Bekijk volle/desktop versie : ALs iemand iets doet bij je kind.. en je ebnt het er niet mee eens?



Pagina's : [1] 2 3

28-12-2009, 16:35
Hoe breng je het over?

ik ehb daar nog steeds problemen mee, ik zeg het meestal tegen mijn man en mijn man bengt dan de boodschap. vooral tegen schoonmoeder.

een voorbeeld:
Zij gaf Djoewairiyyah soep te eten, haar modje natuurlijk vies, ik stond op om haar te wassen, dus ze zei blijf maar lekker zitten ik doe het wel.

ik zo oke, en toen ik ff keek, zag ik dat ze haar gezicht schoonmaakte met een verotte asjefef (zo een keukendoekje)

ik werd kotsmisselijk, die ding is er al eeuwn vol met gaten etc.

ik in het berbers tegen mijn man zeggen kijk kijk, maar hij begreep niet zo snel wat ik bedoelde, toen ik zei mira mira, keek ie maar toen hield ze al op.

ik denk nu echt waarom heb je niet ingegrepen mijn dochtertje doet ook altjid haar tong naar buiten als je haar gezicht wast of haar mond open.

ik ehb wel geliojk haar gezicht met water gewassen, maar ik schaamde me om er wat van te zeggen, vooral omdat ze er dan ook op ingaat.

ik ehb dat later tegen mijn man gezegd: hij zegt je moet er gewoon wat avn zeggen, en als ze erop ingaat dat dan neem ik het over....


ik meot echt harder worden gewoon

28-12-2009, 16:39



Citaat door b_karima:
Hoe breng je het over?

ik ehb daar nog steeds problemen mee, ik zeg het meestal tegen mijn man en mijn man bengt dan de boodschap. vooral tegen schoonmoeder.

een voorbeeld:
Zij gaf Djoewairiyyah soep te eten, haar modje natuurlijk vies, ik stond op om haar te wassen, dus ze zei blijf maar lekker zitten ik doe het wel.

ik zo oke, en toen ik ff keek, zag ik dat ze haar gezicht schoonmaakte met een verotte asjefef (zo een keukendoekje)

ik werd kotsmisselijk, die ding is er al eeuwn vol met gaten etc.

ik in het berbers tegen mijn man zeggen kijk kijk, maar hij begreep niet zo snel wat ik bedoelde, toen ik zei mira mira, keek ie maar toen hield ze al op.

ik denk nu echt waarom heb je niet ingegrepen mijn dochtertje doet ook altjid haar tong naar buiten als je haar gezicht wast of haar mond open.

ik ehb wel geliojk haar gezicht met water gewassen, maar ik schaamde me om er wat van te zeggen, vooral omdat ze er dan ook op ingaat.

ik ehb dat later tegen mijn man gezegd: hij zegt je moet er gewoon wat avn zeggen, en als ze erop ingaat dat dan neem ik het over....


ik meot echt harder worden gewoon


Je kunt ook gewoon beleefd vragen of ze haar gezichtje wil wassen met water en niet met een doek. Ik denk dat jij het jezelf moeilijker maakt dan het is. anders doe je het zelf, gelijk probleem opgelost.

28-12-2009, 16:41
probleem is als ik het gewoon zeg van liever niet zo dan krijg ik dit bij mijn zonen deed ik het ook zo ze zijn gezond toch?

28-12-2009, 16:48

Citaat door b_karima:
probleem is als ik het gewoon zeg van liever niet zo dan krijg ik dit bij mijn zonen deed ik het ook zo ze zijn gezond toch?

Desnoods LIEG je om eigen bestwil en zeg je dat je dochtertje heel vatbaar is voor baceterie

28-12-2009, 16:49



Citaat door MocroJurken:
Desnoods LIEG je om eigen bestwil en zeg je dat je dochtertje heel vatbaar is voor baceterie


Waarom liegen, gewoon op een beleefde lieve manier aangeven dat je liever haar mondje met water wast of tissieus meenemen. Dan verandert ze ook haar gedrag.

28-12-2009, 17:17
daarom moet je ook altijd doekjes meenemen. ik heb altijd lotiondoekjes voor me kids bij me, dus iedereen die zijn/haar mondje wil afvegen pakt die ook automatisch.

maar ik zou ook helemaal flippen ieuwwhh

28-12-2009, 17:21
Ik ben echt een monster als het om mijn (pleeg)kids gaat haha, maar ik snap je wel hoor, me beste vriendinnetje heeft dat ook.
Hoe langer je het toelaat hoe moeilijker het word om er wat van te zeggen.
Dus spaar al je moed bij elkaar en gewoon doen/zeggen!
De tip van de lotiondoekjes vind ik een goede trouwens!

28-12-2009, 17:26
karima begrijpt jouw man berbers

28-12-2009, 17:33
Zo, ik zou gelijk gillen, NEEEEEE!!!!NIET DOENNN!!!! HOU OP!!!!! niet doen!!

En daarna pas nadenken over wat er zojuist gebeurde. En heel duidelijk maken dat je dat niet meer wilt hebben.


Wat smerig van je schoonma, zeg. Ik hoop niet dat haar zoon ook zo is.

28-12-2009, 17:34

Citaat door Shinny:
Zo, ik zou gelijk gillen, NEEEEEE!!!!NIET DOENNN!!!! HOU OP!!!!! niet doen!!
En daarna pas nadenken over wat er zojuist gebeurde. En zeggen dat je dat niet meer wilt hebben.


Wat een smerige schoonma heb je trouwens. Ik hoop niet dat haar zoon ook zo is.





Dat zou ik nou precies ook doen

28-12-2009, 17:43
Masha Allah wat heeft je dochter een mooie naam!!

Maar ik zou er inderdaad meteen iets van zeggen en gewoon eerlijk zijn. Als je telkens je mening niet uit, dan zal het na een tijdje alleen maar moeilijker worden.

28-12-2009, 17:45

Citaat door majdoulinee:


Dat zou ik nou precies ook doen



Ze krijgt vast een hartstilstand, maar ja. dan weet je in ieder geval zeker dat ze nooit meer zoiets smerigs zal doen.
Hoe haalt ze 't in d'r hoofd om zo onhygienisch te doen, ik moet er niet aan denken om daar te eten.

28-12-2009, 18:01



Citaat door Shinny:
Ze krijgt vast een hartstilstand, maar ja. dan weet je in ieder geval zeker dat ze nooit meer zoiets smerigs zal doen.
Hoe haalt ze 't in d'r hoofd om zo onhygienisch te doen, ik moet er niet aan denken om daar te eten.


Ja vind ik ook, ik heb ook zo'n smetvrees echt ihwwwwwww en dan de gele doekjes bah bah bah

28-12-2009, 18:48

Citaat door Shinny:
Zo, ik zou gelijk gillen, NEEEEEE!!!!NIET DOENNN!!!! HOU OP!!!!! niet doen!!

En daarna pas nadenken over wat er zojuist gebeurde. En heel duidelijk maken dat je dat niet meer wilt hebben.


Wat smerig van je schoonma, zeg. Ik hoop niet dat haar zoon ook zo is.



t zou wat, nee haar zoon is echt andersom, die gooit die doekjes altijd weg na een dag, hij is heel schoon, schoner als ik moet ik zeggen, maar wat onze kinderen betreft, dat doe je egwoon niet man!

maar inderdaad ik ga het gewoon zeggen, want ik durf dat doekje zelf niet eens aan te raken, als ik de afwas doe, dan pak ik altjd keukenrol om de aanrecht te doen.

:S:S:S:S maar volgende keer ga ik gewoon zeggen nee niet doen!

28-12-2009, 18:51

Citaat door rbattiiaa:
daarom moet je ook altijd doekjes meenemen. ik heb altijd lotiondoekjes voor me kids bij me, dus iedereen die zijn/haar mondje wil afvegen pakt die ook automatisch.

maar ik zou ook helemaal flippen ieuwwhh

ik ehb die lotiondoekjes dus ook altijd bij me, ook altjd beneden, zoiezo, maar dat vind ze weer zonde, ik ehb zoiets van gebruik dan gewoon water, en droog haar gezicht desnoods f aan haar truitje ofzo, maar niet aan die stinkende asjefef van een 100 jaar pud met onmin pluizen gaten etc




Citaat door majdoulinee:
karima begrijpt jouw man berbers



hij begrijpt veel, moet wel, oko als de vriendin van mijn schoonbroertje komt, en ze heeft soms bijna niks aan, zeg ik tegen he zeed atharah! hij begrijpt gelijk, hij zegt nu zelfs tegen mij!

Pagina's : [1] 2 3