Bekijk volle/desktop versie : Kiprollade



29-12-2009, 02:21
Kan iemand mij helpen mijn man heeft trek in kiprollade morgen, heeft hem gehaald. Maar iemand een idee hoe ik hem moet marineren en wat kan ik erbij serveren.

29-12-2009, 11:55


-

Citaat door elfjes:
Kiproulade





Ik heb dus nadat ik die kip ontbeent heb de vulling als volgt klaargemaakt:


1 ui fijn gesneden dit in een beetje olie samen gebakken met de lqansaa en de hartjes(in kleine stukjes gesneden) van de kip.
Deze heb ik gekruid met knoflook,zwartepeper,een beetje sambal,gember en wat kipkruiden.
Daarna de champignons erbij gedaan samen met de peterselie en de klein gesneden kiplevertjes......op het laatst de olijven erbij gedaan.

Dan de mihoen appart laten koken dit fijn snijden en erbij doen.

Dan de kip platslaan( eerts plasticfolie opleggen) dan een mixje maken van fijn geraspte ui,knoflook,kipkruiden,zwarte peper olie en wat zout,hiermee de kip in smeren en dan vullen met het mengsel.
Dan strak oprollen dmv een touw vastmaken.
dit even in een schaal boven het vuur aan alle kanten braden,daarna stop je het in de oven(de schaal dan bedekken met folie).

In het vocht dat je overgehouden hebt doe je 1ui bakken dan de rest van de levertjes,lqansaa en de hartjes bakken dit weer klein beetje kruiden en wat water toevoegen en verder laten koken totdat de lqansaa gekookt is.
OP het laatst de olijven erbij doen.

Als de rolade gaar is dit in een bord plaatsen met de saus eromheen.

Recept is van Ayaat.

30-12-2009, 10:43
waar kan je dat kopen...

30-12-2009, 15:29
ja waar, ik zou het ook wel willen uitproberen!

30-12-2009, 15:38


Ja! Waar koop je een halal kiprollade?