Bekijk volle/desktop versie : Tortilla hoe maak je die?



Pagina's : [1] 2

05-01-2010, 16:35
IK wil die vandaag maken . Wie kan me helpen aan een lekkere tortilla?

05-01-2010, 16:38


Bedoel je dat met aardappels en ei?

05-01-2010, 16:41
giftig heeft heerlijk recept van

05-01-2010, 16:44
jaa met aardappelen alleen want me man lust geen ui

05-01-2010, 16:46


kan je hem hier voor me plaatsen Nibal?

05-01-2010, 16:47
Nou ik ook hoor

Allereerst snij je de aardappels in hele kleine blokjes.
Deze bak je in olie

Daarna doe je er uitjes,paprika,champions, erbij laten bakken.

Daarna klop je 2/3 eiren daar daar heen doe je doperweten ,koriander en peterselie en een beetje zout,peper en safraan.

Als de aardappels gebakken zijn haal je het olie uit de pan weg en gooi de mix van het ei over de aardappels heen.

Deze laat je even bakken en draai je ook nog eens om zodat beide kanten lekker gebakken zijn.

Dit is hoe ik het soms doe

05-01-2010, 16:48
Soms maak ik hem ook gewoon saai met alleen aardappels dorperweten en uit zonder de hele mik mak eigelijk moet je er gewoon in doen wat je lekker vind.

05-01-2010, 16:48
Soms maak ik hem ook gewoon saai met alleen aardappels dorperweten en uit zonder de hele mik mak eigelijk moet je er gewoon in doen wat je lekker vind.

05-01-2010, 16:51
Sommige mensen gebruiken ook weleens patat inplaats van aardappels in blokjes te snijden

05-01-2010, 16:53
maar moet je die aardappelen dan bakken in een frituurpan en daarna eruit dan weer in een pan moet ik daar dan ook weer olie bij doen?

05-01-2010, 16:55
gewoon frietjes?

05-01-2010, 16:56
Ik ga zo maken maar aardappel schrijft met ei.

05-01-2010, 16:56


Oh ja met ook groenten.

05-01-2010, 16:58
aardappels, in blokjes (ca. 6 grote of 8 kleine)

4 eieren
1 ui, fijngesneden
kwart bosje koriander fijngesneden.
zout

peper
olie
Aardappels frituren tot ze goudbruin zijn (niet te hard). Ondertussen de eieren in een kom doen en goed kloppen en wat zout en peper erbij doen. Voeg de uien ( je kan de uien ook wel even voorbakken als je niet zo van wat rauwere uien houd) en koriander bij het eimengsel en meng het door elkaar. Daarna de gebakken aardappels erbij en snel even omscheppen. Doe het hele mengsel in een alvast voorverwarmde koekenpan met wat olie en druk het een beetje aan. Laat de pannenkoek eerst op een wat hogere stand voor 1 minuutje daarna zachtjes gaar worden. Als de bovenkant een beetje begint te stollen het omdraaien en de andere kant gaar bakken. Het makkelijkste is als je het eventueel in huis hebt een platte deksel van een pan te gebruiken (die in de koekenpan past) om het aan te drukken en ook tijdens het drukken de deksel ronddraaien, als het goed is draait dan de pannenkoek mee. Als je het dan wilt omdraaien kan je de deksel op de pannenkoek drukken, boven het aanrecht de koekenpan omdraaien (als het goed is ligt dan de pannenkoek op de deksel met de gare kant naar boven) en laatje de pannenkoek met de goede kant boven weer in de koekenpan glijden, zo blijft het meestal een hele pannenkoek. Lekker met wat brood voor de middag of gewoon tussendoor of bij een maaltijd


recept uit tajin .nl

05-01-2010, 16:59
3/4 aardappelen

1 ui

champions

m3adnoes

kasboer

1 groene paprika

1 rode paprika

3/4 eieren

zout

peper

paprikapoeder

gember

voor degene die van pittig houden een heel klein beetje chilipeper
dan schil je de aardappelen en snij je ze in kleine vierkantjes. Intussen verhit je de frituurpan en doe je de aardappelvierkantjes erin. Eenmaal gekookt,laat je de olie ervan af druppelen.

Intussen verhit je een scheutje olie in een pannetje en doe je de klei gesneden champions,paprika,ui erin en voeg je alle kruiden toe die ik hierboven heb beschreven.

Als het allemaal gebakken is dan voeg je de aardappelen en de groenten samen en dan de kosbar en m3adnoes erbij en dan de eieren erbij. Alles goed roeren en dan een pan verhitten met een scheutje olie (wel van die goede pannen,ik heb een Le Chef pannetje waarin ik het altijd maak) en dan alles erin gieten en op hoog vuur laten bakken voor een paar minuten. Om de andere zijde ook te laten bakken heb je een andere pan nodig waarin je het moet omdraaien en dan weer een paar minuten laten koken. Wel goed omdraaien en niet net als mij doen he de tortilla ipv op de bord op de grond laten vallen!!!!!

En klaar was Kees!!!!

Pagina's : [1] 2