Bekijk volle/desktop versie : aardappelbroodjes



06-01-2010, 11:08
Sallaam,

Ik ben opzoek naar het recept van aardappelbroodjes van mm2. Kan iemand a.u.b helpen heb overal gezocht. Al vast bedankt.

06-01-2010, 13:19


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=216678

??

06-01-2010, 14:54
aardappelkaas broodjes

ingerdienten.
3 grote aardappels
30 gram gesmolten kaas
2,5 250 ml lauwe melk opgewarmt melk kan ook meer zijn dus niet alles melk toevoegen in 1 keer beetje bij beetje .
1 theelpl zout
14 gram gist
1 eetlpl suiker
500 gram ongeveer aan bloem kan meer zijn
50 gram gesmolten boter
200 gram geraspte kaas voor het op de broodjes.
1 ei geel
2eetlpl melk

kook de aardappels eerder een uur voor de voor bedreiding en pureer ze .
doe de gist in een bakje met wat van de melk en de 1 eetlepl suiker laat het goed oplossen 10 minuten .
doe de ingerdienten in bak kneed het goed tot een zachte massa deze deeg kan plakkerig zijn en plakt enorm aan je handen is niet erg dat maakt het lekker luchtig , laat het deeg nu in warme plek in de oven op magnetron rijzen 1 uur ongveer . als ze gerijst zijn maak je daar ronde broodjes van laat het ook, 30 minten nog eens weer rijzen na die 30 minuten smeer je ze met ei geel die ik samen doe met 2 eetlepls melk goed roeren en opsmeren op de broodjes en dan de geraspte kaas op strooien en dan doe je in de oven op 170 a 180 graden tot goudbruin zijn . besha we raha

07-01-2010, 13:04
Sallaam,

Ik heb ze gisteren geprobeerd die aardapelkaas broodjes maar ze waren niet helemaal goed gelukt. Toen ze zaten te rijzen waren ze mooi bol.Eenmaal in de oven zijn ze gezakt. Wat heb ik fout gedaan?

07-01-2010, 13:05



Citaat door Nas078:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=216678

??



Dank je wel voor het recept. Ik ga deze ook zo snel mogelijk uit proberen.

08-01-2010, 08:42

Citaat door Mama4:
Sallaam,

Ik heb ze gisteren geprobeerd die aardapelkaas broodjes maar ze waren niet helemaal goed gelukt. Toen ze zaten te rijzen waren ze mooi bol.Eenmaal in de oven zijn ze gezakt. Wat heb ik fout gedaan?



wat raar ik weet niet als je de recept hebt aangehouden dan kan niks mis gaan ik maak ze vaak blijven altijd bol sorry vindt jammer voor je maar ga niet opgeven vaak proberen want ze zijn heerlijk zacht

08-01-2010, 12:00

Citaat door Mama4:
Sallaam,

Ik heb ze gisteren geprobeerd die aardapelkaas broodjes maar ze waren niet helemaal goed gelukt. Toen ze zaten te rijzen waren ze mooi bol.Eenmaal in de oven zijn ze gezakt. Wat heb ik fout gedaan?


2 dingen : rte veel gist, en te lang laten rijzen.




ZE Rijzen mooi hoog, maar zodar ze met de warme lucht van de oven in aanraking komen, zakken ze in.