Bekijk volle/desktop versie : voor de meiden dat goed kunnen koken en getrouwd zijn



01-01-2010, 00:25
Er zullen wel vele meiden zijn dat gaan verloofd zijn, of gaan trouwen. Ik kan dus helemaal niet koken. En ik ga binnekort trouwen. Ik denk dat er wel meerdere meiden zijn dat niet kunnen koken.

Wat koken jullie zoal voor jullie mannen. Vooral 1ste week. maken jullie zo 3 gangenmenu of hoe zit dat??????

Any tipssss?????

Drop it here plss

Want ik wil echt wel lekker kunnen koken voor mijn mannetje inshallah.

Van ontbijt tot avondeten maak niet uit!!!!

thank you

en nu hopen dat jullie reageren

01-01-2010, 03:16


Niemand maakt een 3 gangen menu in de eerste week schat

Je vertelt mannetjelief dat je nauwelijks in de keuken hebt gestaan maar je best zult doen om een keukenprinsesje te worden.

Vervolgens ga je hier en daar recepten plukken van de al bestaande keukenprinsessen hier en ga je KOKEN

Alles begint met ACTIE dus doen, oefenen, en je komt er wel want zoals ze zeggen oefening baart kunst

01-01-2010, 11:47
Hahahah driegangenmenu is echt nergens voor nodig, maar kan altijd natuurlijk.

Wat je kunt maken voor gemakkelijke gerechten:

Ontbijt:
Marokkaanse muntthee ofcourse

Eitje bakken, lekker met pure olijfolie (erbij serveren) of gesmolten echte boter (mijn favoriet)

Tosti's , kun je serveren met curry of la wache qui rit

Iwzan (serveren met pure olijfolie ook)

Fruitsalade

Pannekoekjes bakken, serveren met stroop/honing/poedersuiker evt.

Voor het avondeten:
Een pasta met een bolognaise saus (uit een pakje) zelf doe je er groentjes en kefta bij bakken

Mamita/tagine (observeer je moeder hoe ze dit doet, als je het paar keer oefent is het echt een makkie!)

Tamikt/bissara is ook heel gemakkelijk, effe onder de knie hebben

Aardappels, groenten en vlees of vis deze combi komt altijd terug in iets wat je kunt maken bv. gebakken aardappeltjes , kippepootjes uit de oven met groentjes...

Je kunt oneindig combineren qua eten... je moet gewoon oefenen. Ik kon zelf ook niet echt koken. Couse couse maken heb ik van mijn man geleerd en door vaak te doen experimenteer je meer met smaken en verschillende dingen totdat het voor jou/jullie perfect smaakt. Natuurlijk mislukt er wel eens wat of laat je het per ongeluk aanbranden ofso, don't worry houdt altijd een diepvries pizza of frietjes achterwege

01-01-2010, 22:37
de vraag is niet wat jij voor hem gaat maken, maar wat jullie samen gaan maken

De eerste week is het leuk om samen te koken.
Doen mijn man en ik trouwens na vijf jaar huwelijk nog steeds.

01-01-2010, 22:48


Ik ga volgende week trouwen weet ook niet hoe het gaat. Ik laat het op mij afkomen wat ik ga koken.

01-01-2010, 22:59
Begin in het begin met simpele gerechten kijk wat jullie beiden graag lusten en interesses zijn, ieder mens heeft andere smaakpapillen en goed ook

vraag uitleg en wees niet verlegen, werk met verse ingredienten die komen de smaak ten goede.
leren koken kan je niet in een keer, je breidt je kennis altijd uit.

01-01-2010, 23:01

Citaat door kitschkitchen:
Begin in het begin met simpele gerechten kijk wat jullie beiden graag lusten en interesses zijn, ieder mens heeft andere smaakpapillen en goed ook

vraag uitleg en wees niet verlegen, werk met verse ingredienten die komen de smaak ten goede.
leren koken kan je niet in een keer, je breidt je kennis altijd uit.


Ik was net toevallig een topic aan het bekijken toen kwam ik iets tegen van jou ik stond echt versteld. Waren allemaal visrecepten. Echt mijn complimenten.

01-01-2010, 23:22

Citaat door moslima_1983:
Ik was net toevallig een topic aan het bekijken toen kwam ik iets tegen van jou ik stond echt versteld. Waren allemaal visrecepten. Echt mijn complimenten.


Zal ik je een geheimpje vertellen?

me eerste man was een kok, ze vader ook, ik moest pas gehuwd feesten met hem gaan doen, 80 eieren koken .....ze waren allemaal ontploft en hingen tot aan plafond.
balletjes in tomaten saus recept
----------------------------------
balletjes in tomatensaus maken was....water ...tomaten puree en balletjes.
(meiden niet namaken of ik houd jullie aan voor copieren )

dit was men grootste AFGANG en ook wel een heel grote uitdaging voor me om te verbeteren, ondertussen is me zoon ook chefkok en ja ik moet hem toch ergens ze neus afbijten hé.

02-01-2010, 01:39
hahahahahha mzyan ik zie hier vrouwen echt mashallah wat ze allemaal kunnen klaarmaken.

02-01-2010, 01:40

Citaat door Mysterious_M:
Niemand maakt een 3 gangen menu in de eerste week schat

Je vertelt mannetjelief dat je nauwelijks in de keuken hebt gestaan maar je best zult doen om een keukenprinsesje te worden.

Vervolgens ga je hier en daar recepten plukken van de al bestaande keukenprinsessen hier en ga je KOKEN

Alles begint met ACTIE dus doen, oefenen, en je komt er wel want zoals ze zeggen oefening baart kunst



3 gangen menu is beetje overdreve idd

02-01-2010, 14:28
Ik heb vooral geen 3 gangen menu gemaakt voor m'n man.. Ik kon al wel een beetje koken omdat ik voor ik ging trouwen al van kokn hield en dus van alles ging uitproberen. Wij zijn in Marokko getrouwd en daar heeft zijn moeder voor ons altijd gekookt ik hoefde nooit te helpen.. Toen we hier kwamen had hij nog maar een paar daagjes vrij en dan moest hij weer aan het werk.. We gingen vooral veel uit eten we waren bijnan nooit thuis..

Eerste keer dat ik iets voor hem snel inelkaar gemaakt heb is mergaz (van die marokaanse worsjes) en aardappelovenschotel..

Succes meid. Je moet je niet te veel zorgen maken.. koken is helemaal niet moeilijk en maak gewoon waar jullie zin in hebben