Bekijk volle/desktop versie : een vraag aan iedereen!!



18-06-2004, 11:24
salaam bruidjes

ik heb een vraagje misschien een hele vreemde mag ach....

stel he je wil voo ongeveer 160 gasten eten hebben en je wil bijvoorbeeld vlees en kip hoeveel ben ik dan ongeveer kwijt en dan bedoel ik alleen puur voor al het vlees en kip dus niet het laten maken ervan ik weet dat dit moeilijk te zeggen is.

maar ik heb echt geen idee en mijn mannetje ook niet dus ik dacht misschien kunnen jullie me helpen (mijn bruiloft komt er aan en ik moet toch een beetje rekening met mijn budget houden :jeweetog: )

dus ik hoop dat jullie me even kunnen helpen

18-06-2004, 12:28


het zou ook leuk zijn stel jullie hebben eigen ervaringen (door je eigen bruiloft of van vrienden familie) misschien kunnen jullie op die manier vertellen hoeveel je kwijt was ook al is het ander eten

18-06-2004, 12:47
Ik zou het echt niet weten meid,maar ik denk zelf ongeveer rond de 600/800..
ik ga volgend jaar trouwen maar hou het klein dus zoveel mensen heb ik gelukkig niet.

In ieder geval alvast gefeliciteerd, en veel geluk toegewenst.

4 dikke paar boessas Chahida

18-06-2004, 12:50
nee ik heb ook echt geen idee

maar toch bedankt en vier heeeeeeeeele grote boessas terug

18-06-2004, 22:05


voor 160 mensen heb je +- ongeveer nodig 3 schapen van 200 euro en dan kom je je al op 600 euro,en plus kippen die zijn 2.50 euro per stuk en dat maar 60 en fruit enz...............dan kom je op 1000 euro

01-07-2004, 21:29
ik ben er druk mee bezig, ik ga inshallah een catering in huren maar geloof me catering of niet zorg er voor dat je en paar duizendtjes achter de hand houd.. het lijkt allemaal makkelijk en goedkopen dan het werkelijk is..
veel suc6 met wat je gaat doen

02-07-2004, 11:41
jep miss 17 heeft gelijk.

ik ga inscha allah ook catering nemen;
daar zit het eten, de decoratie, de zaal en bediening al in.
gemakkelijk dus

mijn zus had geen catering genomen en had ongeveer voor 170 mensen 2000 euro's aan eten gegeven.
voorgerecht: een kleurrijke salade met rijst, zeevruchten,.......
hoofdgerecht: gebraad (schapenvlees)
en dan gewoon fruit,

+ nog de gebakjes en drank, en pralines en snoepjes en bruidstaart.....

totaal dus 2000 euro.

02-07-2004, 19:14
2000 euro??? daar kan ik een heel dorp in marokko mee voeden die niks te eten hebben nee sorry khair insha Allah maar ik wil het echt niet zo duur doen....(aangezien ik weet dat er moslims met honger in hun maag lopen)

23-09-2004, 22:53
160 personen? en die mensen ken je allemaal???

durf te wedden dat je de helft eens per jaar zit op een andere bruiloft.
waarom zoveel joh, zonde van je geld.

houd het lekket klein meid, is veel gezelliger. Vroeger werden nog feesten gehouden in huis, veel intiemer en huiselijker. Tegenwoordig zit je 2 meter van elkaar vandaan in een zaal, geen contact met elkaar want je bent gebonden aan je eigen tafel en erworden geen ouderwetse liedejes gezongen als vroeger. en laten we eerlijk zij, het is al sbruid toch veeeeeeeeeeeeeeeeeee leuker om je oudererlijk huis te verlaten uit je ouderelijk huis ipv een grote zaal die je voor het eerst ziet???

maar that's me.

maar meid, ik denk dat je het allemaal onderschat, denk dat je zeker wel tussen de 1500 en 2000 euro zit.