Bekijk volle/desktop versie : Jas/abaya combi



Pagina's : [1] 2

05-01-2010, 22:55
Salaam aleikom,

Het is zo ijzig koud buiten dat ook al draag ik een dikke abaya ik loop gewoon te klappertanden van de kou. Nu zie ik wel eens meiden die dragen een jas boven hun abaya, staat wel apart maar ik denk er aan om dat ook te doen omwille van de kou.

Hoe lossen jullie dit probleem op (vraagje voor degene die dus een abaya aan doen buiten de deur). Doe je dan ook je ghimaar/hijaab bovenop je jas of jas gewoon open?

05-01-2010, 22:57



Citaat door OemTasakourt:
Salaam aleikom,

Het is zo ijzig koud buiten dat ook al draag ik een dikke abaya ik loop gewoon te klappertanden van de kou. Nu zie ik wel eens meiden die dragen een jas boven hun abaya, staat wel apart maar ik denk er aan om dat ook te doen omwille van de kou.

Hoe lossen jullie dit probleem op (vraagje voor degene die dus een abaya aan doen buiten de deur). Doe je dan ook je ghimaar/hijaab bovenop je jas of jas gewoon open?



Waarom koop je niet zo'n lange mantel? Die draagt mijn moeder ook, dat is gewoon een lange jas tot aan de enkels.

Een korte (halflange) jas over een abaya is echt geen gezicht.

05-01-2010, 22:59

Citaat door OemTasakourt:
Salaam aleikom,

Het is zo ijzig koud buiten dat ook al draag ik een dikke abaya ik loop gewoon te klappertanden van de kou. Nu zie ik wel eens meiden die dragen een jas boven hun abaya, staat wel apart maar ik denk er aan om dat ook te doen omwille van de kou.

Hoe lossen jullie dit probleem op (vraagje voor degene die dus een abaya aan doen buiten de deur). Doe je dan ook je ghimaar/hijaab bovenop je jas of jas gewoon open?



ghimaar boven op de jas

05-01-2010, 23:04
Wie zegt dat het geen gezicht is?

Ik heb zo een hele wijde modieuse jas van de zara, die draag ik boven mijn abaya. Maar wel in combinatie met een hoofddoek die onder de jas zit. Met ghimaar vind ik het geen gezicht.

Ik had eens een dunne jas die ik dan onder mijn ghimaar droeg, maar die was te dun. Als ik nu een ghimaar draag ipv die jas, dan heb ik zo een dikke korte vest boven de abaya, maar wel onder de ghimaar.

Met deze kou draag ik liever een hoofddoek ipv ghimaar omdat ik dan m'n jas aankan. Maar een ghimaar is altijd fijner.

05-01-2010, 23:07


Trouwens, dit onderwerp is laatst nog hier besproken, misschien dat jij hier jouw oplossing vindt:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2988065&page=3

05-01-2010, 23:09

Citaat door OemTasakourt:
Salaam aleikom,

Het is zo ijzig koud buiten dat ook al draag ik een dikke abaya ik loop gewoon te klappertanden van de kou. Nu zie ik wel eens meiden die dragen een jas boven hun abaya, staat wel apart maar ik denk er aan om dat ook te doen omwille van de kou.

Hoe lossen jullie dit probleem op (vraagje voor degene die dus een abaya aan doen buiten de deur). Doe je dan ook je ghimaar/hijaab bovenop je jas of jas gewoon open?


Wa aleikoem salaam,

Ja, met dit weer red je het niet met alleen abaya
Of je moet er allemaal truien onder gaan aantrekken, totdat je op een michelinmannetje lijkt.

Ik ken veel zusters die een jas erover dragen, en ik vind het ook niet meer raar staan. Je moet alleen even opletten dat het model van de jas niet het effect van de abaya weer weghaalt...dus dat de jas dan toch weer erg getailleerd is bijvoorbeeld.

Je kan een lange mantel dragen.

Je kan een korte jas dragen en dan je ghimar/hijab erboven dragen. Dan zie je de jas ook bijna niet maar het is toch lekker warm.

Of een halflang model en dan of je ghimar/hijab in je jas, en over je jas nog een omslagdoek om je boezem goed te bedekken. Of gewoon hijab eroverheen dragen.

wassalaam,
zonnetje

05-01-2010, 23:11

Citaat door dikra1980:
Waarom koop je niet zo'n lange mantel? Die draagt mijn moeder ook, dat is gewoon een lange jas tot aan de enkels.

Een korte (halflange) jas over een abaya is echt geen gezicht.



Uit ervaring weet ik dat die jassen bij je schouders erg dik zijn, dus als ik me ghimaar daar op draag zie je die uitsteeksels bij je schouders heel erg. Ik vind dat niet lekker zitten.

05-01-2010, 23:12
Bedankt voor de tips. Ik zal eens opzoek gaan naar een half lange jas.

05-01-2010, 23:19

Citaat door OemTasakourt:
Uit ervaring weet ik dat die jassen bij je schouders erg dik zijn, dus als ik me ghimaar daar op draag zie je die uitsteeksels bij je schouders heel erg. Ik vind dat niet lekker zitten.
k



nee niet bij alle jassen je moet heel goed zoeken en dan kan je goede jassen tegenkomen. khad paar jaar geleden jas gekocht bij Mango en ik krijg vaker complimenten dat het niet opvalt.

en ookal valt het op i dont care ik wil niet doodvriezen.

05-01-2010, 23:30

Citaat door Bullit_:
Trouwens, dit onderwerp is laatst nog hier besproken, misschien dat jij hier jouw oplossing vindt:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2988065&page=3



Ik heb de topic door genomen, Erg nuttig, Baraak Allahou fiekie.

Ik ga denk ik kijken voor een half lange jas. Maar dan wel me ghimaar daar op dragen. Dus hopelijk vind ik eentje die bij de schouders niet al te breed uitsteekt.

05-01-2010, 23:31

Citaat door missmagrebia1:
k



nee niet bij alle jassen je moet heel goed zoeken en dan kan je goede jassen tegenkomen. khad paar jaar geleden jas gekocht bij Mango en ik krijg vaker complimenten dat het niet opvalt.

en ookal valt het op i dont care ik wil niet doodvriezen.



Gelijk heb je. We vallen zo ie zo al op door de sluier, dus dan kan zo een jas die onder onze ghimaar/hijaab uit steekt er ook nog wel bij. We hebben het be3da warm.

05-01-2010, 23:32

Citaat door OemTasakourt:
Gelijk heb je. We vallen zo ie zo al op door de sluier, dus dan kan zo een jas die onder onze ghimaar/hijaab uit steekt er ook nog wel bij. We hebben het be3da warm.




haha ja indd

05-01-2010, 23:58


Of laat een jas maken bij een naaister.

koop mooie stof, pik een model uit dat islamitisch verantwoord is, en koop wat mooie knopen en voila.

06-01-2010, 00:17

Citaat door OemTasakourt:
Salaam aleikom,

Het is zo ijzig koud buiten dat ook al draag ik een dikke abaya ik loop gewoon te klappertanden van de kou. Nu zie ik wel eens meiden die dragen een jas boven hun abaya, staat wel apart maar ik denk er aan om dat ook te doen omwille van de kou.

Hoe lossen jullie dit probleem op (vraagje voor degene die dus een abaya aan doen buiten de deur). Doe je dan ook je ghimaar/hijaab bovenop je jas of jas gewoon open?




wa aleikoem salaam lieve zuster..

Ik trek geen jas aan omdat ik vind dat het er niet uitzie haha...ik trek gewoon een truitje met een vest en dan me abaya erover..

06-01-2010, 00:18
Je kan ook poncho dragen boven op je khimaar...

Pagina's : [1] 2