Bekijk volle/desktop versie : **Hapjes**



Pagina's : [1] 2

04-01-2010, 12:36
Iedereen die hapjes-recepten heeft (met foto) heeft plaatsen!!


Tegenwoordig als ik mensen (meiden etc) uitnodig heb ik liever dat ik er een borrelavondje van maak i.p.v al dat gekook kost tijd en je zit niet zo lang met je visite pas als ze gegeten hebben en jij afgewassen hebt.

Hapjesavondje is veel leuker want je zet alles op tafel en kan zo etend de avond doorbrengen met je visite.

Maar daarvoor hebben we wel lekkere en makkelijke receptjes voor nodig



So plaatsen dames !







- -

04-01-2010, 14:30


Hoi hoi, ik wil allereerst even kwijt dat hapjes maken(bij mij in ieder geval)meer tijd kost dan koken.En ten tweede:borrelavondje???
Ik neem aan dat jij toch geen borrels neemt(alcohol) op zo"n avondje?
En ten derde kom ik straks terug met wat tips.xxxxx

04-01-2010, 14:44
@Chaimpje: slaat nergens op jou borrel verhaal.

@ TS Ik vind overigens dat hapjes avond wel goed plan. En is idd veel gezelliger heb je de hele avond samen IPV de halve avond heen en weer rennen naar de keuken. En niet te vergeten de afwas etc.

04-01-2010, 14:52
OOh weet jij dan ook niet wat borrel betekent?

04-01-2010, 15:37


Ik weet heel goed wat borrel betekent. Ook wat Borrelen betekent.

Borrelen hoeft niet meteen alcohol te betekenen.
In het volksmond. Tenminste in MIJN omgeving is dat hapjes eten. Chippies nootjes etc.. Drankje doen. Niet alcoholish kan ook. (raar h&eacute ..

Heb je ook weer wat geleerd vandaag meid.


Dág.


04-01-2010, 15:43

Citaat door klaagmuur:
Iedereen die hapjes-recepten heeft (met foto) heeft plaatsen!!


Tegenwoordig als ik mensen (meiden etc) uitnodig heb ik liever dat ik er een borrelavondje van maak i.p.v al dat gekook kost tijd en je zit niet zo lang met je visite pas als ze gegeten hebben en jij afgewassen hebt.

Hapjesavondje is veel leuker want je zet alles op tafel en kan zo etend de avond doorbrengen met je visite.

Maar daarvoor hebben we wel lekkere en makkelijke receptjes voor nodig



So plaatsen dames !


Back to the question:

Ik heb een voorbeeldje .. Bladerdeeg hapjes met kipfilet. Je kan het pittig maken of mild. Of kerrie gebruiken. Alle smaken kan.
Tonyn. Kipfilet. Gehakt.

1 blaadje bladerdeeg snijd je door twee (als ze zijn ontdooit) met een mes aan 1 kant 3 sneetjes maken. Dan je inhoud er in doen. Dicht maken en besmeren met ei.
Ik doe ze in de voorverwarmde oven op 180 graden.


04-01-2010, 15:47

Je kan ook een aardappelsalade maken.
Aardappels koken laten afkoelen en de schil verwijderen.
Snijden in blokjes. 1 of 2 blaadjes witlof / half uitje / mayo / peper / zout in een keukenmachine versnipperen of als je heel dun kan snijden met de mes. Mengen met die aardappeltjes echt heerlijk!

Of rijstsalade doet het ook altijd goed. Dan kan iedereen op ze eigen bord doen wat die wilt. Rijst koken (met zout) en laten afkoelen. Mais Tonijn in olie dun / klein gesneden augurken. Peper en mayo naar smaak toevoegen.

Dat is waar ik op dit moment op kan komen.
Kiki Delicius (ofzo) die heeft ook hele leuke idëen op haar topic staan.


04-01-2010, 17:12
Kaasslakken zijn verukkelijk en heel makkelijk

Men heeft nodig:
3 bladerdeeg bladeren ( ligt er aan hoeveel je wilt maken maar je kunt altijd meer doen!)

Geraspte kaas

En italiaanse kruiden of Oregano.

Eigeel.

Bereidings wijze:

Je besmeerd 1bladerdeeg blaadje met eigeel in heel lichtjes en dan strooi je daar geraspte kaas op en dan een beetje italiaanse kruiden of oregano .. dan plak je er een bladerdeeg blaadje er bovenop goed aandrukken .. wel netjes aandrukken en dan herhaal je het weer en eindig je weer met een bladerdeeg blaadje en dan netjes oprollen en dan plakjes snijden op een bakplaat met bladerdeeg leggen en dan nog een beetje gerapte kaas er op.. en dan voor 10 a 15 minuutjes in de voorverwarmde oven..

het ziet er heel leuk uit en het is verukkelijk.


04-01-2010, 21:19

Citaat door LadyBerkania:

Je kan ook een aardappelsalade maken.
Aardappels koken laten afkoelen en de schil verwijderen.
Snijden in blokjes. 1 of 2 blaadjes witlof / half uitje / mayo / peper / zout in een keukenmachine versnipperen of als je heel dun kan snijden met de mes. Mengen met die aardappeltjes echt heerlijk!

Of rijstsalade doet het ook altijd goed. Dan kan iedereen op ze eigen bord doen wat die wilt. Rijst koken (met zout) en laten afkoelen. Mais Tonijn in olie dun / klein gesneden augurken. Peper en mayo naar smaak toevoegen.

Dat is waar ik op dit moment op kan komen.
Kiki Delicius (ofzo) die heeft ook hele leuke idëen op haar topic staan.






Heel erg bedankt voor je nuttige informatie.

Salade is een leuke tip en gezond ook.

De bladerdeeghapjes kende ik al maar ook een goede tip voor andere!



04-01-2010, 21:26

Citaat door chaimpje:
Hoi hoi, ik wil allereerst even kwijt dat hapjes maken(bij mij in ieder geval)meer tijd kost dan koken.En ten tweede:borrelavondje???
Ik neem aan dat jij toch geen borrels neemt(alcohol) op zo"n avondje?
En ten derde kom ik straks terug met wat tips.xxxxx






Als je borrelnootjes eet word jij dan ladderzat?

Stel ik wil hapjes met alcohol drinken, nou en?



hoeft niet veel tijd te kosten als je een beetje improviseert. kost het toch meer tijd dan zit je in ieder geval heel de avond met je visite in plaats van ook nog tijdens de visite opwarmen , opdienen , afruimen, afwassen etcc..







We wachten je receptjes af

04-01-2010, 21:28

Citaat door Oum_Abdelbaqi:
de nasiballetjes mogen zeker niet ontbreken op z'n avond.




Jaaa ! Goed idee!


Ik heb ook een variant met balletjes maar dat was omdat ik totaal geen zin had om lang achter t fornuis te staan

Ik had ze niet gegeten maar de rest vond ze wel lekker !







-link doet t niet maar deze dus-

http://www.anur.nl/frames/proddetails.php?name=Kipballetjes&gramm=à 20g&artnr=G800.51&adet1=35&adet2=noption&adet3=nop tion&bildkl=hahnfrikadellesm&bildgr=hahnfrikadelle big

04-01-2010, 21:36

Citaat door OumJuwayria:
Kaasslakken zijn verukkelijk en heel makkelijk

Men heeft nodig:
3 bladerdeeg bladeren ( ligt er aan hoeveel je wilt maken maar je kunt altijd meer doen!)

Geraspte kaas

En italiaanse kruiden of Oregano.

Eigeel.

Bereidings wijze:

Je besmeerd 1bladerdeeg blaadje met eigeel in heel lichtjes en dan strooi je daar geraspte kaas op en dan een beetje italiaanse kruiden of oregano .. dan plak je er een bladerdeeg blaadje er bovenop goed aandrukken .. wel netjes aandrukken en dan herhaal je het weer en eindig je weer met een bladerdeeg blaadje en dan netjes oprollen en dan plakjes snijden op een bakplaat met bladerdeeg leggen en dan nog een beetje gerapte kaas er op.. en dan voor 10 a 15 minuutjes in de voorverwarmde oven..

het ziet er heel leuk uit en het is verukkelijk.







05-01-2010, 19:49


Krabkoekjes:

1 ei
2 eetlepels mayonaise
2 theelepels Worchestershire saus (Engelse kruiden saus, kan vervangen worden door sojasaus)
1/2 theelepel gemalen peper
1/2 theelepel gemalen paprikapoeder
1/2 theelepel sambal
300 gram krabvlees uit blik goed uitgelekt en beetje uitgeperst, kan je ook surimi voor nemen, dan wel fijn maken.
2 sneetjes verkruimelt wit brood.

Alles mengen, bolletjes maken, platdrukken en afbakken in een koekepan.


Succes!!!

05-01-2010, 21:15
loempiaatjes
briwat
verschillende salades kan iedereen zelf opscheppen..
verder bami/nasi hapjes
lekkere pan soep of voor de liefhebbers harira
gevulde bladerdeeg pakketjes
kipfilet in paneermeel gebakken ook lekkkker
kipdrumsticks
iets met toetjes voor toe
coupes gevuld met ijs vruchtjes slagroom etcetc
gevulde wraps..zoiets maybe?

05-01-2010, 22:46

Citaat door klaagmuur:
Heel erg bedankt voor je nuttige informatie.

Salade is een leuke tip en gezond ook.

De bladerdeeghapjes kende ik al maar ook een goede tip voor andere!





Graag gedaan!
Ja die bladerdeeg is ook wel bekend eigenlijk.

Kus kus


Pagina's : [1] 2