Bekijk volle/desktop versie : Bewustmakende berichten



02-01-2010, 12:32
Het daadwerkelijke nieuws!!

Bewustmakende berichten over:

Islam, filosofie, wetenschap, spiritiualiteit, wereld, het complot (wereldregering??)

Suggesties zijn welkom! Ik ben benieuwd naar jullie berichten en reacties!

In het kort een aantal korte berichten die ik graag met jullie wil delen..



''Te weten dat je onwetend bent is het begin van alle wijsheid."


''Een ziel is één en houdt ook het lichaam bijeen.''


Materialisme is niet de kern van het probleem, dat is slechts een bijwerking maar om tot een ander bewustzijn te komen moeten we eerst aan onszelf KUNNEN werken..

De waarheid omtrent de realiteit is volledig anders als degene die je in onze maatschappij wordt aangeleerd. De mensen worden zo onder druk gezet dat ze niet meer met leven bezig zijn maar met overleven.. Dit is mijn waarheid. Ik hoop dat we met respect elkaars mening, waarheid en feiten kunnen interpreteren.


Het paradijs is in U.

Infinite love is the only truth, everything else is illusion.

Onvoorwaardelijke liefde is de ondekking!

Dat ons zal bevrijden en leiden naar Allah..



De mens is een irrationele wezen, niet berekend, niet doordacht..

Wat is jullie mening of waarheid hierover?






Een citaat van Aristoteles, een filosoof (384-322 voor Chr.)

Live your own life, cause it may very well be, that your own way of living, is the only right way of life


Een citaat van Mahatma Gandhi:

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win" - Mahatma Gandhi.


Verhalen, berichten, citaten, artikelen, nieuws?

Alles is welkom!

02-01-2010, 18:35


ik had een soortgelijke topic opgezet, niet zozeer waarbij de mens centraal staat maar de nwo en alle corruptie en demagogie dat daarmee gepaard gaat.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2997206

ik zou heel graag reageren op jou topic, ik heb ook wel zo mijn nederige mening maar het is nogal een zwaar onderwerp... dus die heb je nog van mij te goed inschallah! maar als moslim zijnde bekijk ik de wereld van uit het perspectief van de islam dus ik hou me niet zozeer bezig met filosofie alhoewel ik me terug kan vinden in sommige theorien, zoals nietzsche hoe contradictorische dit ook mag klinken omdat hij god ontkende en volgens vele een atheist was maar zijn theorie van het perspectivisme is denk ik heel toepasselijk in deze tijd, zeker in onze multiculturele en multireligieuze samenleving. ik ga natuurlijk niet helemaal akkoord met zijn theorie maar voor een deel wel.
als wij respect hadden voor andere perspectieven en waarheden dan zou de wereld er heel wat beter uitzien, en als ik zeg "wij" dan ben ik bezig over de westerse mens. mensen hanteren het idee dat er maar één waarheid is en dat is diegene die zij ervaren, en alles wat hier niet in hoort is slecht en moet verworpen worden. het is niet omdat je niet akkoord gaat met een bepaalde levensstijl dat je die dan ook moet bevechten of moet bekritiseren, dat bewijst alleen dat men heel arrogant en bekrompen is. zelfs allah swt zegt dat wij het geloof van anderen niet mogen beledigen opdat zij niet uit onwetendheid en wraak het geloof van allah swt zullen beschuldigen. dus respect en begrip is zeker op zijn plaats, voor alle gelovigen.

wa allahoe ahlam. ik kon het toch niet laten van mijn mening te geven

03-01-2010, 01:14
bedankt voor je reactie en verwijzing naar een andere topic waarbij de mens centraal staat. Het is inderdaad een diepgaande onderwerp over berichten die naar mijn mening besproken moeten worden.

Wat betreft ''filosofie'' is dat ieder mens zijn filosofie bekijkt vanuit zijn of haar perspectief. Mijn perspectief is de islam en ik bekijk de wereld ook vanuit mijn geloof.

Mijn vraag is:

Is het niet ons plicht om de ''mens van morgen'' zich te behoeden van ''het arglistige (duivels) wereldregering'' van vandaag?

Ik zal deze vraag ook op jouw topic stellen omdat de mens centraal staat.
Ik hoop ook op jouw topic reacties en antwoorden van anderen te horen.

03-01-2010, 01:19

Citaat door Jihan_66:
bedankt voor je reactie en verwijzing naar een andere topic waarbij de mens centraal staat. Het is inderdaad een diepgaande onderwerp over berichten die naar mijn mening besproken moeten worden.

Wat betreft ''filosofie'' is dat ieder mens zijn filosofie bekijkt vanuit zijn of haar perspectief. Mijn perspectief is de islam en ik bekijk de wereld ook vanuit mijn geloof.

Mijn vraag is:

Is het niet ons plicht om de ''mens van morgen'' zich te behoeden van ''het arglistige (duivels) wereldregering'' van vandaag?

Ik zal deze vraag ook op jouw topic stellen omdat de mens centraal staat.
Ik hoop ook op jouw topic reacties en antwoorden van anderen te horen.


haha nee ik zei dat ik een topic had geopend waarbij de mens NIET zozeer centraal staat meer de nwo, new world order.

dus je mag je vraag gerust in je eigen topic plaatsen. ik denk dat het hier eerder thuis hoort.

03-01-2010, 01:43


Daar is mijn topic ook aan verbonden (nwo, politiek, media etc.). Zodat men communiceert over deze onderwerpen.

Er is al een soortgelijke topic gaande van ''yassinova'' over de nwo dus ik kan tot een conclusie komen dat het over een bepaald groep mensen gaat vandaar mijn interpretatie van mens centraal staan.

Ik heb mijn vraag al op je topic gesteld, excuus daarvoor.

03-01-2010, 01:49

Citaat door Jihan_66:
Daar is mijn topic ook aan verbonden (nwo, politiek, media etc.). Zodat men communiceert over deze onderwerpen.

Er is al een soortgelijke topic gaande van ''yassinova'' over de nwo dus ik kan tot een conclusie komen dat het over een bepaald groep mensen gaat vandaar mijn interpretatie van mens centraal staan.

Ik heb mijn vraag al op je topic gesteld, excuus daarvoor.


no problem, ja maar op mijn topic zet ik gewoon wat informatie omtrent die nwo en ik zie net dat je met dezelfde intentie deze topic hebt gestart, ik had het niet zo aandacht gelezen ik dacht dat je meer wou filosoferen over het hoe en wat binnen onze samenleving.

er zijn inderdaad meerdere topic over dit onderwerp. je mag je vraag gerust hier posten maar ik heb ondervonden dat onze oh zo spraakzame leden niet zoveel te vertellen hebben aangaande dit onderwerp.

03-01-2010, 15:43

Citaat door 7himi:
no problem, ja maar op mijn topic zet ik gewoon wat informatie omtrent die nwo en ik zie net dat je met dezelfde intentie deze topic hebt gestart, ik had het niet zo aandacht gelezen ik dacht dat je meer wou filosoferen over het hoe en wat binnen onze samenleving.

er zijn inderdaad meerdere topic over dit onderwerp. je mag je vraag gerust hier posten maar ik heb ondervonden dat onze oh zo spraakzame leden niet zoveel te vertellen hebben aangaande dit onderwerp.



Dat is goed ik zal ook gewoon wat informatie omtrent de nwo op onze topics plaatsen. Als we maar dezelfde intenties hebben, vind ik het ook ''no problem''.

Citaten van filosofen, islamitsche geleerden, muzikanten, geschiedenis leiders etc. mogen op mijn topic geplaats worden. Citaten van anderen die zich bewust waren van een aantal theorieen.

''spraakzame leden die niet zoveel te vertellen hebben aangaande dit onderwerp.'' Als de boodschap maar overkomt! Dat we hier zo openlijk over kunnen praten is zeer positief. Afwachten op een reactie van de leden dan maar!