Bekijk volle/desktop versie : appelbeignets



30-12-2009, 19:03
wie weet hoe je dat maakt??

30-12-2009, 19:26


niemand?

30-12-2009, 19:55
Appelbeignets kun je met het zelfde beslag maken als oliebollen.

Persoonlijk ben ik helemaal weg van de oliebollen mix van de aldi.
Ik verander wel hoe ik die maak dan wat er op het pak staat vermeld, zo gebruik ik altijd melk ipv water.

Ik maak dan het beslag en laat die tot 1 uur rijzen.
Ik schil de appels en snij ze in plakken, snij het klokhuis eruit.
De appels laat ik zolang de deeg aan het rijzen is marineren in, citroensap, poedersuiker en een beetje kaneel.


Als het deeg gerezen is, verhit de olie, pak met een vork een appelplak en laat je hem voorzichtig in het deeg zakken en leg je hem voorzichtig in de hete olie, bak die dan goudbruin.

succes

30-12-2009, 20:28
je kan makelijk doen gewoon bladerdeeg nemen rondje van maken appel in het midden suiker kaneel maak weer dicht met water bij de naden met tweede rondje dicht maken en bakken in olie wel de naad dicht doen als gaat aan de zij kanten open en suiker en kannel op strooien

30-12-2009, 20:30



Citaat door kebdania2811:
je kan makelijk doen gewoon bladerdeeg nemen rondje van maken appel in het midden suiker kaneel maak weer dicht met water bij de naden met tweede rondje dicht maken en bakken in olie wel de naad dicht doen als gaat aan de zij kanten open en suiker en kannel op strooien

hoe kan ik rondje daarvan maken?
en waar komt dat 2e rondje vandaan

aaah ben hier zoo slecht in

30-12-2009, 20:42

Citaat door krOellenBoll_:
hoe kan ik rondje daarvan maken?
en waar komt dat 2e rondje vandaan

aaah ben hier zoo slecht in

je sneed rondje van de bladerdeeg vel met iets scherps mes of iets wat schrep rond je hebt dus twee vellen bladerdeeg daar maak je twee rondjes van de eerste vul je met appel megsel en dan maak je hem dicht met de tweede bladerdeeg rondje goed nat maken en dicht maken en bakken

30-12-2009, 20:51

Citaat door kebdania2811:
je kan makelijk doen gewoon bladerdeeg nemen rondje van maken appel in het midden suiker kaneel maak weer dicht met water bij de naden met tweede rondje dicht maken en bakken in olie wel de naad dicht doen als gaat aan de zij kanten open en suiker en kannel op strooien



dan is het een appelflap meid, het idee van een beignet is dat die gebakken word, maar je hebt gelijk, waarom moeilijk doen

Maar een appelbeignet is toch echt lekker, sommige gerechten smaken beter als je er meer moeite en tijd in steekt

30-12-2009, 20:53

Citaat door kebdania2811:
je kan makelijk doen gewoon bladerdeeg nemen rondje van maken appel in het midden suiker kaneel maak weer dicht met water bij de naden met tweede rondje dicht maken en bakken in olie wel de naad dicht doen als gaat aan de zij kanten open en suiker en kannel op strooien



Ik lees nu pas dat je de bladerdeeg bakt , ik kan je het beslag van de appelbeignet beter aanraden

30-12-2009, 20:53
http://images.google.nl/images?sourceid=navclient&hl=nl&rlz=1T4PBEA_nlNL27 9NL279&q=appelbeignets&um=1&ie=UTF-8&ei=kK87S6jKFoiI4gbwsvCpCA&sa=X&oi=image_result_g roup&ct=title&resnum=4&ved=0CB0QsAQwAw
dit is een link naar veel recepten

31-12-2009, 13:52

Citaat door Rahima:
dan is het een appelflap meid, het idee van een beignet is dat die gebakken word, maar je hebt gelijk, waarom moeilijk doen

Maar een appelbeignet is toch echt lekker, sommige gerechten smaken beter als je er meer moeite en tijd in steekt



Dit is OOOOO zo waar, beignets worden gebakken met een zelf gemaakt deegjasje anders heb je zeker appelflappen.