Bekijk volle/desktop versie : Mijn vader wil haar niet aanvaarden..



Pagina's : [1] 2 3

03-01-2010, 19:33
beste mensen,

Ik ben een 22jarige jongen uit Belgie. Ik heb al iets meer dan 4 jaar een relatie met een meisje. Dit meisje is een verwant(dochter van een nicht van mij). Van in het begin was het ons doel om te trouwen. Maar aangezien dat we nog jong waren en studeerden, wilden wij wachten.

Ondertussen is er een familiale ruzie gegroeid tussen mijn ouders en haar kant van de familie..

Deze ruzie is zo gegroeid, dat wij een half jaar geleden onze relatie hebben stopgezet omdat wij beide dachten dat het door die ruzie, voor ons geen toekomst kon zijn... Hoe pijnlijk deze breuk ook was, probeerden wij beide verder te gaan.

Om mij uit haar gedachten te zetten, heeft zij haar jawoord gegeven aan de eerste beste die haar hand is komen vragen..

Na haar verloving, begon ze echter te twijfelen, en begonnen wij terug naar elkaar te groeien... Nu heeft ze haar plannen afgezegd en willen wij allebei vechten voor onze toekomst..

Nu heb ik mijn ouders verteld dat ik met haar wil trouwen, maar zij zijn daar volledig tegen, vooral mijn vader.

Ik heb ondertussen ook al een imam met mijn vader laten praten zonder resultaat. Door de familiale ruzie, wil mijn vader niets te maken hebben met haar..

Mijn moeder heb ik zover gekregen dat ze zei: "eerlijk gezegd, ik wil haar liever ook niet als schoondochter, maar ik zal niet in u weg staan, het is jouw vader die er tegen is"

Dus mijn moeder vormt nu geen probleem meer, maar alleen m'n vader..

Ik ben ten einde raad.. heeft iemand goede raad hiervoor?

ps: ahja, haar ouders zien het wel zitten zolang ik haar hand kom vragen MET mijn ouders...

Alvast bedankt allemaal.

03-01-2010, 19:35


Moeilijk.. inchaAllah komt het goed..

Ik weet niet wat je nog meer kunt proberen.. miss familieleden met je vader laten praten die het wel met jou eens zijn?

03-01-2010, 19:39
wow krijg deja vu...

de man die ik ken bij wie dit ook overkwam heeft tegen zijn ouders gezegd als ik niet met haar mag trouwen trouw ik met niemand. het is of haar of niemand. na vier jaar hebben zijn ouders dan toegegeven. nu zijn ze drie jaar gelukkig getrouwd en hebben ze pas een schattig zoontje gekregen.

Het is nooit leuk om je ouders tegen je te hebben. blijf respect hebben voor hun. Veel succes en inshallah komt het goed, als zij echt de ware is voor jou.

03-01-2010, 19:40
allah kemel bel ghair en inscha'allah komt het goed

03-01-2010, 19:43


Mooie schets van de eventuele gevolgen van een haram-relatie.

Wat kan je doen jongeman? Pak het probleem bij de kern aan. De ruzie staat blijkbaar in de weg, probeer deze ruzie uit te praten zodat zij een weg vrij maken voor een huwelijk voor jullie InshaAllah.

03-01-2010, 19:51
Ah je houd zoveel van haar

Ga ervoor aub Vecht ervoor geef niet op hoor!!!!!!!!!!


beloofd?

Kijk klinkt hard maar uiteindelijk gaat iedereen van je familie zn eige kant je zussen of broers trouwen je moeder word oud vader oud

kies voor je leven ga ervoor

03-01-2010, 20:06
Vergeet haar..

03-01-2010, 20:07
gast, zonder de ondersteuning van je ouders kan je het wel vergeten, ook stom van haar dat ze haar verloving heeft afgelast, al het verdriet van de verloofde waar ze mee was komt door jou! denk je daar niet bij na?

vergeet haar!

03-01-2010, 20:09
Ga gewoon trouwen! Waarom moet jij de dupe worden van de familie ruzie's waar jij niks mee te maken hebt??

03-01-2010, 20:13

Citaat door usf22031988:
beste mensen,

Ik ben een 22jarige jongen uit Belgie. Ik heb al iets meer dan 4 jaar een relatie met een meisje. Dit meisje is een verwant(dochter van een nicht van mij). Van in het begin was het ons doel om te trouwen. Maar aangezien dat we nog jong waren en studeerden, wilden wij wachten.

Ondertussen is er een familiale ruzie gegroeid tussen mijn ouders en haar kant van de familie..

Deze ruzie is zo gegroeid, dat wij een half jaar geleden onze relatie hebben stopgezet omdat wij beide dachten dat het door die ruzie, voor ons geen toekomst kon zijn... Hoe pijnlijk deze breuk ook was, probeerden wij beide verder te gaan.

Om mij uit haar gedachten te zetten, heeft zij haar jawoord gegeven aan de eerste beste die haar hand is komen vragen..

Na haar verloving, begon ze echter te twijfelen, en begonnen wij terug naar elkaar te groeien... Nu heeft ze haar plannen afgezegd en willen wij allebei vechten voor onze toekomst..

Nu heb ik mijn ouders verteld dat ik met haar wil trouwen, maar zij zijn daar volledig tegen, vooral mijn vader.

Ik heb ondertussen ook al een imam met mijn vader laten praten zonder resultaat. Door de familiale ruzie, wil mijn vader niets te maken hebben met haar..

Mijn moeder heb ik zover gekregen dat ze zei: "eerlijk gezegd, ik wil haar liever ook niet als schoondochter, maar ik zal niet in u weg staan, het is jouw vader die er tegen is"

Dus mijn moeder vormt nu geen probleem meer, maar alleen m'n vader..

Ik ben ten einde raad.. heeft iemand goede raad hiervoor?

ps: ahja, haar ouders zien het wel zitten zolang ik haar hand kom vragen MET mijn ouders...

Alvast bedankt allemaal.


zijn je ouders ertegen, dan is het gedoemd om te mislukken

hard , but true

sterkte

03-01-2010, 20:17
doe doe3a vraag Allah s.w.t. om et goede op je pad te laten komen ( als zij goed is dan komt ze op je pad )

je moet wel met de toestemming van beide ouders trouwens als je ouders er tegen zijn strand et huwelijk meestal...

ps. ik ken een meisje die heeft gewoon bijna 7 jr gewacht op haar geliefde..ze wou met een achterneef trouwen en hij met haar, maar der ouders waren er vel tegen omdat hij geen goede jongen was..(zat vaker vast dan dat ie buiten vrij rond liep)

ze probeerde al vanaf haar 21ste met hem te trouwen... ze heeft ook tegen haar ouders gezegd ik trouw met hem of met niemand.. uiteindelijk toen ze 27 was en der ouders zagen dat hun dochter echt iedereen wegstuurde die met der wou trouwen... heb ze maar toegegeven en ze zijn nu al bijna 3 jaar getrouwd Tbarkellah en ze hebben een prachtig gezond kindje...




succes als jullie mektab voor elkaar zijn dan komt het wel Wollah maar je moet veeeeeeeeel Sbar hebben en vertrouwen op Allah S.w.t.

03-01-2010, 20:17
Je gaat toch niet met iemand trouwen als je de zegen van je ouders niet hebt?

03-01-2010, 20:21


Bij mijn broer was het ook zo, hij gaat in april met haar trouwen, zonder zegen van mijn ouders... Ik begrijp dat je voor haar wilt gaan, maar je maakt heel veel kapot, echt heel veel!

03-01-2010, 20:24

Citaat door senneh-oogje:
Bij mijn broer was het ook zo, hij gaat in april met haar trouwen, zonder zegen van mijn ouders... Ik begrijp dat je voor haar wilt gaan, maar je maakt heel veel kapot, echt heel veel!



dat is echt niet goed man zonder de zegen van je ouders te trouwen... dat gaat meestal heel erg mis

03-01-2010, 20:34
Ik snap die meiden ook niet die met een man trouwen wiens ouders hun huwelijk niet zegenen..

Vanaf het stervensbed van één van zn ouders zal hij je verantwoordelijk houden voor de gebroken band met zijn ouders.. Als het al niet eerder is.. Maar dan zeker..

Pagina's : [1] 2 3