Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse sprookjes:-)



29-12-2009, 01:46
Wie kent er een leuke? Ik vind ze echt leuk:-)


Er was een man met 2 vrouwen. Iedere vrouw had een dochter. 1 van de vrouw overleed. De ene dochter bleef dus achter zonder d'r mama.
Op een dag ging de vader van de meisjes naar Mekka. De stiefmoeder deed heel gemeen tegen het meisje zonder moeder. Ze moest op een dag vijgen in de gaten houden. De stiefmoeder zei tegen haar: "als er 1 vogel een vijg aanraakt, hoef je niet meer terug te komen naar huis". Het meisje lette heel de dag op de bomen dat er geen vogels in de buurt kwamen. Op een gegeven is het meisje in slaap gevallen. En toen kwam er een vogel aan een vijg zuigen. Het meisje werd heel erg bang en durfde niet meer naar huis. Ze ging op zoek naar haar vader. Ze liep en liep en liep. Uiteindelijk kwam ze op het vliegveld terecht. En toen zag ze een vliegtuig landen en zei: "o hodjas beetoelah, hebben jullie mijn vader gezien". Ze antwoorden dat hij waarschijnlijk met de volgende vlucht zou komen. Weer een vliegtuig, met hetzelfde vraag en antwoord. Tot er 6 vliegtuigen geweest waren. Uit het 7e kwam haar vader. Ze vertelde hem wat er gebeurt was. Hij nam haar mee naar huis en verstopte haar in de buitenoven. Hij ging naar z´n vrouw en vroeg naar z´n andere dochter. Zij zei tegen hem dat ze bij haar tante logeerde. De man dwong de vrouw haar te gaan halen. Die vrouw ging naar buiten en bleef een tijdje daar en kwam terug. Ze vertelde haar vrouw dat het meisje echt niet naar huis wilde en dat ze morgen wel komt met haar tante. Toen vroeg de man om een ketel gekookt water. Hij haalde z´n dochter uit de oven en goot dat water over z´n vrouw . Klaar dat was het hahha. Nu jullie....

29-12-2009, 03:02


me oma kennt er heel veel..
mijn concentratie is dan meestal al weg na 5 minuten luisteren..zijn meestal ingewikkeld zulke verhalen (in het arabish).