Bekijk volle/desktop versie : toetjes?



Pagina's : [1] 2

28-12-2009, 20:35
Overmorgen komt mijn schoonmoeder, de schoonzussen en al hun kinderen eten bij ons. Ik maak in ieder geval wat lekkers voor bij de thee (cake ofzo, koekjes of broodjes), en vooraf van die leuk opgemaakte borden rijst/aardappelsalade en dan gaat mijn man vis halen. Makkelijk, hoef ik zelf daar niks mee te doen.

Maar dan, het toetje. Ik kan natuurlijk fruit doen, of bijv. van die puddingen, monatoetjes op een bord kwakken met vruchtjes en slagroom er omheen. Maar dat doet iedereen altijd al...

Weten jullie nog lekkere toetjes die geschikt zijn voor een groot gezelschap?

28-12-2009, 20:53


Ja dat wordt de laatste tijd heel vaak gedaan.
je kan ook een stamijs halen bij de ah.. en je kan het met fruit versieren.

28-12-2009, 20:55
Zelf tiramisu maken. Even iets anders..

28-12-2009, 21:10

Citaat door Supafly:
Zelf tiramisu maken. Even iets anders..


Ik wil liever iets dat van 1 bord te eten is. Ik heb namelijk niet zo heel veel kleine bordjes enzo. En ook geen vaatwasser.

28-12-2009, 21:11



Citaat door Berkania_Krulle:
Ja dat wordt de laatste tijd heel vaak gedaan.
je kan ook een stamijs halen bij de ah.. en je kan het met fruit versieren.


Oh dat is ook wel een goed idee!





Iemand anders nog een leuk idee?

28-12-2009, 21:13

Citaat door Oem_Moussa:
Ik wil liever iets dat van 1 bord te eten is. Ik heb namelijk niet zo heel veel kleine bordjes enzo. En ook geen vaatwasser.


Oh, ja dat begrijp ik. Dat kan eigenlijk ook wel van 1 bord gegeten worden. Én je bent zwanger, heb er alle begrip voor. Gefeliciteerd!!!

28-12-2009, 21:21

Citaat door Supafly:
Oh, ja dat begrijp ik. Dat kan eigenlijk ook wel van 1 bord gegeten worden. Én je bent zwanger, heb er alle begrip voor. Gefeliciteerd!!!


Dank je.

Ja je moet het jezelf niet moeilijker maken dan het is.

30-12-2009, 14:42
Ik weet niet of je het in huis hebt, maar ik had een keer voor de fam een chocolade fontein op een grote schaal gezet en spiesjes fruit eromheen was heel gezellig en lekker

30-12-2009, 14:59
vienetta creme brulee daarom heen vers gesneden fruit.

30-12-2009, 17:52

Citaat door Riannah:
vienetta creme brulee daarom heen vers gesneden fruit.


Ik zit heel lang met dit idee...lijkt me ook heel lekker..

Heeft iemand toevallig een foto van zo'n bord..(ter inspiratie)


30-12-2009, 19:44
Weet je wat je ook kan doen als je tiramisuin een groot bord wilt serveren?Je gebruikt de ring van een springvorm op een bord en dan vul je die met lange vingers en met de rest.Ik krijg ook bezoek en ben van plan het op die manier te doen.

30-12-2009, 19:55

Citaat door riffia19:
Weet je wat je ook kan doen als je tiramisuin een groot bord wilt serveren?Je gebruikt de ring van een springvorm op een bord en dan vul je die met lange vingers en met de rest.Ik krijg ook bezoek en ben van plan het op die manier te doen.


heb ik laatst ook gedaan en het was een succes.

31-12-2009, 11:11



Citaat door riffia19:
Weet je wat je ook kan doen als je tiramisuin een groot bord wilt serveren?Je gebruikt de ring van een springvorm op een bord en dan vul je die met lange vingers en met de rest.Ik krijg ook bezoek en ben van plan het op die manier te doen.


Oh ja dat is ook wel een goed idee! Voor een volgende keer dan want het bezoek was gisteren al. En de dag ervoor waren we de hele dag weg dus had geen tijd om iets uitgebreids te doen voor het toetje. Heb dus gewoon monatoetjes met fruit uit blik gedaan. Was ook lekker hoor

31-12-2009, 11:35
Wie heeft een goede tiramisu recept voor mij ?
Ik verwacht a.s. zaterdag bezoek inscha allah en het lijkt me een leuk idee om dit te serveren.

31-12-2009, 11:39

Citaat door GoudAppeltje20:
Wie heeft een goede tiramisu recept voor mij ?
Ik verwacht a.s. zaterdag bezoek inscha allah en het lijkt me een leuk idee om dit te serveren.


Ik heb het nog nooit gemaakt dus heb geen recept voor je. Maar als je een zwangere op bezoek krijgt hou er dan wel rekening mee dat je geen recept neemt met rauwe eieren!

Pagina's : [1] 2