem maar op, dan is je verzameling met hen.

En in een andere hadeeth van Abu Dawud, is overgeleverd,

[SIZE="3"]المرء على دين خليله، فلينظر أحدكم من يخالل


Het samenzijn van een persoon in het hiernamaals zal zijn met zijn hechte vrienden. Dus je zou goed op moeten passen wie je bevriend en hechte banden mee aangaat.






Shoekran broeder


moge allah je een plek geven in de paradijs....


shoekran

08-01-2010, 16:10

Citaat door l_zarkounia:
Shoekran broeder


moge allah je een plek geven in de paradijs....


shoekran

Ameen, nog een tip, wie het meest waarschijnlijk een plekje in de Jennah krijgen zijn degene die fi sabeel lil Allah strijden en sterven, en de shuhadaa vanonder de zwakke onderdrukten. Dus we zouden een speciaal plekje in onze harten moeten reserveren voor de Mujahideen en Shuhadaa.

08-01-2010, 16:28

Citaat door l_zarkounia:
Salam boreoders en zuster...

Ik zit met een vraag...
Ik was vandaag met mijn vriendinnen en een en het anders discuseren over de islam, tot we op deze vraag kwamen?

Gaan we onze naasten hier op deze wereld, in de volgende wereld kennen of herkennen?
Of ieder voor zich?


Shoekran....



alaikoem asalam

inchaa'allah

daar is wat je wenst

08-01-2010, 19:13


Shoekran allemaal voor jullie reacties...