Bekijk volle/desktop versie : Dessertjes



03-01-2010, 17:30
Hey Dames,

graag zou ik recepten krijgen van dessertjes!! Ik hou van dessertjes maken, maar niemand eet ze op! Mijn man is meer een 'pikante olijven' als snack type, terwijl ik hou van lekkere dessertjes. Vroeger maakte ik er dikwijls, maar moest ze altijd maar weggooien, bezoek krijgen we ook NOOIT!! Is het omdat wij de jongeste zijn van allemaal, dat wij naar iedereen op bezoek moeten gaan? ik weet het niet!! Nu volgend weekend komt mijn nichtje van Spanje naar hier, en dat vind ik een leuke reden om mn handen uit de mouwen te steken, en te bakken!! Nu mis ik alleen nog maar een orgineel dessertje, pudding, chocolademousse, ja dat kan iedereen.. ik wil iets speciaals!! wie kan mij helpen?? (foto's zijn ook welkom!!)

03-01-2010, 17:37


Ik heb eergisteren heerlijk tiramisu gemaakt





Recept is van cuisinetje

03-01-2010, 17:40

Citaat door nesma:
Ik heb eergisteren heerlijk tiramisu gemaakt





Recept is van cuisinetje



ziet er gewoon heerlijk uit !! maar maken ze dat niet met drank??

03-01-2010, 17:44

Citaat door moedertje..:
ziet er gewoon heerlijk uit !! maar maken ze dat niet met drank??



De orgineel recept denk ik wel ! Maar er zijn nu verschillende versies

Deze heb ik zonder ei gemaakt gwn met vla , biscuit van de turks winkel

Hier is het recept

Citaat:
250 gr mascarpone
1/2 L vanillevla
100 gr suiker
1 bekertje slagroom
2 zakjes vanillesuiker
(1 zakje klopfix)
chocolademelk
Cacao biscuit

klop de mascarpone met de vanillevla en de suiker tot een luchtige lichtgele massa. klop de slagroom stijf met de vanillesuiker en eventueel het zakje klopfix ( heb ik er wel in gedaan)
doe dan het vla mengsel bij de slagroom en klop het weer goed

doop de lange vingers in de chocolademelk en leg ze in de schaal doe hier een laag van het mengsel op en dan weer lange vingers gedoopt in chocolade melk eindig met het mengsel. bestrooi dit met cacao en zet het een nacht in de koelkast

03-01-2010, 18:20


die tiramusi maak ik ook vaaak met die turkse biscuitjes is echt heeeerlijk


wat ik ook vaaak koop als toetje is Dame Blanche die mona toetjesdie is echt heerlijk , ik snij er dan aardbeitjes bij en banaan , dat is echt zo lekker en heeel snel klaar te maken .jammieeeeee

03-01-2010, 20:14
Notificatie

03-01-2010, 21:33
haha ik ken dat ja, mijn mannetje is ook niet van de zoete dingen, terwijl ik zoo vaak iets lekker maak als toetje of gewoon cake ofzoo.. Dan staat t er weer en kan ik het weggooien..maar k maak er altijd fotos van en plaats ze hier..

04-01-2010, 17:39

Citaat door 2friends:
haha ik ken dat ja, mijn mannetje is ook niet van de zoete dingen, terwijl ik zoo vaak iets lekker maak als toetje of gewoon cake ofzoo.. Dan staat t er weer en kan ik het weggooien..maar k maak er altijd fotos van en plaats ze hier..

plaats ze dan ook hier !!

04-01-2010, 18:33
Heerlijk Laagjestoetje


Ingrediënten:

1 liter melk
6 eetlepels maizena
1 ei
1 beker suiker
cacao (zoveel je wil)
4 eetlepels margarine
2 of 3 pakken bisquitjes
kokos voor de garnering

Bereidingswijze:

Doe de helft van de melk in een pan en breng het aan de kook. Doe dan de boter erbij. In een ander bakje doe je 6 eetlepels maizena, het ei, de suiker en de cacao. Dan giet je de rest van de melk wat nog over is er langzaam bij. En ondertussen goed roeren/kloppen met een garde. Dan doe je dit mengsel bij de kokende melk. Laat het zachtjes doorkoken tot het dik wordt. maar roer wel ondertussen anders brandt het aan.

Dan pak je een ovenschaal, doe je daar een laagje koekjes in totdat de hele ovenschaal bedekt is, en dan een laagje van het chocolademengsel. Dit doe je om en om. Op de bovenkant moet je een laagje mengsel hebben. Hier overheen kun je nog wat kokos strooien of iets anders, en dan zet je het een aantal uur in de koelkast.

Eet Smakelijk!


Aardbei-banaansmoothie

Ingrediënten:

melk
yoghurt
aardbeien
1 banaan
wat suiker/honing

Bereidingswijze:

Doe de melk aardbeien yoghurt banaan en wat suiker of honing in de blender. Mix alles en giet het in 2 glazen. maak een suikerrandje aan de glazen door wat suiker met water te mengen en de glazen erin te dopen. Garneer met een aarbei of iets anders.

Eet Smakelijk!

Appelcrumble van Jamie Olivier!

Ingredienten:
225 gram bloem
115 gram boter
100 gram suiker
mespunt zout

450 gram gewassen en schoongemaakt fruit
(ik gebruik vaak appels, maar ook wel eens aardbeien, ananas of je kan ook gedroogde vruchten erin doen, sultana's wat je maar wil.
3 eetlepels suiker(meestal gebruik ik bruine suiker dat karameliseert lekker)

Bereidingswijze:
Alle ingredienten voor het deeg in een kom doen. Boter in kleine stukjes snijden en dan tot een kruimelig deeg maken. Het moeten allemaal losse kruimeltjes zijn zeg maar. Het fruit mengen met de suiker en dat over de bodem van een ovenschaal verdelen. Deegkruimeltjes erbovenop gooien en dan in de oven op 200 graden voor ongeveer een half uurtje. Zo makkelijk, snel gemaakt en meestal heb ik de ingrediënten wel in huis.

Het liefst warm eten. Je kunt het nog serveren met een klodder slagroom of mascarpone.

Eet Smakelijk!

Dit zijn de toetjes die ik tot nu toe heb