Bekijk volle/desktop versie : nou ben ik het leven echt



Pagina's : [1] 2

19-06-2004, 23:14

Citaat door sabrinaatje:
echt zatttttttt


ik krijg alleen problemen in deze leven , is de ene probleem opgelost komt de ander ik kan dit niet meer aan ik zeg altijd tegen mezelf heb geduld maar hoelang wacht ik nou al ? ik heb al 3 jaar met jongen die met mij wil trouwen hij is al naar me ouders gekomen we zijn al verloofd maar nou ben ik denk ik zwanger ik weet t nog niet zeker maar ik weet niet meer wat er met me gebeurd het lijkt alsof ik bezeten ben ik ben niet meer zelf . alleen als ik pas alleen ben dan pas weet ik wie ik ben. Mijn problemen worden steeds erger en erger

ik kan met niemand meer opschieten behalve me schoonzus en me vriend zelf de rest haat me ik denk vaak aan slechte dingen zoals weglopen of zelfmoord?
ik word paranoiaaaaaaaaaaaaa ik weet niet meer wat ik moet doen
wie kan me helpen of zeggen wat ik moet doen?
alstublieft alleen serieuze reacties pleaze
.

20-06-2004, 06:50


ro7 atbadhedh moest je maar nadenken toen je s.ex had in de islam word er zweepslagen gegeven of om het straf in het hiernamaals te verlichten met de dood...

en jij loopt hier 3aadh nog te zeiken met weglopen.....

20-06-2004, 08:19
het leven is soms heel erg moeilijk en ik kan het weten zie het als een beproeving en ja de een heeft meer te verdurenen als de andere ik hoop dat je er snel uit komt ga naar een dokter of zo iets om over je problemen te praten loop er niet voor weg want je neemt zo over al met je mee als je ze niet eerst zijn op opgelost en zelfmoord of over dat soort dingen moet je niet denken je moet de sjaitan die eer niet geven hij is juist die gene die een mens het soms nog moeilijker maakt dan dat hij het al heeft vraag allah om vergevenis en doe veel bidden dan inschallah kom je er met zijn hulp wel en een ding wil ik je me geven trek het je niet aan wat somige leden tegen je zullen zeggen dan bedoel ik het in de kritiekgedeelte want daar ben je nu niet bij geholpen ik denk dat je nu wel andere dingen wil horen dan alleen maar dat het je eigen schuld is kop op denk aan je zelf en aan allah en dan komt het hopelijk wel goed

20-06-2004, 16:39
De duivel heeft het al moeilijk genoeg gemaakt voor jouw schat. Waarom ga jij nu niet proberen ten eerste hulp te zoeken, geef wel duidelijk aan waar jij onder lijdt en wat jij voelt. En vraag vergeving aan Allah voor al je zonden. Behandel de mensen goed en je zult zien dat je ze terug wint. Leer je zelf te beheersen. Ik weet dat het moeilijk is, maar geef het duidelijk aan dat jij dat wilt als jij hulp vraagt. Praat met je verloofde en vertel hem dat jij denkt dat jij zwanger bent. Als jij zwanger bent, put dan energie uit de kleine die jou nodig heeft zoals ik nu leef voor mijn kleine en al mijn problemen alleen moet oplossen totdat mijn man terug komt. Mijn problemen zijn heel wat groter schat maar zolang ik die kleine nog heb kan ik overal tegenaan. Sterkte meid.

20-06-2004, 19:28


Hi meid,

Allereerst een triest verhaal.

Begin opnieuw, neem een moment waarop je zegt en nu sluit ik voorgoed het verleden af en maak een nieuwe start.

Denk na over het moment dat je nog gelukkig was.

Vraag jezelf af wanneer dit alles begonnen is.

Je zult zien dat er een reden is waarom je dit allemaal meemaakt, zonder de schuld bij jezelf te leggen.

Als iemand jou dit verhaal zou vertellen wat zou jij haar adviseren vanuit een objectief en geheel neutrale positie.

Iets anders: keer weer terug naar de Islam.

Probeer rust te vinden in jezelf.

Alleen jij kan dit doen.

Je bent alleen op aarde gekomen, je zult ook alleen gaan.

En we staan alleen voor de dags des oordeels.

Zie alles wat je tot nu toe hebt meegemaakt als levensles.

En straf jezelf niet zo hard.

Liefs,

Sofia

20-06-2004, 22:26
Lieve schat van me,

Maak je geen zorgen we wensen jou alleen het beste. En geloof me door het verhaal met ons te delen, zul je zien dat het goed met je komt.

Dank je voor je vertrouwen. Wallah ik hoop dat je gebeden aanhoord zullen worden, volgens mij ben je in wezen een goed mens.

En laat je door niemand gek maken. Wat mensen over je denken dat is niet belangrijk, wat Allah over je denkt dat is meer belangrijker.

En wie oprecht berouw toont en zich wil beteren heeft recht op een nieuwe kans in het leven.

Daarom is Allah ook barmhartig.

Liefs,

Een persoon die jou alleen het beste in het leven wenst.

Moge al je zorgen na deze woorden minder zijn en je de rust in je leven terugkrijgen. Ik leef met je mee.

21-06-2004, 01:25
Sofia, ik ben heel diep onder de indruk schat. Misschien komt het omdat we dezelfde naam hebben maar ik ben het helemaal met jou eens. Lees alles wat Sofia jou zegt een paar maal door en probeer echt te doen wat zij jou zegt. Ze lijkt me echt een wijze vrouw die het beste met jou voorheeft. Sterkte lieverd.

21-06-2004, 01:36

Citaat:
Origineel gepost door sabrinaatje
bedanktv oor jullie reacties

ik bid echt wel elke dag al heel lang zelfs. ik vraag en smeek allah altijd om vergevenis maar ik weet niet wat er met me gebeurd af en toe denk ik dat het shour is want ik zeg en doe dingen die ik niet wil ik kan er ook niks aandoen nou maak ik me alleen zorgen als ik echt zwanger ben wat ik dan moet doen ik ben er niet eens klaar voor maar zoals jullie zeiden blijven bidden en in allah geloven en insha allah ik hoop dat het goedkomtt
Je moet niet de schuld aan anderen geven. Kijk eerst in de spiegel. Ik neem aan dat je nog niet met je verloofde bent getrouwd en er ook geen huwelijksakte is getekend. Dus dan mag je je man niet eens met 1 vinger aanraken, je mag niet alleen met hem zijn. Maar jij hebt blijkbaar gemeenschap met hem gehad. Zoals je weet is dat haram. Dus vraag Allah om vergeving en kap met die haramzaken.

21-06-2004, 01:42
Ze geeft de schuld ook niet aan anderen. Ze bid tot Allh om vergiftenis en doet wat ze kan om haarzelf te veranderen. Ik vind dat ze de belangerijkste stappen al heeft gehad. Ze heeft spijt, ze zal het nooit meer doen en vraag Allah om vergistenis We Allaho 3'afooron Ra7eem. Hij is niet zomaar de Barmachtige.

21-06-2004, 09:38

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Je moet niet de schuld aan anderen geven. Kijk eerst in de spiegel. Ik neem aan dat je nog niet met je verloofde bent getrouwd en er ook geen huwelijksakte is getekend. Dus dan mag je je man niet eens met 1 vinger aanraken, je mag niet alleen met hem zijn. Maar jij hebt blijkbaar gemeenschap met hem gehad. Zoals je weet is dat haram. Dus vraag Allah om vergeving en kap met die haramzaken.
Hi Najib,

Het klinkt hard wat ik nu tegen je zeg. Het is makkelijker om over iemand te oordelen dan er met een barmhartig hart er naar te kijken. We maken allemaal in het leven dingen mee waar we vaak geen vat op hebben. Het lijkt wel alsof we mee gesleurd worden door omstandigheden. Het overkomt ons allemaal en het is wat we ermee doen.

Als je op het moment dat je zoiets meemaakt fijne mensen om je heen hebt die je steunen en helpen om je er door heen te slepen, is dat geweldig en een zegen. Maar je zult zien dat je juist weer tegen de verkeerde mensen aanloopt, waardoor je in een neerwaarste spiraal terecht komt. En dan is het einde zoek.

Ik heb in mijn leven veel gezien en meegemaakt. En geloof me zoveel mensen die je ten onrechte veroordelen in plaats van je steunen. Juist vanuit ons geloof (ik ben er nog lang niet hoor, want ook al zouden we als mens veel over de islam weten, dan weten we nog te weinig) heeft ieder mens recht op een faire kans.

Ik zou jou willen vragen om in plaats van zo hard te reageren om juist mild te zijn. Ze heeft echt niets aan mensen die haar juist complexen aanpraten.

En ik zou dat bij jou ook niet doen, als jij mij om raad, steun en advies zou vragen.

Liefs,

Sofia

He kleine meid je staat er niet alleen voor, we zijn er ook.

21-06-2004, 09:54

Citaat:
Origineel gepost door sabrinaatje
echt zatttttttt


ik krijg alleen problemen in deze leven , is de ene probleem opgelost komt de ander ik kan dit niet meer aan ik zeg altijd tegen mezelf heb geduld maar hoelang wacht ik nou al ? ik heb al 3 jaar met jongen die met mij wil trouwen hij is al naar me ouders gekomen we zijn al verloofd maar nou ben ik denk ik zwanger ik weet t nog niet zeker maar ik weet niet meer wat er met me gebeurd het lijkt alsof ik bezeten ben ik ben niet meer zelf . alleen als ik pas alleen ben dan pas weet ik wie ik ben. Mijn problemen worden steeds erger en erger

ik kan met niemand meer opschieten behalve me schoonzus en me vriend zelf de rest haat me ik denk vaak aan slechte dingen zoals weglopen of zelfmoord?
ik word paranoiaaaaaaaaaaaaa ik weet niet meer wat ik moet doen
wie kan me helpen of zeggen wat ik moet doen?
alstublieft alleen serieuze reacties pleaze
Je hebt die problemen zelf over je heen gehaald hoor en niemand anders.. Vind je het nou erg omdat je waarschijnlijk zwanger bent.. Dat gevoel dat je had in bed vond je blijkbaar niet erg...

21-06-2004, 10:00

Citaat:
Origineel gepost door sabrinaatje
bedanktv oor jullie reacties

ik bid echt wel elke dag al heel lang zelfs. ik vraag en smeek allah altijd om vergevenis maar ik weet niet wat er met me gebeurd af en toe denk ik dat het shour is want ik zeg en doe dingen die ik niet wil ik kan er ook niks aandoen nou maak ik me alleen zorgen als ik echt zwanger ben wat ik dan moet doen ik ben er niet eens klaar voor maar zoals jullie zeiden blijven bidden en in allah geloven en insha allah ik hoop dat het goedkomtt
Wat doe je dan als je zwanger bent??? Sorry hoor, maar het is echt bullshit om te roepen dat je er niet klaar voor bent...

21-06-2004, 10:07


De mannen reageren wel fel. Sorry er waren 2 partijen erbij betrokken. En kennelijk neemt haar partner wel de verantwoordelijkheid op zich.

Dus heren oordeel niet zo hard. Geloof me, op een dag overkomt jezelf iets ernstigs en dan vind je het ook niet leuk als mensen je dan met de grond gelijk stampen.

gr.

Sofia

21-06-2004, 10:18

Citaat:
Origineel gepost door Sofia30
De mannen reageren wel fel. Sorry er waren 2 partijen erbij betrokken. En kennelijk neem haar partner wel de verantwoordelijkheid op zich.

Dus heren oordeel niet zo hard. Geloof op een dag overkomt jezelf iets ernstigs en dan vind je het ook niet leuk als mensen je dan met de grond gelijk stampen.

gr.

Sofia
Ik zeg ook niet dat alleen zij de schuldige is. Zij reageert hier en niet haar vriend. Als hij hier zou reageren zou ik precies hetzelfde hebben gezegd... Als mij iets ernstigs overkomt geef ik de schuld niet aan anderen...

21-06-2004, 10:35

Citaat:
Origineel gepost door Miss_Magrebia
Moge Allah over je waken en je behoeden voor het slechte...je helpen in je moeilijke periode en je bijstaan in de mooie periodes die er insahallah voor je aankomen!

Miss
amien

Pagina's : [1] 2