Bekijk volle/desktop versie : Oliebollenvet jaagt waterschappen op kosten



Pagina's : [1] 2 3

30-12-2009, 09:32
DEN HAAG - Bij oud en nieuw horen oliebollen maar het vet waarin die worden gebakken bezorgt de waterschappen jaarlijks handenvol werk. Het kost miljoenen om al het frituurvet dat oliebollenbakkers door de gootsteen of het toilet spoelen, te zuiveren.

Dat meldde de Unie van Waterschappen (UvW) woensdag.

Het oliebollenvet stolt in het riool en veroorzaakt zo verstoppingen. Ook de zuiveringsinstallaties voor rioolwater zijn niet berekend op zo veel troep. De zuivering kost volgens een woordvoerster van de UvW 2,80 euro per liter vet. De waterschappen roepen mensen dan ook op hun oude frituurvet in plastic flessen bij het gewone huisvuil te zetten. (ANP)
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/453565/2009/12/30/Oliebollenvet-jaagt-waterschappen-op-kosten.dhtml

30-12-2009, 09:33


Ik eet nooit oliebollen, maar betaal wel waterschapsgelden.

Schande

30-12-2009, 10:15
tja

met ooievaarskuitbeenvet
heb je dat niet

30-12-2009, 10:17
Oliebollen moet je niet in frituurvet bakken, beter gebruik je olie .. die olie die stop je na gebruik als die is afgekoeld terug in de flessen waarin ze kwam, kun je het ook daar in weggooien.

30-12-2009, 10:19



Citaat door aplat:
Ik eet nooit oliebollen, maar betaal wel waterschapsgelden.

Schande



ik bak morgen oliebollen, appelflappen en barra's voor hele weeshuizen

30-12-2009, 10:22

Citaat door Anne33:
ik bak morgen oliebollen, appelflappen en barra's voor hele weeshuizen


lekker

30-12-2009, 10:35
Waterschappen??

Is dat niet die organisatie die honderden miljoenen euries aan overtollige cash op spaarrekeningen bij Icesave had staan??

Daar heb ik geen medelijden mee. Dat zijn notoire graaiers.

30-12-2009, 10:42
doen ze iets van ons geld. ik betaal me blauw aan die hufters!!! x doet een emmer vet in de wc potx

30-12-2009, 10:55

Citaat door Kareltje:
Ik spoel het lekker door de WC, laat ze maar werken voor al dat geld wat ik ze moet betalen elke jaar.
ongelooflijk ik ben het een keer met je eens Moge Allah waken over je gezondheid en je veel goeds in het leven geven. amin!

30-12-2009, 11:08

Citaat door Anne33:
ik bak morgen oliebollen, appelflappen en barra's voor hele weeshuizen


Ok wat een werk. Geen reuzelvet gebruiken hoor.

Zorg je er wel om dat je tijdens het bakken een hoofddoek om doet? En een beetje stevige graag.

30-12-2009, 11:12
Ik ben ontevreden..
Weet je wat, ik help het millieu naar de klote..

30-12-2009, 11:15

Citaat door rasjiet:
Ik ben ontevreden..
Weet je wat, ik help het millieu naar de klote..
doe niet zo raar met je bont muts!!!! waar is a_tropos?? ik mis haar en beuty die mis ik ook

30-12-2009, 11:16



Citaat door MOCKBA1:
Waterschappen??

Is dat niet die organisatie die honderden miljoenen euries aan overtollige cash op spaarrekeningen bij Icesave had staan??

Daar heb ik geen medelijden mee. Dat zijn notoire graaiers.


Citaat door MarocTelegraaf:
doen ze iets van ons geld. ik betaal me blauw aan die hufters!!! x doet een emmer vet in de wc potx


Citaat door Kareltje:
Ik spoel het lekker door de WC, laat ze maar werken voor al dat geld wat ik ze moet betalen elke jaar.



in het kader van "omdat ik vind dat jullie verkeerd met het geld om gaan ga ik jullie op nog meer kosten jagen zodat jullie de waterschapsbelasting wel omhoog moeten gooien"?

30-12-2009, 11:17

Citaat door MarocTelegraaf:
doe niet zo raar met je bont muts!!!! waar is a_tropos?? ik mis haar en beuty die mis ik ook

Nee, jij doet raar met het milieu.

30-12-2009, 11:22

Citaat door rasjiet:
Nee, jij doet raar met het milieu.
vet is een natuur product. en waterschap is een malafide organisatie dat te veel geld krijgt.
google es even. en zie wat ze mer regio aan belasting vragen.
etc. het zijn vuile tering eikels die es moeten werken voor hun geld. en nu lopen te janken over olie ballen en hun vet!

Pagina's : [1] 2 3